Ik las ergens dat haren stijlen ook goed helpt. Wel goed vanaf de wortel en op de hoogste stand. Dan gaan ze dood door de hitte. Ook handig voor de krullen van je dochter. Kan je daarna beter de haren kammen
Die hele kleine neem je dan ook mee... http://2.bp.blogspot.com/-KHHSp6BteRQ/VdznzCtLISI/AAAAAAAABZE/EDL2kshE5lk/s1600/P1310997.JPG En ik gebruikte heel veel antiklit (gewoon de goedkoopste) 1x met luizen shampoo
Er bestaan toch tegenwoordig die elektrische luizenkammen die meteen de luizen en neten dood maakt waardoor makkelijker uit t haar te verwijderen zijn? Hier paar weken terug ook door een moeder geïnformeerd dat haar dochter luizen heeft maar veel met onze zoon speelt. Ik was vooral blij met haar eerlijkheid zodat wij t ook in de gaten konden houden
Mijn "oma weet raadt" tip die hier heel goed werkte: handdoek nat maken, flinke scheut alcohol (vieze wijn had ik gebruikt ) erop, om de haren wikkelen en halfuur laten intrekken. Daarna kammen en wassen.
Onze dochter zat er 2 jaar geleden ook onder. Ik heb toen de beste luizenkam ooit gekocht. Assy: De Assy Netenvreter Verwijdert én vernietigt hoofdluis en neten Na wereldwijd succes nu ook in Nederland verkrijgbaar. Het unieke van deze luizenkam zijn de spiraalvormige groeven in de tanden. Deze groeven zorgen ervoor dat de neten 100% verwijderd en vernietigd worden. · Unieke spiraalgroeven in de tanden · Kindvriendelijk · Wereldwijd succesvol · Gaat een leven lang mee 3 dagen 2 uren kammen En alles eruit. Geen shampoo gebruikt...alleen maar kammen. Creme spoeling in het haar...ruikt lekker en kamt nog fijner. Let erop dat je eerst de levende luizen eruit haalt. Daarna de nymphen ( die leggen nog geen eieren en moeten nog groot worden) en daarna de eitjes allemaal. Deze kam moet je hebben: http://www.hoofdluizen.info/artikel/ASSY?lang=nl&gclid=Cj0KCQjw3v3YBRCOARIsAPkLbK5hEcOe259Kthk6S69N4uCkShH9zNqonvpgEGptGgVzKu4dbAmX0mMaAvUSEALw_wcB
Bij elektrische kammen gaan neten niet dood en is het sowieso heel lastig goed dicht bij de hoofdhuid te starten met de kam, waardoor er dus ook makkelijk luizen gemist worden. Helaas, want het klinkt zo handig!
Hier laatst ook gehad. Geloof me met een dochter met kroeshaar een ellende die kammen. Ikzelf heb mijn haren geverfd en toen waren ze weg. Ook nog na gekamt met de luizenkam Bij dochter hebben we gewoon de kruidvat luizenshampoo gebruikt. 45 min intrekken en hoppa daar waren ze. Azijn in de haren werkt ook al. En verder tea trea oil druppelen voor ze naar school gaat achter de oren en in de haren. Ik heb ook alles in zakken gestopt. Later las ik idd dat dat niet meer nodig was.
Luizen overleven het niet buiten je hoofdhuid , dus is in principe het niet nodig om al je spullen te wassen. Kan me wel voorstellen dat het fijner voelt als je wel je beddengoed etc wast. Bij voorkeur geen kammen/borstels delen, of mutsen of paardrijd caps daarmee kun je het wel overdragen wanneer je het meteen achter elkaar gebruikt. Mutsen en paardrijd caps kun je 24 uur in de vriezer leggen dan zijn ze ook "schoon" De luizenshampoo nu gebruiken, de hele week blijven kammen en dan de behandeling met de shampoo nog een keer herhalen en weer een week blijven kammen zou voldoende moeten zijn. Even de school/luizenmoeders inlichten, bij ons is het zo dat bij twee meldingen uit dezelfde klas(sen) we extra komen controleren.
Nou dat dus indd. Je zou denken en schok en dood die krengen. Ik zelf heb er gelukkig nog geen ervaring mee maar t kwam in me op vandaar mijn poat. Weet dus voor in de toekomst dat ik dat dus niet aan hoef te schaffen