Ik ben erachter gekomen dat ik luizen heb, mijn zoontjes hebben ze ook en ook mijn man. Maar helaas voor mij, het stikt ervan op mijn hoofd. Ik heb mijn zoontjes, mijn man en mijzelf meteen behandeld, maar ik zie nog enorm veel neten in mijn haar. Ik heb zwart haar dus je ziet ze goed zitten. Bij mijn zoontjes zitten ook nog neten. Wat kan ik hier nou mee doen? Hoe krijg ik dit eruit? Want ik vind het zo enorm vies! Ik was al alles, ik weet dat dit achterhaald is, maar voor mijn gevoel vind ik dit toch fijner. Werken bepaalde huismiddeltjes ook nog? Want Prioderm is niet te betalen!
speciale luizen kam gebruiken en er zij ook nog andere merken dan alleen prioderm lijkt mij. Sterkte en succes met het dagelijks kammen totdat het er uit is. Vergeet het beddengoed niet te wassen
Dit blijkt heel goed te helpen..... Koop een aantal flessen want je bent nog wel even aan het kammen. Koop ook gelijk een hele goede kam.
Haren behandelen, dan 2 weken dagelijks kammen (idd met cremspoeling) en dan indien nodig nogmaals behandelen. Dan moet het over zijn...
Toch zou ik investeren in een dimeticon oplossing. Dan gaan de neten ook dood en ben je gelijk klaar of je nu 12 flessen crèmespoeling haalt of 2 dimeticon
Wassen is inderdaad achterhaalt, maar vooral kammen, kammen, kammen en nog eens kammen! Zeker twee weken kammen en liefst boven een wit laken/doek, zodat je het goed ziet. Kam, borstel, elastiekjes kan je desinfecteren met gedenatureerde alcohol (70%alcohol, gewoon bij de drogist) en iets een paar dagen in de vriezer leggen wil ook helpen. Succes en sterkte!
Verwijderen van dode neten Het komt vaak voor dat zelfs na 2 behandelingen nog veel neten in het haar zijn blijven zitten. Dit zijn dan wel dode neten, maar een fris gezicht is het niet. Je kunt de haren waar de dode neten aan zitten wel wegknippen, maar dat kan een minder fraai kapsel opleveren. Bij de drogist of apotheek is een middel verkrijgbaar waarmee neten verwijderd kunnen worden. Maar je kunt ook zelf proberen neten op de volgende manier te verwijderen (dus na de 2e behandeling): 2/3 deel water en 1/3 deel azijn in een pannetje verwarmen. Het haar met de verwarmde azijn inwrijven. Een doek in de verwarmde azijn dopen en deze 15-30 minuten lang om het hoofd van het kind laten zitten. Hierna het haar goed uitkammen, het liefst met een netenkam. Deze behandeling kan meerdere keren herhaald worden. Het haar kan ook plukje voor plukje bevochtigd worden met warme azijn en uitgekamd worden. Gejat van de site van GGD Hollands Noorden...
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Ik heb kokos (mijn tante zei dat ze niet van Kokos houden) conditioner gekocht en mijn kinderen hun haar uitgekamd. Bij mijn oudste kwam er wel wat mee, maar mijn jongste is er denk ik vanaf. Mijn man ga ik zo doen, en morgen weer behandelen met shampoo denk ik. Die tip van de alcohol is een goeie, dank je Dan kan ik dat elke keer ff over de borstels enzo heen gooien als ik klaar ben. Dimeticon heb ik al gedaan, maar er zaten nog steeds levende luizen. Ik heb nu shampoo en lotion van de Kruidvat, er staat op dat die luizen en neten dood. Iemand ervaring daarmee? Als ik de neten hiermee niet los krijg ga ik die azijn tip proberen, dank je!
Die azijn tip moet super werken heb ik al van meerdere luizen moeders op school gehoord kwam inderdaad vande GGD af
Hier hebben we een paar maanden geleden ook luizen gehad en ik heb iedereen behandeld met de lotion van de kruidvat, na een week de behandeling nog een keer herhalen en tussendoor een paar keer per dag kammen met een netenkam. hier waren we er gelukkig snel vanaf.