Donderdag is onze droomkeuken geplaatst Door een super fijn bedrijf en kundig monteur. Helaas bleek toen hij wilde beginnen met de keuken dat de verkeerde pootjes onder de keuken zaten, namelijk 15 cm ipv 20 cm. Wij wilden een extra hoge keuken dus de 15 waren sowieso geen optie. De plint die er bij zat was ook 15 cm en die is nieuw besteld. Nu heeft de monteur de gehele keuken op houtjes gezet, dik multiplex om zo de gewenste hoogte te bereiken. Verder hebben we het er niet meer over gehad, maar toch zit het ons niet helemaal lekker. Zouden jullie hier iets mee doen ? Of ben ik dan een beetje een zeikerd? Liefs tumtummetje
Ik zou er wel achteraan gaan, je hebt andere pootjes besteld en die hoor je ook te krijgen. Een keuken op houtjes zettn is voor mij geen giede oplossing.
Nou, ik zou daar dus zeker wel werk van maken. Je hebt gewoon betaald voor de extra hoogte, dus moeten de juiste pootjes geleverd worden.
Laat ik nog wel duidelijk er bij vermelden dat hij nu wel op de 15 cm pootjes staat en daaronder de houte latjes. Dus niet alleen maar op hout. Het probleem is echter dat de keuken nu vaststaat en volhens mij kan het niet achteraf nog eens. Ik stond donderdag met mijn rug tegen de muur. Geen keuken en de monteur kon niet beginnen. Alleen dus als ik akkoord ging met de houtjes. Volgens de monteur gebeurde dat veeeel vaker...
Wat is het probleem dat je ermee hebt? Denk je dathet niet sterk genoeg is qua constructie ofzo? Er moet wel een probleem zijn als je een oplossing wilt toch. Er zit een plaat voor neem ik aan, dus je ziet het niet toch? Je wou 20 cm en dat heb je nu ook zoals ik lees? Ik zou er dan zelf geen issue van maken, links of om rechtom maakt toch op zich niks uit als jij maar 20 cm hebt?
Nou, ik zie die houtjes als een nood-oplossing. De zaak levert gewoon niet waar je voor betaald hebt. Dus minimaal een tegemoetkoming voor niet geleverde onderdelen lijkt me op zijn plaats.
Ja ik zou er zeker werk van maken. Misschien is het zo even stevig als op de juist hoogte pootjes, maar het is wel een fout van hun kant. Dus dan mogen ze het wel linksom of rechtsom compenseren.
Je bent akkoord gegaan en heb je ook getekend bij de levering of plaatsing van de keuken? Als je het anders had willen zien had je geen akkoord moeten geven en de monteur niet een volledige keuken moeten laten plaatsen. Verwacht je nu dat ze de keuken weer gaan afbreken? Je had voordat de keuken geplaatst wordt er werk van moeten maken en dan had je ook volledig in je recht gestaan. Je hebt nu je mondelinge akkoord gegeven voor deze oplossing. Afgezien daarvan lijkt het mij verder ook geen probleem. De keuken staat op de juiste hoogte. Onze keuken staat ook op een stapel stoeptegels om de juiste hoogte te bereiken. Zodra de plinten ervoor staan, zie je er niks van en de keuken staat stevig.
De keuken is inderdaad nu wel de gewenste hoogte hoor. Het is inderdaad de constructie waar ik mijn twijfels bij heb, is het wel stevig genoeg? Ik merkte aan de monteur dat hij daar een beetje geïrriteerd van werd en dat het volgens hem veel meer voorkomt en dat ik vertrouwen in hem moest hebben. Hij zit al jaren in het vak en heeft de rest van de keuken ook super strak geplaatst hoor, dus ik dacht hij zal het wel weten toch: Maar nu we het er met vrienden en familie over hebben, dan zegt iedereen.. Je hebt toch wel een tegemoetkoming gekregen neem ik aan?.. eh.. nee?
Die van ons staat ook met de pootjes op houtjes, nergens last van verder hoor. Ik zou dan wel kijken of je eventueel het verschil in bedrag terug kan krijgen Je hebt immers betaald voor 20 cm en 15 cm gekregen. Verder zou het me niet uitmaken.
Zolang de hoogte klopt zou ik daar niet over mopperen. Maar, ik zou zeker bellen voor een financiële compensatie. Je hebt immers meer betaald voor een hogere keuken. Prima dat je dan met een noodoplossing akkoord gaat ( en ook nog meer omdat je geen andere keuze had) maar dat je nu wel verwacht dat er iets mee gedaan word. Plus dat ik aan zou geven dat ik me behoorlijk onder druk gezet had gevoeld. Dat je of kon kiezen op lang wachten of akkoord gaan met die houtjes. Ik vind dat onwijs onprofessioneel. Succes
Dit. Je bent op dat moment akkoord gegaan. En die monteur zou het echt niet op hout zetten als hij het niet zou vertrouwen.
Op zich denk ik dat er niet zo snel iets mis kan gaan, maar wat als je een keer een flinke overstroming hebt van bijvoorbeeld je vaatwasser? Hout lijkt me daar niet echt tegen bestand. Of als je een keer iets onder/achter je keuken moet doen...lijkt me wel dat je een paar houten blokjes makkelijk perongeluk verplaatst als je er tegenaan komt. In mijn ogen kun je prima bellen hoe je hier achteraf toch samen uit kunt komen. In ieder geval dat zij op papier aangeven de keuken op blokjes te hebben gezet en instaan voor gelijke kwaliteit. Mocht je er in de toekomst problemen meekrijgen heb jij in ieder geval zwart op wit dat het bedrijf ervoor heeft gekozen jullie keuken op een andere manier te plaatsen dan oorspronkelijk was afgesproken.
Dit zou een optie zijn. Al sta je dan natuurlijk alsnog met lege handen als ze failliet gaan. Financiële compensatie of een andere tegemoetkoming vanwege de slechte levering en het feit dat je toch onder druk bent gezet, vind ik wel het minimale. Al is het maar een dinerbon ofzo.
Oh daar kan ik heel slecht tegen. Ik kom soms ook van dat soort mensen tegen. Omdat ze in het 'vak' zitten, mag je geen kritische vragen stellen, want dan zijn ze geïrriteerd. Het punt is dat jij akkoord bent gegaan. Je had voet bij stuk moeten houden. Hout kan verrotten of het kan verschuiven. Je kunt bij de keukenboer aangeven dat je je door de monteur gedwongen voelde om akkoord te gaan met de 15 cm pootjes en dat hier je niet over te spreken bent. Hopelijk bieden ze een beetje service en zoeken ze samen met jou naar een compromis. Succes.
sorry je koopt iets voor ongeveer 10.000 en het is niet naar wens ... uhm jazeker zou ik er een probleem van maken.. je besteld iets en het hoort zo te zijn
die pootjes zie je niet toch? het gaat er toch om dat het werkt en dat doet het.. die monteur zegt er heus geen onstevige latjes onder. bovendien ligt de fout niet bij de monteur, maar bij de leverancier. de monteur kan er ook niets aan doen dat de pootjes niet geleverd zijn. Hij probeert een oplossing te vinden voor het probleem.
Het is jammer dat je je onder druk gezet voelde en daardoor akkoord bent gegaan. Wellicht iets wat het bedrijf/monteur weet en misbruikt. Als ze het vaker doen, gebeurd dit dus ook vaker en gaat het ook vaker gebeuren. Wij hebben een keuken van het blauw gele warenhuis en onze keuken staat op plastic dingen omdat er gewoonweg geen hogere pootjes te koop waren toen. Wij hebben expres niet voor hout gekozen omdat het kan gaan rotten in een vochtige ruimte of bij lekkage of overstroming. Ze zitten vastgelijmd aan de vloer zodat ze ook niet kunnen verschuiven. Tenslotte "werkt" elk materiaal ook nog als het langer staat onder invloed van luchtvochtigheid. Ik zou bellen voor compensatie en zo niet zou ik toch proberen te zeggen dat je je onder druk voelde staan en dat ze die keuken maar opnieuw doen met de goede pootjes.
Ik denk dat het op zich stevig staat hoor, maar het was niet wat je gekocht had en ik zou dus ook een compensatie willen.