uhmmm dat zei ik toch niet? hahahaha.. Ik ben overgestapt op ''goedkopere'' troep omdat ik in een jaar al bijna 300 euro aan spullen heb gekocht. en het niet eens meer werkte. Nu heb ik die van de action gepakt.. en werkt het wel..
hier normaal ook.. tot we met hardnekkige plaag zaten en uiteindelijk door kammen er achter kwamen wie de haard was.. daarna ook klassikaal de kids met primoderm de eerste behandeling gegeven.. uiteindelijk de GGD nodig gehad om kwartje te laten vallen bij de ouders van kind die steeds iedereen bleef besmetten.
zouden ze hier ook eens moeten doen ik koop me al lang scheel aan die rommel maar school doet niets dan 1 keer per maand kammen en kijken en de ouders waarschuwen die er vervolgens geen klote mee doen!
Dat is ook niet prettig als de ouders dan weigeren er iets aan te doen! Dan blijven ze terug komen! Maar de video is gelukt! Nu het verslag nog. Dankjewel dames!
het begon na de zomer.. eerste keer luizen aangetroffen waaronder op mijn kind.. behandeld.. blijven kammen.. na herfstvakantie.. hoppa, weer halve klas.. van alleen naar vakantie, om de 2 weken gaan controleren, naar elke week controleren incl uitgebreid kammen, werd er gek van.. en elke keer als DL luizen had, had ik ze ook, dus iedereen behandelen, zijn 6 man, tel de flessen maar.. leerkracht van dochter werd er ook knetter van omdat dus bleek dat er 1 haardje in klas zat.. toen is hij naar directie gestapt met vraag of ik voor hele klas flessen mocht kopen om te behandelen.. ouders brief meegegeven met daarop mededeling dat kids in klas werden behandeld.. en dat ze zelf vervolgbehandeling moesten doen. Uiteindelijk waren we voor begin kerstvakantie klaar
ieuw! krijg er spontaan jeuk van op mn hoofd!! ik controleer dl ook graag zelf af en toe even. heb wel es gehoord/gelezen dat cremespoeling ook helpt tegen het blijven plakken van de neetjes. of het waar is geen idee. dl heeft 1x luisjes gehad en was waarschijnlijk op de dag van controle pas besmet.
Nou zeg, rare reactie... Ik zeg alleen maar dat op één van die sites volgens mij een filmpje te zien is. Daar vroeg ts toch om, ik heb nergens het spul aangeraden. Ik gebruik trouwens naar volle tevredenheid de Robicomb, want kammen, kammen, kammen is de enige manier om van de beestjes af te komen. Maar dat werd niet gevraagd....
Mmm, niet mee eens. De neten zitten vastgelijmd aan de haar en met kammen alleen zullen er altijd achterblijven. Daarom moeten ze vermoord worden met gif. En na 9/10 dagen weer, maar dat doen heel veel mensen niet en er hoeft maar 1 neet te overleven en hoppa: een nieuwe cyclus.
Officieel advies van RIVM: Eventueel kan het kammen gecombineerd worden met een antihoofdluismiddel. Dus niet noodzakelijk Helaas spreek ik uit ervaring en wij hebben als 'kriebelmama' op school ook officiele voorlichting van de GGD gekregen dat kammen, kammen, kammen het belangrijkst is. Je kunt nog zoveel spul gebruiken als je niet kamt heeft het geen nut.
Nou ja, een dode neet kamt makkelijker weg dan een levende. Zei de GGD. Gek he, al die luizenplagen, terwijl het bestrijden met een middeltje zó simpel is! Ik doe het dus bij mensen thuis, die het eng en vies vinden. Het is middeltje erin (reukloos, kan gewoon zomder handschoenen, zwangeren en voedsters mogen het ook gebruiken). Na 15 minuutjes wassen en kammen, klaar.