Luisteren met de thuis dopler

Discussion in 'Zwangerschap' started by tinkerbell26, Feb 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkerbell26

tinkerbell26 Fanatiek lid

Nov 19, 2011
    2,542
    0
    0
    Arbeidster
    Eerst en vooral heb ik gevraagd naar verhalen op welke weken jullie het gedaan hebben en of jullie toen ook werkelijk iets gehoord hebben. Het is ook mijn bedoeling niet om te horen hoe snel of minder snel het hartje zou gaan ik zou het eerder gebruiken om gewoon naar het hartje te horen zonder mij zorgen te moeten maken hoe snel het moet kloppen. En heb ook niet gezegd dat ik het nu al zou doen ik heb alleen gezegd dat ik niet meer kan wachten. En ja ik heb het hartje al gehoord op 6w3d en ja dat was is het ziekenhuis in jette (brussel) wij zijn namelijk zwanger via ivf. Jullie doen alsof ik een boeman ben.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo moet je het niet zien maar deze discussie wordt hier om de zoveel weken gevoerd ;)
    Via een echo zul je het hartje wel gehoord hebben neem ik aan? Dat heeft iedereen eerder dan 12 weken al eens gehoord via een echo, dat is toch heel anders dan met een doppler.
    Mijn VK deed het echt pas nadat ik de 12 weken was gepasseerd, ik wilde ook een thuisdoppler kopen maar mij raadde ze het af en legde me het verhaal netjes uit met dat het niet goed onderzocht is in hoeverre het schadelijk kan zijn maar wel dat kindjes het niet zo prettig vinden en dat ze vaak ongeruste moeders in spe aan de telefoon had omdat die het hartje dan zelf niet vonden.
    Inderdaad is het ook zo dat wij als leken niet aan het kloppen van het hartje horen of alles goed is, terwijl een VK of gynaecoloog dat wel direct kan horen.

Dus ik snap wel dat je het als gerust ziet als je het hartje hoort kloppen (zou ik ook hebben) maar dat het in principe niet aantoont of alles goed met je kindje is.

Ik heb er dus uiteindelijk geen gekocht en nu ik ver in de zwangerschap ben voel ik zoveel beweging dat ik wel weet dat hij het goed doet :D

3. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Mijn 3 kindjes vonden het prima en probeerden niet weg te zwemmen.
    Ik zie vaker reacties van jou @hilly1980 en jij denkt de alwetende te zijn op dit forum: gefeliciteerd!

4. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Ik heb een paar weken geleden een blij topic geopend omdat ik het hartje had gehoord met m'n doppler: ik kreeg toen ook alle shit over me heen: dat het a) niet kon zo vroeg (woehahahahaha ik heb zeker een hartslag van 150??) en B) dat het erg schadelijk (zou kunnen) zijn.

Beide onzin..... Ik luister 10 seconde, gewoon ff de check oftie er nog zit. Indd een schijnzekerheid; maar meer kun je dit termijn niet krijgen :))

Geniet er lekker van!

5. bengelke

bengelke Bekend lid

Feb 21, 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Er zijn duidelijk voor en tegenstanders van zo'n dopler, dat is duidelijk ;)

Ik wou het zelf nooit in huis halen tot ik dacht hmz 5 weken wachten tot de volgende controle, is wel heel lang. Ben er toen over beginnen opzoeken. De dopplers dat de verloskundigen gebruiken zouden veel sterker zijn dan die voor thuis.
    Dus ik denk echt niet dat het kwaad kan als je af en toe eens luistert, zo lang je er niet met overdrijft. En er rekening met houd dat je af en toe het hartje misschien niet vind, want daar kan je onnodige stress met krijgen...

Ik heb hem nog maar van 14weken, en luister 1x per week, heel kort...
    En ik denk dat ik hem enkel ga gebruiken tot ik beweging voel...
    Ik heb gewoon even de gerustelling nodig dat er echt leven in mijn buik zit...

6. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Vanaf 9,5-10 weken vond ik hem heel makkelijk al:)

7. tinkerbell26

Nov 19, 2011
    2,542
    0
    0
    Arbeidster
    Ik heb de dopler cadeau gekregen. En oke ik snap dat de kindjes het misschien niet leuk vinden.en begrijp ook wel dat het geen garantie is dat alles goed gaat met het kleintje. Dat was ook zeker mijn bedoeling niet omdat te bevestigen. Ik ben gewoon content als ik het hartje zou gehoord hebben en weet ook wel dat je niet altijd het hartje kunt vinden.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat ie zelf wilt.
    Zou inderdaad wel wachten tot je de termijn van 12 weken voorbij bent. Dat raden toch echt een hoop verloskundigen aan.

Als jij daarna zo nu en dan het hartje wilt horen lekker doen ;)
    Het is jouw kindje en jouw zwangerschap.
    Doen waar je je goed bij voelt.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Het is géén onzin. Maar joh blijf jij vooral andere vrouwen iets adviseren wat door vele artsen en verloskundigen wordt ontraden. Goed bezig!

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Oh en TS: na de 12w 1x per week ff luisteren tot je de bewegingen voelt is prima. Het gaat erom dat in het eerste trimester alle belangrijke organen worden aangelegd en men niet weet wat voor schade die geluidsgolven doen.

11. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    Phoe he! Zeker last van je hormonen?? Dat je gelijk wil halen is wel duidelijk! Maar laat mensen in hun waarde! Respecteer elkaar!

12. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

Dec 12, 2014
    304
    0
    0
    Gniffel. Vrouwen.

13. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Eh, Marrel begon met respectloos moddergooien hoor... Blader maar eens terug. Als iemand zo tegen mij zou doen zou ik ook een felle reactie teruggeven.

14. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    #34 Dana1989, Feb 2, 2015
    Last edited: Feb 2, 2015
    Nou als je goed leest heeft ze gewoon aangegeven dat op haar topic ook heftig op is geregeerd. Dat zou ik ook niet waarderen.Dus wie leest hier niet goed😉 maar schijnbaar is het voor sommige hormonenbommetjes erg moeilijk om elkaar in hun waarde te laten en met respect met elkaar om te gaan... Als iemand een dopler wil gebruiken dan hoeft daar niet zo heftig op gereageerd te worden..advies geven mag maar graag op een nette manier en niet je gelijk op een schofterige manier te krijgen. Iedereen heeft een mening hierover maar het hoeft niet zo te zijn dat jouw mening dan ook het aller beste is!

15. Ik had écht niet zonder mijn AngelSounds gekund tijdens m'n zwangerschap. Heeft voor zoveel geruststelling gezorgd. Maar.. Ik ben het wel met Hilly eens.

Ik vind het echt ongelooflijk dom om die dingen te gebruiken voor de 12 weken. Ik begrijp ook niet waarom, als het overal afgeraden wordt, je ze tóch voor die termijn zou gebruiken. Je hebt iets in je buik zitten wat zó ontzettend kost- én kwetsbaar is. Als iets schadelijk kán zijn, als iets niet volledig bewezen onschadelijk is, waarom zou het dan tóch doen? Als je tijdens je zwangerschap medicatie voorgeschreven krijgt, waarvan niet bewezen is dat het onschadelijk is voor je kindje wanneer je het in de eerste 3 maanden van je zwangerschap gebruikt, gebruik je het dan zonder na te denken, of laat je ze toch liever links liggen en vraag je om een ander soort medicatie waarvan dat bewijs er wel is?

AngelSounds (of andere dopplers) zijn in mijn ogen geweldig en het is superfijn dat ze er zijn, je kunt er ontzettend van genieten, maar hou je gewoon aan de voorschriften.. Gebruiken ná de 12 weken dus :)

16. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik kan écht niet begrijpen dat jij je je content voelen belangrijker vindt dan het feit dat je eigen kind het niet leuk vindt :(.

17. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    http://http://plazilla.com/page/4295089053/fetal-doppler-wel-of-niet-gebruiken-bij-zwangerschap

Mensen lees eerst dit artikel eens even alvorens jullie zo heftig tekeer gaan op het gebruik van de doppler.. In 30 jaar onderzoek zijn er geen schadelijke gevolgen gevonden voor baby of moeder. De apparaten die in het ziekenhuis en verloskundigepraktijken zijn vele malen sterker dan de thuis apparaten. Ook is het niet bewezen dat je baby het wel of niet prettig vind want je kan immers niet de gedachten van je ongeboren kindje lezen.. Vind het knap als je dat wel kunt..ik ben het wel eens om het niet elke dag te gaan gebruiken en idd na 12 weken en ook niet te lang maar om nou opmerkingen te maken van dat ze niet om haar kindje zou geven omdat die het misschien niet prettig vind is buitenproportioneel! Kom op zeg jullie zijn toch volwassen? Ga dan ook netjes met elkaar om in plaats van kwetsende opmerkingen te maken...respect naar elkaar!

18. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik zag toch volgens mij even geleden op het forum van de verloskundigen ook een vraag over hartje luisteren en daar stond ook iets over dat de verloskundigen het niet doen voor (ik geloof) 12 weken omdat het niet goed zou zijn...

Los daarvan moet iedereen gewoon lekker doen wat hij of zij goed dunkt maar ik zou voor mezelf gewoon het risico niet willen lopen. Als er dan later toch iets mis gaat of mis is met het kindje zou ik mezelf altijd blijven afvragen of het komt doordat ik perse iets wilde horen of doen... Maar nogmaals, dit moet iedereen voor zich weten je kunt adviezen altijd ter harte nemen of naast je neerleggen....

19. arwe

arwe Actief lid

Jan 19, 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Tenzij hier een aantal wetenschaps annalisten zitten die zich dagelijks bezig houden met het screenen van artikelen ten behoeve van EBP, worden hier alleen maar meningen geuit. En er zijn net zoveel meningen als mensen. En aangezien gyn en vk ook mensen zijn en het werkelijk afhangt welke onderzoeken zij of hun ziekenhuis volgen wat hun beleid is maakt het niets uit of het de vk op de hoek of een gyn uit het AMC iets adviseerd. Nu wordt vaak het zekere voor het onzekere gekozen, maar als als er echt onomstotelijk bewezen is dat iets schadelijk is zouden alle profs dezelfde mening uitdragen.

Lang verhaal maar wil enkel zeggen behandel elkaars mening met respect niemand hier op t forum kent de waarheid

20. tinkerbell26

Nov 19, 2011
    2,542
    0
    0
    Arbeidster
    Nogmaals ik ben niet van plan om het voor de 12weken te doen. Ik was gewoon nieuwsgierig naar andere verhalen die het wel voor de 12weken hebben gedaan. Ik ben geen slechte moeder die niet aan haar kindje denkt. Ik ga hier niet meer reageren want deze discussie heb ik niet gewild

Share This Page