luizen wie weet het?

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik weet niet hoe het met die middeltjes is, maar ik weet wel dat ik vroeger eens luizen had, maar dan nam mn pa pure petroleum, dit kan je natuurlijk tijdens je zwangerschap niet doen,...
    maar dan weet ik nog, dat me ma een oud spierwit laken neerlegde, en we dan steeds weer met die luizenkam er door moesten,....
    daar zag je natuurlijk alles op dat witte laken en dat werd bijeen geschraapt, en door de wc gespoeld,...
    alles werd goed en flink gewassen en steeds weer grondig gechecked, en de knuffels kussens etc in de vriezer,......
    indien dit niet kan, vergeet dan in ieder geval niet OOK je knuffels te kammen!
    haar en knuffels liefst NAT kammen ...
    ook kun je het buiten hangen,...maar ja tis nu helaas geen winter , want dan had het beter geholpen

    succes ermee,..
    brrrr zit me suf te krabben hier :(

    het was altjd een lastige klus , maar het spul van tegenwoordig moet sneller helpen, alleen helaas niet voor zwangeren,...
     
  2. randi

    randi Niet meer actief

    een goed middel om luizen te voorkomen is kleurloze henna op je haar doen. doe dit bij mijn dochter omdat ze der héél gevoelig voor is en het helpt echt. ze heeft ze niet meer gehad en het is niet schadelijk voor je haar
     
  3. Jelyor

    Jelyor VIP lid

    16 feb 2006
    5.317
    0
    0
    vreselijk die vieze beesten bah bah,
    heb ze vorig jaar ook gehad tijdens mn zwangerschap,want mn oudste zoontje had ze opgelopen op school.dus hele gezin onder de luizen.
    heb alles gewassen en gestofzuigt,stofzuigerzak dan weggegooid.
    de week erna alles herhaald,maar wat een gedoe om van die troep af te komen hé?
     
  4. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    mijn dochter heeft hetmeerdere keren gehad! De behandeling alleen is niet genoeg! Wat je vooral moet doen is elke dag kammen met een netenkam! Dit in ieder geval een week lang, het liefst 2 weken! En alles wassen. wat niet gewassen kan worden is en afgesloten zak voor twee weken of in de diepvries! Het is echt een ellende! En dan heeft mijn dochter ook nog kroeshaar, nou met een netenkam daar door heen is echt een hel!
    En idd wat Ranjeewha zegt helpt tea tree ook tegen luizen. JE kan er shampoo van kopen of een paar olie druppels in je eigen shampoo doen. Dit mag je wel tijdens zwangerschap gebruiken. Ze gaan er niet dood van maar ze laten wel los. De loslopende luizen zijn nog neit het ergste maar om de neten uit te roeien wel! De chemische middelen zijn eigenlijk niet zo gezond zeker ook niet voor je kind. Gaat via hoofdhuid in je bloedbanen, doordat de luizen wondjes veroorzaken! Niet gezond!
    En op school of creche de jas van je kind in een luizenkap! Dat doe ik ook en sindsdien weinig last nog gehad van luizen! Maar ja hoe dan ook je ontkomt er niet aan en weer een voordeel je hebt een bewijs dat je kindjes schoon haar hebben hahah
    Veel succes ermee de komende weken! HEt is altijd afwachten hoe de vriendjes op school behandeld worden want anders zijn ze zo weer terug!
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    krijg meteen weer jeuk als ik deze topic zie
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    maar we waren er binnen een week vanaf,shapoos gebruikt en me suf gekamd.

    ook die thee trea oil gebruikt.pfff dat stinkt.
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    de enige tip die ik je mee kan geven (en anderen) omdat het bekend is dat luizen vaak na een vakantie zich weer laten zien, is je kind de dag ervoor al in te smeren met die lotion tegen hoofdluis.

    dochter van mijn vriendin heeft het een paar keer gehad, en tis gewoon verschrikkelijk ik moet er niet aan denken zeg aan al die ellende...

    dus vanaf toen doe ik de kinderen voor ze naar school gaan insmeren.

    ze hebben het tot op heden nog niet gehad (klop klop) en ik hoop dat zo te houden..

    wat betreft andere tips die staan er al, als je kleding cq wasgoed e.d. een week in vuilniszakken laat zitten zijn ze ook dood en hoef je het enkel nog te wassen..

    je kids tot 2 wkn toe elke avond goed doorkammen etc. en zo nodig behandelen als ze ze hebben...

    meer tips zijn er denk ik niet, en wat rigoreus betreft over je kop kaal scheren ;)

    je haar verfen is genoeg ;)
     
  8. Steffel

    Steffel Actief lid

    10 aug 2007
    153
    0
    0
    Pfoe zeg, fijn dat je er vanaf bent, wat een narigheid die luizen!
     
  9. Niet meer actief

    wij hebben toen het hele huis ingespoten met excel, tegen vlooien, t stinkt als de ziekte maar alle luizen waren in no-time dood (en de vlooien vd hond ook gelijk maar haha)
     

Deel Deze Pagina