luizen wie weet het?

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    zoals ik al in een eerder topic schreef hebben de kids luizen en ikzelf nu dus ook.

    omdat ik zwanger ben mag ik de eeste middeltjes niet gebruiken,maar heb er nu toch een gevonden.

    en je moet alles op 60 graden uitwassen,nu heb ik dus nieuwe dekbedden gekocht.

    mijn vraag is: als je de behandeling na 1 week herhaalt moet je dan je beddengoed ook weer wassen?

    en alles wat er nou uit die haren valt is dat dood?

    sorry is de eerste keer hier en ik kan het niet terug vinden op google.
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb het wel eens via de kids van mijn zus gehad.
    VRESELIJK! Ben toen een maand bezig geweest alles er uit te krijgen.
    Je moet na die week alles ook weer wassen en doen.



    succes meid!
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het luizendrama!
    Geen idee meid, succes met het verslaan van deze beestjes!
     
  4. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik kan me herinneren dat mijn moeder alles invroor, knuffels ect... Dan bevriezen ze... Volgens mij deed ze dit ook met de kussens...
    Vond het altijd zo zielig voor mijn knuffels ;)
     
  5. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Zoals eerder ook al gezegd, je moet dit riedeltje volgende week gewoon weer herhalen, alleen word het en duur grapje als je steeds nieuwe dekbedden gaat kopen, dus beter is gewoon goed heet wassen of inderdaad invriezen, alleen moet je dan wel een flinke vrioezer hebben, hihihi :)

    Het kan maar zo zijn dat je over 2 weken dit alles weer moet herhalen, want soms zijn die dingen erg hardnekkig :confused:
     
  6. lianne

    lianne Bekend lid

    19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    verschrikkelijk........ :(
    Ik ben ook ruim een maand bezig geweest voordat ik het weer het huis uit had, alles moet je invriezen of in vuilniszakken stoppen.
    Als je dit goed doet, hoef je dit niet te herhalen, bij ons waren de luizen helaas toen nog niet weg, en moesten we wel alles opnieuw herhalen.
    Hopp het nooit meer mee te maken.
    Heel veel succes!
    Lianne
     
  7. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben het drama ook in huis gehad. Wat ik je kan aanbevelen is het middel XL luis (dat is een kuurtje). Daarnaast hebben we met een andere middel (para-spray) alles ingespoten wat je niet kunt wassen (matrassen, bankstel, autostoelen enz.). Knuffels, kussens dekbedden en alles wat je niet meteen kunt wassen minimaal één week in goed dichtgekoopte vuilniszakken stoppen. Daarnaast moet je elke dag de haren met een luizenkam kammen (krijg je in de apotheek of drogisterij). Ik kamde meestal 's ochtens en 's avonds met het hoofd voorover boven een wit vel papier. (dan zie je of er nog wat uitkomt).
    Voor school heb ik meteen luizencapes aangeschaft.
    Reken maar dat je er op z'n minst 2 weken mee bezig bent.

    Oh ja, bij sommige luizenmiddels mag je ook niet gaan zwemmen omdat Chloor de werking ervan opheft.

    Nou, heel veel sterkte ermee! Ik weet wat je mee maakt!
     
  8. nienke70

    nienke70 Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ff een tip die ik een paar maanden terug op de school van mijn nichtje zag,

    alle kinderen deden hun jas in een plastic tas voor ze hem aan de kapstok hingen. voorkomt een hoop ellende en als de school verstandig is dan voeren ze dit in voor de hele school maar je kan natuurlijk ook alleen de jassen van je eigen kids in een tas doen, dan is de kans voor hun al een stuk kleiner dat ze geplaagd worden door luizen.
     
  9. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja ze hebben al een luizencape,aar toch hebben ze ze gekregen.

    heb net school gebeld en de juf zei dat ze maandag bij de controle nog niks hadden.dus dat ze ze deze week hebben gekregen.

    hoop dan ook dat ik er ook weer snel vanaf ben.

    vanmorgen weer flink zitten kammen maar er kwam niks vanaf.
    ga zometeen de bedden nog een keer op 60 graden wassen.
    en heb iets gelezen over een shampoo millium die je gewoon elke dag kunt gebruiken.dus die gaan we zo ook maar halen.
     
  10. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Brrrr kryg de kriebels van je verhaal :(
    Wat vervelend zeg!
    Hoop dat je snel van die krengen af bent!
     
  11. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Invriezen wat kan, zo heet mogelijk dingen wassen en behandelen met lotion.
    Volgens mij kan je als zwangere dat spul niet gebruiken, maar ik hoorde dat water en azijn (verhouding 1:10) wel kan!
    Azijn lost de lijm op waarmee die neten zich aan je haar plakken.
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou je beddengoed over een week wel weer wassen ja. En vergeet ook niet de spullen te behandelen die niet in de wasmachine kunnen!

    Tip: Doe wat druppels tea-tree-olie op de kragen van de jassen van kinderen, of achter de oortjes. Ook kun je wat druppels in de shampoofles doen.Ik doe dit nu al 2 jaar bij mijn dochter en geen luis meer gezien!

    Succes!
     
  13. marisenmaurice

    marisenmaurice Actief lid

    22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik heb misschien wel nog een bruikbare tip heb gehoorddat je de kleding en bedden goed in een zak moet doen en die af sluiten en een week er in laten zitten en daarna wassen op 60 graden
    liefs mariska
     
  14. randi

    randi Niet meer actief

    als je je beddegoed op minstens 60 graden wast zijn ze dood en dit herhaal je na een week. ook voor jou is herhaling na een week nodig met je middel en een heel goeie tip is tijdens die week je haar elke dag in te smeren met balsen ( haarconditioner) en het dan kammen met een luizenkam. de neten laten dan veel beter los. mijn dochter heeft haar tot aan haar middel en dit was de beste manier om zowel dode als levende neten eruit te krijgen. na 2 weken was alles eruit
     
  15. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Tips genoeg zo te zien..

    En als het niet wil lukken met je haar, heb je altijd nog de optie om je hoofd kaal te scheren :p , hihihi :) :) ( is wel de meest rigoreuze oplossing)
     
  16. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja lach maar :) ik heb eergister mijn mooie lange extensions eruitgehaald :cry: heb nu dus een kort koppie.

    net trouwens teetree olie gehaald,gatver dat spul stinkt echt.
     
  17. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Een vriendin van mij had zo'n 15 jaar geleden ook last van luizen, en een enorme bos lang haar tot aan haar billen ongeveer, die luizen bij haar waren zo hardnekkig, dat ze er met geen mogelijkheid uit gingen, echt alles is geprobeerd toendertijd, en als laatste red-middel, hebben ze haar toen maar gemillimeterd :confused: Maar ... ze was wel van die luizen af ;)
     
  18. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh wat verschrikkelijk, ik heb er nu nog een trauma van.
    wij hebben ze ook een keer op bezoek gehad, in de zomervakantie.
    en ook ik had ze. brrr
    en ze waren niet weg te krijgen. ik heb zoveel middelen gebruikt. het heeft me een klein fortuin gekost.
    mijn dochter heeft het haar ook tot op haar billen dus het was een drama. en toen ging de wasmachine nog kapot.
    en haal vooral een goede metalen kam! want kammen blijft ook zeker een goed middel!

    een vriendin van mij heeft eens gehoord dat iemand die er niet vanaf kwam een middel tegen vlooien erin heeft gedaan, en ze waren er in 1 dag vanaf... tja
     
  19. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    krijg spontaan jeuk bij dit onderwerp!
     
  20. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    *krabt op het hoofd*

    ik had er vaak last van, we deden alles in plastic vuilniszakken een weekje en dan heet wassen.

    wat ze hier op de speelzaal doen is:
    Tree thea ( kun je kopen bij de tuinen) helpt ook tegen luizen, even op de kraag van de jassen doen.(vinden ze stinken)
     

Deel Deze Pagina