Spannend hoor! Stikum vind ik het reuze leuk dat ze haar eerste rapport krijgt! Ik heb al een euro in me knip gestopt, want dat is wel een traditie van vroeger die ik zelf ook toe wil passen.....! Zal papsie ook ff tippen dat ie een euro moet bewaren in zijn knip Ik vraag me af hoe alles verwoord is.... zal er iets in staan over dat eigen willetje van haar? Of juist dat ze leuk samen speelt.... Tuurlijk heb ik wel een idee, maar ook weer niet zo veel.... dus ik wacht maar af! Hebben jullie al rapporten gehad? En hoe was dat? En wat vond kind er zelf van?? Ik w8 in spanning... ga nog maar ff gauw boenen in huis, gaat de tijd wat sneller!
Hihi, ik begrijp je spanning! Leuk hoor.. ik kijk er bij wijze van spreken ook al naar uit. Maar ik ga het niet belonen met een euro.. dat komt wel in groep 3 als ik ook met zakgeld start. Maar een dikke knuffel en vooral vragen wat hij er zelf van vindt .. daar kijk ik naar uit!
Mja wij waren Niet dolemthousiast maar dat komt natuurlijk ook doordat het niet echt lekker loopt op school. Voor ons was het de 2e overigens... Halverwege het jaar had ze er ook al eentje gehad. (waar we het ook al niet zo mee eens waren...) Maar inmiddels weten dat er gewoon een huizenhoog verschil zit tussen thuis en school. We doen het er maar mee In ieder geval kon ze volgens dr rapport tot 10 tellen... Altijd handig (ja een heel stuk verder ook... Maar dat was geen optie op het rapport...)
Hahahah.... enne ook nog in het Engels, of past dat ook niet in het rapport? Lol... nog ff, dan zal ik zien wat er staat. Zal wel een tekst verhaal zijn.. ik geloof niet dat ze nu al met voldoende matig en slecht spreken toch? Hihi... datzal me wat worden dan!
Mja bij ons wel in ieder geval De goed, voldoende, matig dus Zal hem er eens bijpakken Eerste blad gaat over instelling en werkhouding Met steekwoorden die aangekruisd kunnen worden dus. 2e blad is hoe ze dr werkjes doet. Bijv concentratie, luisterhouding en hoe snel en netjes ze werkt. Dan dus de kerndoelen van groep 1.. (incl tellen en woordschat) Waarbij ze van onvoldoende tot goed aangeven En dan nog motoriek en wat ze van de creatieve vakken vind. Op elk blaadje nog beetje tekst erbij. Leuk om te lezen wel Alleen dat met die kerndoelen is toch beetje raar wetende dat ze het meeste al 2 jaar kan
Ok..Mandy haar rapport: Mandy speelt graag: met T Mandy speelt graag: in de huishoek en met klei Dit vind ik leuk: samen liedjes zingen en samen een spelletjes (ja goed gespeld) doen Buiten speel ik graag: in de zandbak en op de schommel. Thats it..... Hmmm wel een euro verdiend, maar ik vind dit een rapport van niks zeg... hoe is bij jullie groep 1 een rapport? Vind het erg weinig info zeg.. pff.
Ja, maar veel meer dan spelen doen ze toch ook nog niet? Hier hebben ze ook van die korte rapportjes hoor, ik hecht dan ook meer waarde aan de 10-minuten gesprekjes met de juf. Als ze naar hogere groepen gaan wordt het rapport ook uitgebreider.
Dit is wel heel summier toch? Wij krijgen van het KDV altijd een zgn welbevindenrapport daar staat meer in dan wat jij beschrijft.
Ik had van de peuterspeel zaal ook een groter verslag, in verhaal vorm dan, maar goed, ook een observatie rapportje.... dat heb ik nu echt niet hoor... Is dit dan ook weer zo'n typische 0 groep rapport? Grrrrrrrr ze maken een extra groep, maar geen tijd voor de extra dingen.... en dan bedoel ik niet alleen maar met het rapport hoor, ook met knutselwerkjes en zo.... der werd echt bijna niks gedaan.... maar goed dat het na de vakantie gewoon groep 1 wordt... ik kan niet wachten, en Mandy al helemaal niet!
Hier doen ze helemaal niet aan een rapport. Heb twee keer een gesprek gehad met juf over hoe het gaat en hoe ze zich voor haar leeftijd ontwikkelt en dat is het. Neem aan dat er in hogere groepen wel rapporten zijn trouwens, maar inderdaad in groep 1 en 2 is het zo weinig haha. Had laatst mijn eigen rapport in handen van groep 1. Inderdaad 'speelt graag in de poppenhoek en met ...' 'heeft een erg sterke eigen wil' en nog wat kleine dingetjes.
Owwwww ok.... ik heb teveel verwachtingen blijkt maar weer. Dat komt denk ik door dat observatie rapport van de psz.. die was wel lekker uitgebreid. Nou ja... volgende keer beter Ze was zelf wel supertrots! En das wel heel belangrijk
@mandymamsie: ik vind het ook wel erg summier. Ik sta zelf voor groep 1 en de kinderen krijgen bij ons vanaf groep 1 3x een rapport. En we spelen echt niet alleen , dus er is genoeg te zeggen (sociaal-emotionele ontwikkeling, motoriek, creatieve ontwikkeling, denkontwikkeling, voorbereidend lezen, voorbereiden rekenen, cognitieve ontwikkeling, spelontwikkeling en nog een stukje persoonlijk over het kind zelf).
Nou, dat stelt idd niets voor! Jammer zeg Wij hebben van de psz ook een veel uitgebreider verslag icm het 10 min gesprek. Beetje raar dat er zo weinig info komt.. Je kind zit daar toch 5 dagen in de week! Mag hopen dat ze toch wel een uitgebreidere indruk hebben dan dat?
Dus toch... ik gaat zo nog ff bij de buuf vragen, want haar dochter zit daadwerkelijk in groep 1... en dus niet in de 0-groep.... kijken wat het verschil is... ik was namelijk ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen etc... dus dit was ehm... weinig informerend
@arivenol: ben ik helemaal met je eens!!! Ik ben constant aan het observeren, zodat ik een goed beeld heb van de kinderen en van wat elk kind individueel nog moet leren/ oefenen. Dus het lijkt me dat je dan meer kan vertellen over hoe een kind met zand speelt. Als mijn mannetje straks naar school gaat wil ik ook echt weten hoe ze hem gaan volgen in groep 1/2. Ik verwacht echt wel meer van een school dat alleen informatie over hoe gek hij op autootjes is.
@mandysmamsie: misschien zit daar een verschil in. Hoewel bij ons de instroomgroep ook een rapport krijgt met precies dezelfde informatie. Wij geven elk kind langer dan 3 maanden op school een rapport. Mocht het bij de dochter van de buuf hetzelfde zijn, zou ik eens gaan navragen op welke manier ze de ontwikkeling van je dochter volgen en of je dat eens kan inzien, zodat je weet hoe ze ervoor staat.
Nou het rapport van buurmeisje was er zo een als het hoort. Zij is van jan 2007, mandy van maart 2008 Buurmeisje haar eerste rapport was dus het zelfde als van mandy nu... zij doet 1,5 jaar over groep 1. Beetje vaag allemaal, maar schijnbaar hun systeem. Het eerste echte rapport wat ik krijg van mandy is dus volgend jaar zomer..... Hmmm beetje raar hoor, ik gaat het es navragen! Tx anyway!
Oh, maar gelukkig komt er wel een goed rapport aan. En ik zou gewoon toch eens navragen wat ze tot nu toe hebben geobserveerd. Succes ermee!!
Hier krijgen we geen rapport in groep 1. Bij het 10 minuten gesprek krijg je wel alles te zien zoals de juf het in de computer heeft staan, dus je hebt wel enige controle. Ik vraag me af of je het hele zaakje na groep 2 mee naar huis krijgt. Na de vakantie eens vragen... En anders vraag ik alvast een kopietje, vind het wel leuk om te hebben voor het plakboek...
Dochter is in februari ingestroomd, gewoon in de 1/2 groep. Groep 0 kennen ze op onze school niet. Op haar rapport stonden 6 onderdelen met daarachter een verhaaltje van de juf. - Sociaal-emotionele ontwikkeling - Speel-werkgedrag - Motorische ontwikkeling - Spraak-taalontwikkeling (met in een hoekje de CITO taal score) - Rekenontwikkeing (met in een hoekje de CITO reken score) - Expressie Leuk om te lezen, de juf hier heeft een goed beeld van dochter. Ook moeten ze elk jaar voor het laatste rapport een zelfportret tekenen zodat je een leuk beeld krijgt van de tekenontwikkeling door de basisschool heen. Daarnaast waren er dit keer niet de standaard 10-minutengesprekken voor iedereen, maar zat er een brief bij of de juf het nodig vond om een uitgebreid oudergesprek te voeren, een 10-minutengesprek of dat er geen aanleiding voor een gesprek is. Als ouder kun je dan aangeven dat je toch graag een gesprek zou willen hebben ook als juf het niet nodig vindt.