luizen

Discussion in 'Gezondheid' started by -, Sep 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hoi allemaal!!

bij ons heerst er op de scholen weer een mega luizenplaag! :(
    mijn vriendin heeft een kindje en die had/heeft het dus ook!ben helemaal panisch dat ik ze nu misschien ook heb!heb dr als kind zijnde veel last van gehad(grote school he)en heb er nog steeds trauma's van! :cry: .doe sinds ik het gehoord heb niks anders dan krabben!voel me bij voorbaat al goor terwijl ik ze misschien niet eens heb!ga dus mooi morgen naar mijn moeder om me na te laten kijken!!!!heerst het bij jullie ook?
    en krijgen volwassenen ook snel luizen???

liefs een :cry: donky

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik werk op een middelbare school en bij ons zijn er idd ook luizen geconstateerd! geen plaag maar in 1 klas hadden een paar mensen luizen!
    brrrr ik geef ze gelukkig geen les

3. Niet meer actief

nou ik kom bijna niet in contact met kids(ja in mijn winkel)maar ben er als de dood voor!hier is het dus in bijna elke klas geconstateerd!!!

baal altijd zo van die krengen!!

liefs

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Luizen komen alleen op schoon haar ;) en hier heerst het ook heel erg op school wij zijn helaas al slachtoffer geweest, ff een behandelinkje en klaar ;)

5. Niet meer actief

ik weet dat ze op schoon haar afkomen,maar toch voel ik me nu al vies!zo stom maar dat komt echt van vroeger omdat ik ze toen vaak had!en ookal heb ik ze niet ik ga me morgen mooi met die shampoo wassen!

had je ze zelf ook maisy?weet eigenlijk niet of ze dus ook wel veel volwassenen pakken

liefs

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    nou wij hebben al3 keer luizen gehad van school dit jaar ik baal dus ook flink van hun "aanpak" (die ze niet hebben) en 2 keer had ik niks en de laatste keer wel, heb toen ook een pkkeduur middeltje moeten kopen vanwege de zwange rschap

7. Niet meer actief

tja dat zou het enige gelukki nou dan zijn dat ik niet zwanger ben haha!scheeld weer een duur middeltje!hoop dat je er vanaf nu geen last meer van hebt maisy!!!lijkt me geen pretje om 4 kids na te pluizen!!!

liefs donky

8. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    nee zeker niet, tijdrovend werkje en vooral alles uitwassen....

9. Niet meer actief

HOERA!!!!!!
    ben net bij mijn moeder geweest en ze heeft alles nageplozen en GEEN luizen!!!!ben nu weer helemaal gelukki!

liefs

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    behandel jij alleen het koppie ?

er komt helaas wel iets meer bij kijken
    alles van stof (jas bv , maar dan alle jassen die in kontact zijn geweest met die jas ) moet gewassen of 12 dagen luchtdicht afgesloten worden
    dus knuffelsen al het speelgoed wat stof bevat
    beddegoed van je kind wassen

je bank afzuigen evt de auto als ze daarin hebben gezeten
    dat vond ik dus het ergste

al het werk eromheen
    doe je dit niet is de kans groot dat er eitjes huizen in je huis :( en hebben ze het zo weer

luizen ggrrrr tis me wat, oeps vergat nog te zeggen alle luizen en eitjes uit de behandelde haartjes kammen :(

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh Deb nu jij dat zo allemaal zegt komt het bij mij van vroeger weer boven. Mijn moeder was altijd bijna overspannen als we weer met luizen thuis kwamen. Idd alle knuffels moesten er ook aan geloven. En dan waren we weer luizenvrij kwam me zusje weer thuis met luizen. Bleek 1 kindje in haar klas gewoon niet mee te doen met de luizen bestrijding, tenminste haar ouders....ben je klaar mee.

12. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Nee Deb ik behandel ook het hele huis, ik bedoelde het alleen zo van, het is klote maarja ik maak er geen drama van, het is eenmaal zo.
    Ik krijg nu wel zo langzamerhandde stress ervan want net als wat senseemillia zegt, zo gaat he bij ons op t moment ook, heb t gevoel dat het nooit meer overgaat soms, is alles luisvrij en dan zit de 2de er weer onder, er zit dus iemand bij haar in de klas die er geen fuck aan doet en daar maakik me wel kwaad om want ik zit steeds voor 5 personen dekbedden kussens jassen en knuffels te wassen PLUS 2 potten van die dure troep, ik ben laatst dus ook op hoge potennaar school geweest dat ze e rnu maar wat aan moeten doen OF als mijn kind weer mt luizen thuiskomt dan houd ik haar thuis en licht ik de leerplicht zelf wel ff in, heb t nu WEL heel erg gehad! De school schaft nl ook geen luizencapejes aan en doen lang niet vaak genoeg controle om erachter te komen wie du sniet behandelt wordt en zeg dieouders maar houd je kind thuis tot ze luisvrij is! GRRRRR

Share This Page