Hoi allen, Ik heb 2 kinders van 1.5 jaar en een krullebol van 4 met luizen en zelf zit ik ook onder.. Iemand ervaring met het spul van kruidvat? En hoeveel zou ik voor ons allen moeten kopen? Ik heb totaal geen ervaring en ook maar een kleine budget.. Graag hulp!!!
Ahh wat klote voor je dat jullie luizen hebben. Zelf hebben wij het een poosje terug hier ook gehad. Eigen merk moet gewoon prima zijn hoor. Ik heb van de AH eigen merk gebruikt, scheelde aanzienlijk met de A merken. Ik zag echter gisteren toen ik door een stapeltje folders bladerde dat de Aldi nu die spullen van een merk voor 4 euro verkoopt. Dat is goedkoper dan eigen merk. Ik weet niet per wanneer die aanbieding in gaat, maar je kunt ff Googlen. Succes!
Beste koop is een goede luizenkam, de rest is handig ter ondersteuning maar de hele behandeling staat of valt met kammen, kammen, kammen. Hier de Assy luizenkam van metaal. En dan gewoon goedkope antiklit erin, goed verdelen, en kammen maar! Minimaal 14 dagen lang. Pluk voor pluk, van hoofdhuid tot de puntjes.
Assy luizenkam idd. En ik heb goede ervaringen met nyda luizenshampoo, maar dat spul is wel stinkend duur en je hebt voor 3 man wel aardig wat flesjes nodig. Dus ik zou dan gewoon gaan voor een fles goedkope crèmespoeling en een goede luizenkam. Dagelijks iedereen 2x kammen 2 week lang.
Inderdaad: metalen luizenkam en conditioner en kammen, kammen, kammen. Ik doe een week lang, 2 keer per dag en dan nog een week 1 keer per dag. Wel wat werk, maar niet duur en het meest efficiënt!
Mijn ouder gebruikte bij ons vroeger teatree olie. En goed kammen. schijnbaar worden ze resistent tegen de shampoo’s maar die olie blijft stinken voor ze.
Oh wist niet dat je tea tree olie ook kon gebruiken om van ze af te zijn... Fijn om te weten! Ik doe het dagelijks preventief in de haren van mijn dochter (paar druppeltjes in mijn handen en door de haren smeren) en tot nu toe nog geen luizen gehad gelukkig. Ik doe trouwens ook een paar druppels in de capuchon/kraag van haar jas. @ts: geen idee of het echt werkt hoor, maar hoorde van een aantal moeders op het school dat haren stijlen op de hoogste stand ook goed werkt. Blijkbaar worden ze levend verbrand
Dat ze resistent worden is achterhaald. Vrijwel alle luizenshampoo's zijn nu op basis van dimeticon. Dat zijn siliconen en geen gif. De luis kan er ook niet resistent tegen worden.
De shampoo’s van vroeger - met gif - werken inderdaad niet meer, maar volgens mij staat er nu vooral nog spul met siliconen in de schappen, en hier en daar een shampoo met bv tea tree ipv siliconen.
Ik gebruik meestal als eerste een luizenshampoo met dimeticon erin. En daarna 2 a 3 weken lang 3x daags kammen, kammen, kammen. Veel cremespoeling inslaan, zo kan je er makkelijk door kammen. En verder vaak controleren. Ik controleer mijn kinderen 2x per week. Gewoon als ze bij me zitten op de bank. Even vingers erdoor en weer klaar.
Dit is ook mijn ervaring. Ik had zelfs na 3 dagen alles eruit. Met een dochter met erg lang en dik haar ( toen)
Neem iets met Dimeticon , het werkt echt. Oudste dochter heeft eens een hoofd vol gehad en ze vielen er allemaal dood uit, heb het daarna nog een keer behandeld en toen was het ook klaar.
Hier de beste ervaringen met Prioderm Dimeticon Lotion. Zou luizen en neten moeten doden. Soort olie, geen shampoo. Veel erin doen en goed lang laten intrekken, minstens half uur. Heb een keer een kruidvat huismerk met dimeticon gebruikt maar toen na een paar dagen toch weer babyluizen... ik hou het dus bij het duurdere prioderm. En veel kammen inderdaad! Sterkte met de rotklus, rotbeesten!
Ik heb het laatst ook gekocht van Kruidvat en daar zat al een kam bij. In het doosje van de shampoo. Weet niet of het nou een heel denderend kammetje is? Ik volg even; het heerst op ons kdv....