Mannen en hun moeder, die navelstreng..pfff!

Discussion in 'De lounge' started by Pluis81, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatig en hebben dat zo op elkaar afgestemd dat er altijd 1 van ons thuis is voor Roos.
    Mijn vriend is een geweldige vader voor Roos maar er zit me iets dwars. Hij is heel (lees overdreven) close met zijn ouders (gescheiden) en vooral zijn moeder dringt zich erg aan hem op. Ze bellen elkaar meerdere keren per dag en zien elkaar ook wel zo'n beetje iedere dag. Als hij niet langskomt is zijn moeder boos en praat ze hem een schuldgevoel aan. Ze is bijvoorbeeld ook eens heel kwaad geweest dat mijn vriend en ik samen op vakantie wilden zonder haar,belachelijk! Wat zij doet vind ik manipuleren. Ze zorgt ervoor dat hij zich schuldig voelt zodat hij zich voor haar in 1000 bochten wringt. Hij gaat zelfs iedere week haar pakket bij de voedselbank halen omdat zij zich schaamt,zoekt vacatures en solliciteert voor haar omdat ze dat van hem verlangt enz enz..

Maar goed,wat is mijn probleem: iedere keer als ik vertrek naar mijn werk staat nog geen 5 minuten later mijn schoonmoeder voor de deur. Mijn schoonvader komt dan ook vaak nog een poos en zo zitten ze soms wel 4 of 5 dagen/avonden in de week bij elkaar. Ik vind het gewoon ziekelijk,alsof hij twee gezinnen heeft. Het voelt voor mij alsof ik ingewisseld word zodra ik de deur uit stap. Is het nou echt nodig? Elkaar een paar keer per dag bellen (hij belt/smst z'n moeder ook of hij veilig is aangekomen op z'n werk of thuis,anders hangt ze meteen hysterisch aan de telefoon omdat ze zo ongerust was) en dan ook nog eens zo veel bij elkaar hangen. Ik word er gewoon kotsmisselijk van,heeft dat mens dan geen eigen leven??

Vinden jullie dit nou ook raar?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Omg, het doet mij denken aan het progamma wat ik toen op tlc heb gezien, jou verhaal past er perfect is.
    Ik zelf vind het echt overdreven, idd het lijkt wel alsof hij 2 gezinnen heeft jullie, en nog zijn ouderlijke gezin....
    Wat zegt hij als jij dit aankaart bij hem?

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja ik vind dat heel erg raar, wat zegt je man ervan?
    Misschien is het eens een idee om met z'n allen om de tafel te gaan. Als ik jouw was zou ik gewoon aangeven dat jij je hier niet prettig bij voelt omdat jij het gevoel krijgt dat je ''ingewisseld'' wordt op het moment dat jij de deur uitstapt.

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik vind het ook wel een beetje raar ja.... Brr! Dat is eigenlijk geen gezonde moeder-kind relatie. Het is een volwassen vent met een eigen gezin, een eigen leven...

Mijn schoonmoeder had er ook een handje van, maar is gelukkig een beetje bijgetrokken. Maar dat is voornamelijk omdat mijn vriend die 'navelstreng' heeft doorbroken... Hij is uiterst loyaal naar haar, maar hij hoeft haar echt niet voor ieder wissewasje te bellen of te spreken.

Blegh! Ik zou er ook dol van worden!

5. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik had verder gekeken naar een man die wel een gezonde relatie heeft met zijn moeder.

Dit is heel raar ja. Heb je het hier met hem al eens over gehad?

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oh jakkes, da's wel erg extreem.. Zou daar de kriebels van krijgen!

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Zo dan heel snel door hakken die navelstreng!

Hier heeft man alleen contact met zijn ouders als ik zeg dat hij ze even moet bellen. Het andere uiterste

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Toen ik de titel las dacht ik. "oooo, daar heb je weer zo'n jaloerse vrouw die haar schoonmoeder niet mag". Maar in dit geval kan ik je geen ongelijk geven. Dit is wel heel erg extreem. Ik zou het zeker bespreken met je man. Dat ze elkaar een paar keer per week zien (even snel) oke, maar dat hij haar voedselpakket haalt omdat ze zich daarvoor schaamt, haar sollicitaties zoekt en brieven schrijft, dat gaat echt te ver. Ook het sms-en en boos worden als hij niet gebeld heeft, kom op, hij heeft een eigen gezin nu. Ik zou zo snel mogelijk met je man om tafel en zeggen dat dit niet gezond meer is. Ik heb echt met je te doen, want dit is echt niet meer normaal.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Inruilen is misschien wel wat snel:p maar oke haha

Ik zou het zelf ook absoluut niet leuk vinden.. Zelf zou ik het zeggen.. Alleen het probleem is, dan zit hij tussen 2 vuren.
    Hier hetzelfde en ik heb stukje bij beetje geprobeerd het wat minder te maken, ondertussen gaat het prima.
    Heb het erover met je partner, beschuldig hem nergens van maar geef aan waar je je aan stoort.. Dan kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken..

Succes!

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Beetje TE ja..

11. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Vind het wel extreem ja.

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    ohw bah, wat erg! ik zou dat ook helemaal niks vinden, vooral dat ze ook zo vaak in jullie huis zit, alsof ze een soort 2e moeder voor jullie dochter is ofzo, ieuw!

13. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

Sep 2, 2012
    4,652
    7
    38
    Female
    Jeetje dit gaat wel heel ver. Wat zegt je man ervan?

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Dat vind ik wel ver gaan ja. Is je man haar enige kind? En wat vindt hij hiervan?
    Contact met je moeder is normaal, maar niet meerdere keren op een dag en ook nog dagelijks bij elkaar zitten!! Brr...je hebt nog een priveleven hoor!
    Hoe ging dat in jouw kraamtijd eigenlijk? Zat ze toen ook hele dagen op je bank??

Ik zou een serieus gesprek aangaan met je man en hem uitleggen dat het niet normaal is dat hij zoveel voor haar loopt en verantwoording aflegt aan haar. Hij is volwassen hoor! En dan ook nog solliciteren voor haar! :$ Kom nou zeg..

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Jeetje dat vind ik wel een beetje creepy, ik ben het helemaal met je eens ts dat dit niet meer normaal is. Misschien moeten ze in therapie? Je smoeder omdat ze hem niet los kan laten en je man/vriend omdat hij zijn mama nog steeds zo nodig heeft?

Sterkte ermee, het lijkt me verschrikkelijk!

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Uh ja dit is wel erg overdreven..
    Maar jou man die laat het dus toe/vind het wel prima lees ik zo?

Ik zou toch eens met je man gaan babbelen.. Ik zou het persoonlijk ook niet goed voor mijn kleine vinden als oma en opa hier godganse dag zitten als ik werken ben.

Maar goed ik denk dat beide partijen een 'probleem' hebben, zowel je man als je achoonmoeder..

Want ik denk idd dat de placenta en navelstreng nog niet los is en doorgeknipt..

17. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Daar is het ook te laat voor nu :p

Maar zo'n band met de moeder moet toch al redelijk snel opgevallen zijn binnen je relatie.

18. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

Aug 9, 2012
    1,908
    502
    113
    Female
    Zo das wel heel heftig.
    Ik zou ook idd eens met jouw man gaan praten en vertellen dat het je enorm stoort.
    Is het niet zo dat moeders ontzettende verlatingsangst heeft? Ze is een gescheiden vrouw en nu helemaal alleen en een eenzaam? Misschien probeert zij het vertrouwde een beetje bij zich te houden...
    Niet dat ik het goedkeur hoor, integendeel, maar ik probeer het ook van de andere kant te bekijken!

19. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    met je man praten en met je schoonmoeder mss zien hun t probleem niet
    succes ermee

20. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Jeeeetje! Je vriend moet duidelijk leren inzien dat hij nu een gezin met jou en jullie dochter vormt. Dit gaat wel erg ver..
    Heb je het er wel eens met hem over gehad?

Share This Page