De titel zegt het al. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die snel na een keizersnede weer zwanger waren. Na hoeveel maanden waren jullie weer zwanger? Hoe verliep de zwangerschap? Is het je goed bevallen of zitten er juist veel nadelen aan?
Mijn zoontje is in november 2 geworden en ben nu 32 weken zwanger dus echt snel er achter aan is het niet. Maar ik zou je lichaam toch wel een jaartje de tijd geven om te herstellen, met een keizersnede krijgt je lichaam wel een klap om te verwerken als het ware. Het helemaal goed genezen van het litteken, en het gevoel er om heen.
Ik ben nu weer zwanger na mijn ks, mijn zoontje is nu 16 maanden. Ik zou ook wel voldoende tijd er tussen laten, je lichaam moet wel de tijd krijgen om te herstellen, maar dat heeft de gynaecoloog je ook wel verteld neem ik aan?
ik was na 10 maanden weer zwanger... geadviseerd wordt ong een jaar te wachten zodat ook de wond van binnen weer hersteld is en de verschillende lagen huid en weefsel weer `sterk` zijn. Heb er verder niks bijzonders van gemerkt hoor op lichamelijk vlak. Afentoe trok het litteken wat maar dat doet het ook als ik niet zwanger ben. De 2de was weer een ks en ze zo ong. hetzelfde litteken gebruikt.
Een nichtje van mij was gelijk na 1,5 maande weer zwanger na een ks en is nu gewoon natuurlijk bevaalen en volgesn mij heeft het niet cht kwaad gekunt alleen de vk lete heel erg op haar litteken en ze vertelden haar dat de placenta kon vergroeien met de wond van de ks en daardoor een mk kon krijgen maar het jongentje is hartstikke gezond en alles is goed gegaan.
Geloof het of niet. Mijn gynaecoloog heeft juist gezegd dat er geen bezwaar en nadelige gevolgen zijn indien je snel weer zwanger zou worden na een keizersnede. Hij vond het onzin dat sommige gynaecologen een wachttijd van een halfjaar tot een jaar aanhielden. Op een site voor gynaecologie heb ik ook gelezen dat je na 3 maanden weer zonder bezwaar zwanger zou mogen raken.
Ik geloof dat wel hoor. Ik weet dat gyneacologen over veel dingen verschillend denken. Je moet dan denk ik voor jezelf bepalen wat je prettig vind. Ik was er ook niet eerder aan toe.
Ook mijn gyn. adviseerde een jaar te wachten omdat je lichaam dan weer helemaal hersteld is. Zal niet voor niets zijn, denk ik dan omdat het toch een grote buikoperatie is. Ik was na 13 maanden zwanger en ben beneiuwd hoe het litteken straks gaat voelen...
Ik ben 10 maanden na een spoed keizersnede weer zwanger geworden. In het begin voelde ik het wat meer trekken in mijn onderbuik, maar ik heb op dit moment geen klachten m.b.t. de vorige keizersnede. Ik baal er wel behoorlijk van dat de vorige bevalling in een keizersnede uitmondde. Bijvoorbeeld omdat de uk tot nu toe iedere keer in stuit ligt en de kans op een natuurlijk bevalling steeds kleiner wordt. Het kindje mag namelijk niet gedraaid worden wegens de vorige keizersnede. Ook heb ik een grote kinderwens en ik zou graag drie of vier kindjes willen (als het voor ons weggelegd is). Ik zou het erg jammer vinden als er dadelijk vanwege te veel littekenweefsel door iemand anders bepaald wordt hoeveel kindjes je krijgt.
ik was 8mnd na mij ks weer zwanger. En idd in het begin voelde ik het litteken trekken (zo wist ik dat ik zwanger was).. Denk niet dat het lichamelijk zwaarder was omdat ik ks heb gehad, maar meer omdat Sam nog zo jong was en nog niet liep. Dat was zwaar! (en gezondheid was wederom niet geweldig)
Even heel wat anders; heb je je al verdiept in andere 'natuurlijke' manieren om de baby gedraaid te krijgen? Heb mij er indertijd ook mee bezig gehouden, mijn dochter lag ook lang in stuit, maakte me helemaal druk om een evt. ks. Heb toen een advies uit een boek opgevolgd: op je rug gaan liggen, met een flink kussen onder je billen. Je voeten op een stoel, of een bed of bank (in 90 graden). Het ligt niet comfortabel, je kunt het een beetje benauwd krijgen omdat je druk op je hoofd krijgt. Maar je buik ligt zo gekanteld, en de baby draait soms spontaan om. Bij mij werkte het idd, ik voelde mijn dochter gewoon draaien! Ook schijnt er een manier te zijn wat acupuncturisten kunnen doen, met een soort kruidensigaret (?) een bepaald drukpunt in je kleine teen stimuleren (niet ertegenaan natuurlijk). Ik weet het, het klinkt idioot, maar het schijnt echt te helpen. Zelf ben ik ook een erg nuchter persoon, maar de dreiging van een ks vond ik zo vervelend dat ik toch iets ging proberen.
moest een jaartje wachten van de gyn en dat heb ik gedaan een jaar en 3 maanden. ze zeggen dat het rond het eind een beetje kan gaan trekken rond de ks,maar dat merk ik dan wel.
Ik ben zelf na ruim 1 jaar weer zwanger geworden. Een vriendin van mij is 9 maanden na de KS weer zwanger geworden en toen de baby geboren werd bleek dat het litteken op knappen stond (ze had weer een KS). Dus dat is ook 1 van de redenen waarom sommige gyn's een jaar aanhouden. Ze zeggen ook dat als je snel zwanger bent na een KS je geen weeénopwekkend infuus mag ivm risico scheuren litteken. Nou, bij de bevalling van mijn tweede mocht ik dat wel. Dus ook daar zit weer verschil in.
Dit stukje las ik net op een medische website: Bij de volgende bevalling weer een keizersnede? Mocht u snel opnieuw zwanger willen worden, dan is daar geen bezwaar tegen, tenzij de gynaecoloog u adviseert er nog mee te wachten. Of bij een volgende bevalling weer een keizersnede nodig is, hangt van de reden van deze keizersnede af. Bespreek daarom bij de nacontrole hoe groot de kans is dat u een volgende keer een normale bevalling tegemoet kunt zien. Vaak is bij een volgend kind geen keizersnede nodig. Wel krijgt u dan altijd een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen