Luizen- geluk :(

Discussie in 'De lounge' gestart door SuzykeQ, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op: kriebel topic ;)
    We hebben vanaf begin december al 2 keer luizen gehad, beiden meiden, ik 1 keer (ja, ene paar stuks, heel vervelend maarja, vraag er niet om he...heb 2 knuffelkonten die graag om en aan me hangen)

Dat luizen spul geeft zo'n jeuk, kapotte hoofdhuid, roos etc. Okee, die luizen vermoord je er wel mee, maar toch...

Nu haal ik mijn kids gisteren uit school, heeft de oudste weer een luis. Ik vond haar verdacht krabben in haar vlecht (had 2 invlechten gemaakt, en bovenop vastgebonden, haarlak gebruikt, alles om die beesten weg te jagen) maar ik kamde haar haar meteen uit en ja hoor, weer 1! weer meteen behandelen, mijn jongste en ik hebben ze (nog) niet. Pfff...het blijft dus maar doorgaan in haar klas en sommige ouders blijken het niet te melden, vanwege schaamte, en velen blijken niet met netenkammen te checken, maar enkel een beetje tussen het haar kijken, wat dus niet werkt.

Ik word er een beetje moedeloos van.

Schamen jullie je ervoor? melden jullie het als je kind luizen heeft en behandeld is zodat andere ouders actie kunnen ondernemen? het heeft me inmiddels al ruim 70 euro gekost en over 7 dagen weer een fles, dochterlief heeft lang haar :(

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Je hoeft je niet voor te schamen hoor en zou het wel melden op school. Hier op school werd het niet gemeld en dat vond ik schandalig. Ik moest het van een andere ouder horen dat er kindjes waren met luizen in de klas.

Ik gebruik altijd een elektrische luizenkam, geen gedoe en lekker makkelijk. Twee keer per dag doorkammen, ochtend en avond. De luizen gaan dood en de nieuwe luizen krijgen geen kans om eitjes te leggen en zo raak je er vanaf. Daarna elke dag in de avond even het haar doorkammen uit voorzorg.

Ik gebruik de Rodi Comb Pro.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb de tip gelezen:

goedkope creme spoeling...dat heel dik in je haar smeren. Even laten zitten ( 30 minuten) en dan uitspoelen en kammen met de luizenkam.

4. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik zou me niet schamen als mijn kinderen luis hebben. Zoon word op school gecontroleerd na de vakanties. Gisteren dus gecontroleerd en ja hoor: luis in de klas!
    Hoe kan ik het beste controleren of zoon luis heeft of niet? Met een kam? En waar haal je die?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben ze gelukkig nog niet gehad ( afkloppen) en wordt er na elke vakantie standaard gecontroleerd door schoolmoeders.
    Ik als kind heb ze wel gehad of Anders wel een van mijn zusjes ( totaal 5 meiden) en als een van ons ze had werden we allemaal behandeld met lotion en belde ze ook mensen die op bezoek waren geweest ( bijv klasgenootje maar ook neefjes/nichtjes) en tipte de school. Ook werden alle knuffels 1 maand bewaard in afgesloten zak, borstels vervangen, bedden uitgewassen net als jassen aan de kapstok. Met alleen behandelen bereik je dus niks

Als ik er hier zou vinden zou ik wel de juf informeren. Zij vertellen dan andere ouders bijv via een brief dat er hoofdluis is ontdekt maar niet bij wie. Zo is het aan de ouders om te controleren en eventueel te behandelen.

Ik heb wel een middeltje gehaald bij de apotheek om luizen te voorkomen. Dit spuit ( geurloos) in het haar in de herfstmaanden. Ook worden er op school luiszakken gebruikt voor de jassen.

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Zo doe ik het ook, maar dan laat ik het maar vijf minuten intrekken, is hier lang genoeg. Dochter had tot voor kort haar tot haar billen bijna en ik krijg ze er echt wel mee weg. Helaas hebben we al meerdere keren luizen gehad, de kinderen althans. Op school wordt het altijd direct gemeld als er iemand in de klas is die luizen heeft, maar of alle ouders het ook zeggen weet ik niet. Er is wel een heel open beleid en er wordt erg benadrukt dat het niet iets is om je voor te schamen.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Bij ons op school controleren ze na elke vakantie alle kinderen. Heeft een kind luizen dan worden de ouders geadviseerd dit te behandelen. Alle jassen gaan dan is speciale tassen, zodat ze niet via de jassen van "baas" kunnen wisselen en na 2 weken krijgt de hele klas weer een check.

Wat betreft je beddengoed, mijn kapster vertelde dat ze dan wit beddengoed gebruikte (gewoon van de action). Als je je haren hebt behandeld vallen de luizen (dood) eruit op je beddengoed. Op het witte zie je dat goed, dan zuig je dat allemaal op en mik je de stofzuigerzak weg.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hier nog geen luizen gehad, wel vorig jaar een luizenklasje waar ze het moeizaam onder controle kregen.

Ik smeer iedere dag zwitsal haarlotion in mn dochter haar haren, vinden luizen geen lekkere geur en tot nu toe werkt het hier.... Ben ik super blij mee want dr haren hangen op dr billen.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    #10 pluk, 7 jan 2014
    Laatst bewerkt: 7 jan 2014
    Heb ergens gelezen dat tea tree oil ook door luizen verafschuwt wordt.

Hoofdluizen flippen op luchtjes als tea tree oil en lavendel
    Een bijzonder medicinaal goedje tea tree oil. Deze olie heeft een krachtige medicinale werking voor allerhande kwalen. Tea tree olie is ook uitermate geschikt om luizen te bestrijden. Doe wat druppels op het hoofdkussen en in de capuchon. Luizen houden er niet van en zullen het luizenpad kiezen.
    Kleding kan gespoeld worden met een wasverzachter waar je druppeltjes lavendelessence doorheen gedaan hebt.

Hoofdluizen weg met knoflook!

Argentijnse wetenschappers van de universiteit van Cuyo hebben ontdekt knoflook een remedie geeft tegen hoofdluis. Bij toeval kwamen ze er achter dat hoofdluis niet tegen een knoflookextract kan. Een antiluismiddel op basis van een knoflookessence is getest in een kinderdagverblijf met een ernstig luizenprobleem. De hoeveelheid luizen was binnen een week na een enkele dosis met 96 procent was verminderd.

Hoofdluis foetsie met behulp van Tea Tree Olie

Je gunt je kind alleen het beste. Shampoo die u gewoon in de winkel of supermarkt koopt valt hier niet onder. Voor weinig geld maak je eigen natuurlijke shampoo, voor alle haartypes nota bene.
    Meng 10 druppels Tea Tree olie door eigengemaakte natuurlijk shampoo en was daar het haar mee. Geen luis die dat overleefd.

Tea Tree Olie: het beste middel tegen hoofdluis

De 'Queensland James Cook Universiteit in Townsville' stelt dat Thursday Plantation Tea Tree gel het beste middel is tegen hoofdluis. Na een behandeling met deze gel is 83.3% van de hoofdluis dood. Chemische middelen bleken veel minder effectief te zijn.

Dit vond ik in dit artikel
    Hoofdluizen flippen op luchtjes als tea tree oil en lavendel
    Een bijzonder medicinaal goedje tea tree oil. Deze olie heeft een krachtige medicinale werking voor allerhande kwalen. Tea tree olie is ook uitermate geschikt om luizen te bestrijden. Doe wat druppels op het hoofdkussen en in de capuchon. Luizen houden er niet van en zullen het luizenpad kiezen.
    Kleding kan gespoeld worden met een wasverzachter waar je druppeltjes lavendelessence doorheen gedaan hebt.

Hoofdluizen weg met knoflook!

Argentijnse wetenschappers van de universiteit van Cuyo hebben ontdekt knoflook een remedie geeft tegen hoofdluis. Bij toeval kwamen ze er achter dat hoofdluis niet tegen een knoflookextract kan. Een antiluismiddel op basis van een knoflookessence is getest in een kinderdagverblijf met een ernstig luizenprobleem. De hoeveelheid luizen was binnen een week na een enkele dosis met 96 procent was verminderd.

Hoofdluis foetsie met behulp van Tea Tree Olie

Je gunt je kind alleen het beste. Shampoo die u gewoon in de winkel of supermarkt koopt valt hier niet onder. Voor weinig geld maak je eigen natuurlijke shampoo, voor alle haartypes nota bene.
    Meng 10 druppels Tea Tree olie door eigengemaakte natuurlijk shampoo en was daar het haar mee. Geen luis die dat overleefd.

Tea Tree Olie: het beste middel tegen hoofdluis

De 'Queensland James Cook Universiteit in Townsville' stelt dat Thursday Plantation Tea Tree gel het beste middel is tegen hoofdluis. Na een behandeling met deze gel is 83.3% van de hoofdluis dood. Chemische middelen bleken veel minder effectief te zijn.

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier wordt ook altijd na iedere vakantie gecontroleerd door de luizenmoeders
    Bij een uitbraak krijgen de kinderen een brief mee dat er luizen zijn maar degene met de luizen blijft wel anoniem.
    Alle jassen en tassen gaan dan tot de volgende controle in een luizenzak.
    De kapster zegt dat mijn dochter ze niet snel zal krijgen omdat ze krullen heeft en de luizen zich daarin niet goed kunnen hechten, maar mensen zeggen ook dat dat een fabeltje is.
    fabeltje of niet, mijn dochter heeft nog nooit luizen gehad en ik ook niet trouwens (ook krullen).:D

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik gebruik dit voor mijn kinderen:
    bol.com | Millium Shampoo Preventief | Mooi en gezond

En inderdaad invlechten bij mijn dochter.

Ze hebben nog geen luizen gehad, ondanks dat in mijn zoon zijn klas al sinds de zomervakantie!! luizen zijn.

Hij heeft ze eerder wel gehad (en ik dus ook)en toen heb ik luizenspul gebruikt waar dimeticon in zit. Werkt als een tierelier!

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hier ook een luizenplaag op school geweest , zo irritant ..

Ik vind ook dat ouders zich hier niet voor hoeven te schamen en er ook juist open over moeten zijn en het melden op school en bij de kindjes waar ze voor ontdekking mee hebben gespeeld ..

Ik heb er laats bij mijn dochter 1 gevonden en toen behandeld met prioderm lotion en ook uit voorzorg mijzelf behandeld omdat ik mezelf nakijken wel erg onhandig vindt .. Ik heb nu een electrische luizenkam gekocht en als het hier weer toeslaat dan ga ik die gebruiken , want wat een rotzooi smeer je op die kinderhoofdjes zeg en er wordt ook al gezegd dat luizen resistent raken op den duur en dat de allerbeste remedie nog altijd is : kammen kammen kammen kammen ..

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier een luizen moeder van school hahaha klinkt wel leuk vind ik zelf.

Hier controleren wij op school ook de kinderen na elke vakantie. Morgen ga ik weer;)

Hier de kinderen vorig jaar luizen gehad en ik heb het meteen gemeld bij de desbetreffende juf. En nee ik schaamde me niet. Ik snap niet zo goed waarom je je ervoor hoeft te schamen? Ik heb vroeger heel vaak luizen gehad en dat kwam omdat ik veel met een vriendinnetje speelde waar ze er niks aan deden. Mijn moeder steeds maar spul kopen en kammen en daar werd niks gedaan. Dus tja dan heb je besmetting op besmetting. Dus weet hoe het is....erg vervelend!

Daarom meld het aub gewoon bij de juf.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    idd gewoon melden , hoe opener iedereen hierin is en dan met name iedereen en daarna ook handelt , dan kun je een luizenplaag de baas zijn , maar als we dat niet doen dan is het dweilen met de kraan open .

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Waarom kunnen die rotbeesten niet preventief worden uitgeroeid???

Ik heb nog nooit luizen gehad en ben gelukkig alle scholen voorbij gegaan om luizen te voorkomen, maar nu krijg ik kinderen en begint mijn luizenfobie alweer op te zetten...

*rent gillend hard weg*

Nee, echt, ik haat beestjes :)

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik ook , als het woord luizen valt dan begin ik al te krabben ..

18. knap

knap Niet meer actief

Fabeltje.
    Heb ook krullen en toen zoon thuis kwam met luizen had ik ze ook.:(

Nu dochter tot nu toe nog geen luizen gehad maar volgende maand gaat ze naar school dan word de kans weer groter. /en ook zij heeft krullen.

Wat bij mij zelf werkte was dat ik mijn haren kleurde.

Mijn zusje heeft ooit eens mijn nichtje kort gewiekt na de zoveelste uitbraak van luizen( ben wel heel boos op mijn zusje geworden hoor kind was helemaal van slag van ben je gek geworden)

Ik kam nu niet de kinderen. maar ik kijk wel altijd in hun haren zie het bij hun vrij makkelijk. heel fijn haar en donker haar.

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Wij hebben een aantal jaren geleden twee maal luizen gehad, vreselijk. Ik heb de laatste x ook een elektrische luizenkam gekocht en ben daar heel blij mee. Het kost veel tijd om ze helemaal uit roeien. Succes maar ik denk dat je er zo vanaf bent als je maar 1 luis hebt gevonden.
    Hier in overigens het hebben van luizen niet meer zo'n taboe maar er vrij over praten doen we nu ook weer niet.
    Al mijn meiden hebben lang haar en gebruiken anti-klitspray, hierin heb ik teatree olie in gedaan. Elke dag gebruiken ze de spray, ik hoop dat het genoeg helpt om die beestjes buiten de deur te houden.

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb bv ook tea tree olie in de shampoo gedaan maar dat heeft dus niet geholpen .. Was wel van het kruidvat huismerk , zou dat uitmaken ?

Deel Deze Pagina