ik ben dol op mijn electrische luizenkam dood neten en bzzzzt luizen verder condtioner en haren vast...
ik heb de luizenkam dus net binnen , maar kan hem natuurlijk pas echt testen of hij het doet als er luizen zijn , hihi ,,hopelijk duurt dat nog heeeeeel lang ..
Het lijkt me logischer te voorkomen dan wachten totdat je kind het krijgt. Elke dag even snel doorkammen met de elektrische luizenkam en mocht ze dan eentje hebben is die meteen dood. Geen kans om eitjes te leggen. Moet je natuurlijk wel op de 'killerstand' zetten
Dimeticon is het toch het enige dat luizen doodt? toch geen kam? je kunt met een netenkam de neten er wel uitkammen, maar eerst moeten ze dood, want vaak genoeg blijken ze toch ergens verstopt te zitten. Nouja, ik heb nu XTluis gehaald, hopelijk wordt het haar daar minder vet door, jassen zijn in de was geweest (voor andere dochter bij voorbaat), jassen zitten nu op school in ene goede dichte tas, en vanavond gaat de mousse erin. Morgenochtend eruit. Het was echt maar 1 luis, dus we zijn er ws. op tijd bij. Hoppa, reken maar ff 16,95 af. En over 7 dagen weer. Nou is dat niet het einde van de wereld maar als er steeds mensne zijn die niet behandelen, blijft het bij ons in huis feest (maar niet heus). Ik heb het overigens meteen gemeld natuurlijk.
tuurlijk gebruik ik hem !! Maar ik kom er pas ech achter of hij luizen doodt als er luizen zijn natuurlijk overigens hij kan toch altijd het beste in de killer stand staan ?
xt luis , is een mild middel ..Vriendin van me heeft het gebruikt en luizen gingen niet dood !! Blijkbaar worden luizen dus resistent tegen bepaalde middelen .... Luizenkam nu bij bol.com voor 23.95 euro .. Ook al gebruik je shampoo je moet toch kammen en de electrische kam doodt luizen en zorgt er ook voor dat de net uitgekomen neetjes geen eitjes meer kunnen leggen !! geen aggressieve middeltjes meer in het haar ..maar kammen
je moet ook je huis behandelen, de neten zitten ook in het matras, kussens, kleding, dekens, knuffels enz... gelukkig werkt het vlooienmiddel waarmee ik mijn huis 2x per jaar mee behandel ook tegen luizen, dan weet ik tenminste zeker dat er hier in huis geen kriebelbeestjes wonen. mijn zoontje heeft ze 1x gehad, vlak nadat ik geen zwitsal haarlotion meer gebruikte. sinds ik mijn huis behandel zijn wij luis vrij. zelfs toen mijn kleine nichtje die er hardnekkig last van heeft hier 2 weken gelogeerd had waren mijn kids gewoon luis vrij.
beddengoed , knuffels , etc , dat hoeft dus blijkbaar niet meer .... Voortaan alleen nog maar kammen bij hoofdluis - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu kammen kammen kammen
dat wist ik dus niet... heb die ene keer dat we ze gehad hebben dus echt alles op 60 graden gewassen en knuffels e.d 2 weken in vuilniszakken gehad. dat vond ik juist het erge eraan, al het extra werk. gelukkig hoef je nu alleen nog maar te kammen.
Bij de oudste twee op school hangen na de vakantie altijd de luizenzakken klaar en word er gelijk de maandag gecheckt door de luizenmoeders. Hier word er 1 x per week zo wie zo thuis gecheckt op luizen en teken aangezien de oudste op scouting zit. En als er veel kindjes met luizen zijn, dan krijgen ze een brief mee. En dan worden ze hier thuis ook even wat extra gecontroleerd. Bij mijn een na jongste word er niets gedaan op school aan luizen checken. Alleen als een ouder melding maakt dan krijgen de kinderen een brief mee dat in de unit een kindje is met luizen. Bij hem vond ik toen ook een keer een luis en wat neetjes. Gelijk behandeld en school gebeld. Aangezien hij altijd met de taxi naar school gaat. Ook bij de chauffeur gemeld. Een maand later vond ik er een bij mijn dochter ook die behandeld en gemeld bij school. Dat is gelukkig al weer wat jaren terug.
Wat een onzin, dan heeft het er niet lang genoeg ingezeten. Hier hielp het wel en daarbij flink kammen en ook de jassen wassen, beddengoed om de dag verschonen etc... Het is maar waar je je prettig bij voelt. Ik ben meer van het rigoureuze omdat ik panisch ben voor luizen.
Kunnen hoofdluizen resistent worden voor anti-hoofdluisproducten en preventieve middelen? Recent is onderzocht in hoeverre hoofdluizen resistentie kunnen ontwikkelen voor producten met permitrine of malathion. Het onderzoek heeft aangetoond dat hoofdluizen een resistentie kunnen ontwikkelen voor hoofdluisproducten die permitrine bevatten. De producten van Prioderm bevatten geen permitrine, maar malathion of dimeticon. Hoofdluizen kunnen in ieder geval geen resistentie ontwikkelen voor Prioderm dimeticon en Prioderm Preventief. Klik hier om meer te lezen over het onderzoek naar resistentie van hoofdluizen op Gezondheidsnet ik weet niet welk middel xt luis in zich heeft maar resistentie kan wel degelijk ..
In XT zit ook dimeticon, dit is een silleconengoedje. Hier kunnen ze volgens de XT site niet resistent voor worden. Hier een linkje naar hun site XTLuis, effectief geneesmiddel tegen hoofdluis en neten
ik zie het , toch had vriendin van mij dit 2x maal gebruikt en werkte het niet goed genoeg ... of het moet gelijk weer een herbesmetting zijn geweest .
Hier heeft de elektrische luizenkam totaal niet geholpen.Oudste dochter liep continue te krabben maar ik kon niets vinden en de elektrische luizenkam gaf ook geen enkel signaal. Uiteindelijk weerd het door een andere moeder bij een verkleedpartijtje ontdekt(lekker lullig). Toen direct behandeld met Prioderm Dimeticon en toen had ik ineens 10 dode luizen gevonden.1 week later nogmaals gedaan en nooit meer een luis gezien.Beddengoed wel gewassen. Nu kreeg ik gisteren een telefoontje van de buurvrouw dat haar dochter ook luizen heeft.Mijn dochter heeft vorige week met haar gespeeld.Met kammen kon ik niets vinden maar volgens mij vond ik wel een neetje aan de hoofdhuid.Nu weer direct met Dimeticon behandeld en hopen dat alles dood is haha. Voor de zekerheid ook beddengoed verschoond. Ik haat luzien!! Zou toch zo fijn wezen als daar ooit eens een vaccin voorkomt in het RVP haha
en grappig we hebben het over luizen en de reclame bij mij op deze pagina is nu ook over een luizenkam , hiihih ..