Eet jezelf mooi, slank en gelukkig!

Discussion in 'De lounge' started by MissXX, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Naar het principe van Amber Albarda..

Hoop dat een linkje naar het boek toegestaan is..
    bol.com | Eet jezelf mooi, slank & gelukkig, Amber Albarda | Boeken

Enkele jaren terug heb ik dit boek gekocht toen het net in de winkels lag. Vervolgens helemaal doorgelezen en zo goed als direct terug de kast in gesmeten. De recepten spraken me totaal niet aan, de voedingsproducten had ik niet in huis of kende ik zelfs niet!

Na zoveel kilo's na de zwangerschap overgehouden te hebben, en na nog eens wat kilootjes ergens vandaan gehaald te hebben, is het dan toch echt tijd geworden iets echt en blijvend te veranderen.. Ook alle maanden in de sportschool icm met het minder eten bleek gewoon helemaal niets te veranderen.

Ik ben me dus weer gaan verdiepen in voeding en ben dit langzaamaan gaan toepassen, en uiteindelijk kwam ik weer uit op Amber Albarda, en heb ik het boek er dus maar weer eens bij gepakt.

Even makkelijk gezegd komt het er op neer zo veel mogelijk puur voedsel en zo min mogelijk onbewerkt voedsel te eten. Slechte suikers zijn natuurlijk uit den boze, en ook dierlijke vetten worden eigenlijk ontzien. Persoonlijk vind ik het boek handig voor wat tips en ideeen, maar ik blijf bijvoorbeeld wel gebruik maken van vlees, vis, kaas, melk al dan niet in mindere mate!

Het gaat er dan ook niet om dit voor 100% toe te passen in je leven, doet zij ook niet, maar bijvoorbeeld wel voor 80%.. Ik eet en drink nu 2 weken al zo gezond mogelijk en voel me nu echt al velen malen fitter. Dit effect was al na 3 dagen op te merken, en ook krijg ik mijn te strakke broeken weer dicht! Ik voel me de hele dag verzadigd en heb echt minder dan ooit de behoefte aan snoepen enzo..

Okay, het is inderdaad niet makkelijk te beginnen en/of door te zetten. Niet alles is lekker, ik ben bijvoorbeeld iedere dag een vreselijke groene smoothie aan het weg werken. 'Het wordt vanzelf lekker..' Uh jaja, ben benieuwd! ;)

Misschien dat andere dames hier dit ook een fijn principe vinden om toe te passen in hun leven, echt waar, het wordt er echt beter op! Of zijn er al dames die zo gezond eten en drinken. Zou fijn zijn hier tips, ideeën, recepten en menu's met elkaar te kunnen delen.. Of elkaar wellicht te motiveren op moeilijke momenten!

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik eet volgens Grip Op Koolhydraten van Yvonne Lemmers.. lijkt op Amber Albarda, maar hier mag je JUIST wel dierlijke vetten eten (zijn ook veel gezonder dan plantaardige vetten ivm linoleenzuur) Ik vind GOK veel makkelijker toe te passen dan al die andere eetgewoontes... Je eet 2 x per dag koolhydraat arm, maar wel veel eiwitten en vetten en 1x mag je een koolhydratenuur houden.. Ik vind het heerlijk eten en ik kan 's avonds gewoon met de pot mee eten!

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Ik hoor veel mensen over het boek " het geheim van slanke mensen" praten, is dat iets? Ik zag alleen dat er geen ePub van te downloaden valt in de app store? :( zo boeken lezen doe ik al gauw minder :p

4. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Love it!!
    En itt Amber Albarda, worden hier veel 'normalere' recepten gebruikt.

5. Ik ben fan van het boek 'dieet voor carblovers' Oftewel: afvallen, terwijl je wel gewoon koolhydraten eet.... :) Staan echt superlekkere recepten in. Nu ik zwanger ben kan ik gewoon nog allemaal lekkere dingen eten, terwijl mijn man toch een beetje verantwoorde maaltijden krijgt... want dit is lekker én gezond tegeljk :D

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Mijn moeder heeft ook dat boek van Amber Alberda en is er echt heel veel mee afgevallen en voelt zich ook veel fitter.
    Ze maakt ook regelmatig recepten voor ons en ik vind het heel lekker

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb de boeken van Yvonne Lemmers ook. Ik vind het sowieso erg interessant om veel over voeding te lezen en hopelijk op een juiste manier toe te passen in onze levens.

Ik wil dan ook niet zeggen dat ik helemaal leef volgens het principe van Amber, maar wil mezelf wel mooi, slank en gelukkig eten! ;) Ik bak in de avond regelmatig een stukje vlees of vis en ga ook wel 1x in de 2 weken een zeer ongezonde taart bakken..

Ik wil in ieder geval veel puurder eten en veel gezonde producten en 'powerfood' toevoegen aan mijn dagelijkse voeding.

Ik vond het in het begin erg leuk om koolhydraatarm te eten en vond het vooral leuk te experimenten om een volwaardig gerecht op tafel te krijgen. Wat mijn probleem was is veel te veel voor vetten te gaan, nu kan Yvonne zoveel zeggen, maar daar ga ik niet van afvallen.

Sowieso lijkt zoveel vet me niet goed voor je lichaam en vind ik koolhydraten te belangrijk, mits je voor de goede kiest uiteraard. Ik breng redelijk wat tijd in de sportschool door, richt me voornamelijk op krachttraining, waardoor ik dus kies voor een goede koolhydraat inname.

Hebben jullie een voorbeeld van wat jullie vandaag bijvoorbeeld eten? Kan er toch wat inspiratie uithalen, omdat ik niet iedere maaltijd koolhydraten hoef. En wanneer nemen jullie wel koolhydraten en ik welke vorm? Hoe vaak zondigen jullie? :)

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Leuk te lezen dat ze het zo goed ervaart.. Het is vooral fijn dat je je direct een stuk fitter voelt. Dan ben je niet eens zozeer met kilo's meer bezig, maar toch verdwijnen ze.. Heel fijn! :D

9. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Wel wat over gehoord, maar zelf geen ervaring mee. Heb de verleiding weten te weerstaan dit boek te kopen. Misschien dat ik dit nog wel doe, gewoon uit nieuwsgierigheid..

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    kan ik me bijna niet voorstellen eigenlijk...

Koolhydraten zijn gewoon niet zo goed.

Wat schrap je dan?

11. Dat koolhydraten niet goed zijn, dat is dus niet waar. Ja, je moet je niet de hele dag alleen maar volproppen met koolhydraten, maar ze zijn gewoon nodig. Koolhydraten zijn namelijk juist datgene wat je energie geeft. Zonder koolhydraten komt alles op een gegeven moment stil te liggen.

In dit dieet eet je vooral een bepaald type koolhydraten dat ze resistent zetmeel noemen

Voordelen van deze koolhydraten:
    1. ze geven een verzadigd gevoel
    2. ze onderdrukken een hongergevoel
    3. ze houden het suikerspiegel op peil
    4. ze stimuleren de stofwisseling
    5. ze zorgen ervoor dat je vet verliest en geen spieren
    6. ze bestrijden buikvet
    7. ze maken je gelukkig

Toen ik dit dieet heel trouw volgde, voelde ik me na een paar dagen al een stuk energieker en beter in mijn vel zitten. EN ik ben er in 2 weken 2 kilo mee afgevallen toen :D

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik ook en kijk even naar mijn fotos in het topic VOOR en NA;):D

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Natuurlijk zijn koolhydraten wel goed, alleen niet alle koolhydraten, en niet te veel. Het is sowieso van belang een goede balans te vinden tussen koolhydraten, eiwitten en vetten.

Kan me echt niet voorstellen dat er echt mensen zijn die denken dat koolhydraten niet goed zijn.

14. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ben het helemaal met je eens. Ik heb een tijdje volgens het principe wat Yvonne gegeten.. Nou nou nou, wat ik me aan vetten en eiwitten binnen kreeg, plus dat in echt continu op zoek was naar eten.. Man man man wat had ik me een honger zeg!

Het zal best voor genoeg mensen werken, anders is het niet zo populair. Ik heb echt wel mijn koolhydraten nodig. Wat vind ik het moeilijkste: dat er echt zoveel poducten met suiker bestaan, en ik gewoon het liefst iedere dag een stuk carrotcake met ijskoffie weg werk. Tsja, en dat is in geen enkel(e) dieet of leefstijl gezond natuurlijk!

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

In het koolhydraten uurtje eet je je koolhydraten.

Ik eet oa griekse yoghurt met noten, gebakken eieren met spek, gekookte eieren op koolhydraatarm brood, salades met vlees en mayonaise....

Het is koolhydraatarm, niet koolhydraat vrij.

En tijdens je uurtje eet je de koolhydraten zoals aard/pasta/rijst/fruit.

Het is zo makkelijk vol te houden.

Yvonne lemmers is een dieetiste, en ik ben na mijn bevalling (kijk even naar de fotos in het andere topic) naar mijn dieetiste gegaan en die heetf gekeken wat het beste bij mij past kwa leef en eetgewoontjes..en ik val nog altijd af!

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik had in het begin ook honger, bleek dat ik te weinig vetten en eiwitten binnenkreeg, ben dus dat gaan ophogen en ik vergeet gewoon vaak tussen de middag te eten, zo vol zit ik.

Maar ik kan me voorstellen dat een manier van eten en leven voor iedereen anders is hoor.

17. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Dat weet ik, ik heb die boeken dus ook. Maar Bosi zei dat koolhydraten niet zo goed zijn.. Daar reageerde ik op.. Niet dat het idee van Lemmers niet goed is, want dat vind ik namelijk wel ok omdat je hier wel gewoon koolhydraten binnen krijgt. Alleen heb ik voor mijn gevoel vaker koolhydraten nodig..

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja precies.. Mijn vriend vond het helemaal geweldig, dus die blijft redelijk koolhydraatarm eten. Dit doet hij voornamelijk als hij aan het werk is, en ik eet mijn eigen maaltijden. Avondeten en weekenden overleg ik altijd met hem, gaat op zich prima. Beiden vallen we af en voelen we ons erg goed! :D

19. Voorbeelden van gerechten bij het carblover dieet:

- havermout met amandelschaafsel, een appel en melk
    - taco's met zwarte bonen en salade
    - knackebrod met kaas, een ei en een appel
    - toast met banaan en amandelpasta

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Wauw! Heb ff gespiekt.. Wat goed gedaan zeg, echt knap van je! En fijn dat je nog steeds blijft afvallen, dit motiveert wel enorm lekker zo door te gaan. Ik las dat je 35 kilo aangekomen was tijdens je zwangerschap. Hier precies hetzelfde, alleen ben ik met een net te laag BMI zwanger geworden. Hier nu 20 kilo kwijt en heb dus een gezond gewicht. Maar ja gezond is dat ook het enige, ben gewoon niet tevreden, want ben nog wel meer dan 10 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap.

Share This Page