Luizen

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Jan 31, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Wow, wat groot zeg! Succes, ik word zelf ook panisch van die beesten:o:

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,810
    9,317
    113
    Gelderland
    Ik stond zonder dat ik wist dat ik ze zelf had de luizencontrole op school te doen :eek: wat was dat gênant zeg! Nu kan ik er wel om lachen :D
    Toen ik mijn zoontje controleerde zag ik meteen dat hij ze had en later mijn andere zoon ook. Thuis meteen gaan kammen en idd.. ik had ze zelf ook. Gewoon echt niet gemerkt of gezien tot we de controle deden op school.

Wat opzich wel grappig was om te zien is dat ze dus niet kunnen lopen zonder een haar. Ze springen dus niet over, lopen ook niet over van jas naar jas.

Lexie74 likes this.
  3. Torvi

Torvi Lid

Jan 22, 2020
    68
    41
    18
    Female
    Dus ze kunnen echt alleen maar overgaan naar een ander als diegene met zijn hoofd tegen het hoofd van iemand anders zit?

Dat heb ik nooit geweten. Vroeger op de basisschool moesten onze jassen in vuilniszakken aan de kapstok en dat soort maatregelen

Ik krijg overigens echt direct jeuk van die foto

4. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,810
    9,317
    113
    Gelderland
    nee dat is echt achterhaald. Wat waarschijnlijk wel kan is dat een luis achterblijft op bijv een kussen, en als je dan zelf op dat kussen gaat liggen hij verder loopt op je hoofd. Maar ik heb niet uitgetest hoe lang hij blijft leven :p Ik denk dat wij er op deze manier aan gekomen zijn. Tijdens het knuffel aan elkaar gegeven..

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,046
    14,743
    113
    Female
    Heel lang:mad:
    Toen wij ze een keer hadden wilde mijn zoon ze wel eens even bekijken onder zijn microscoop:D
    Wij er een op zo'n glaasje gedaan, glaasje erop en kijken maar. Twee dagen later bewogen de pootjes nog steeds:eek:

Kolibrie2 and Luna86 like this.
  6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Wat een gedoe zeg. Ik heb 2 luizenkammen gekocht, maar die neten gaan nauwelijks mee. En met natte haren vol met cremespoeling is het lastig te zien.
    Ben dus ook maar aan het controleren als mn dochter droog haar heeft en dan maar met mn nagel die neet eruit frutsen. Wat een monnikenwerk :confused:.
    En dan mezelf nog, mijn man heeft heel veel moeite om ze te zien zitten in mn haar. Echt kak dit, hoe doen anderen dit??!!
    Las ook over een kliniek die ervoor zorgt dat je in 1 behandeling ervanaf bent, maar dat kost 149,-!

7. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Maar kan je niet van dat spul kopen om het mee te wassen?
    https://www.licener.nl/product/licener-luizen-shampoo/
    En dan daarnaast kammen..

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik behandelde met Nyda, dan kammen na het intrekken en dan kwamen er ontzettend veel neten mee - bij mijn oudste kon ik die heeeel lastig zien op haar haar, ‘volle’ neten hebben precies haar haarkleur... dus er echt 1 voor 1 uitplukken was gewoon onmogelijk. Na een periode met télkens weer luizen, heb ik het rigoureus aangepakt en heb ik in 2 weken tijd 3x met Nyda behandeld - om dus echt ook íedere neet eruit te krijgen en áls ik er eentje miste, dan ging die baby-luis zeker dood bij de volgende behandeling. Ik kamde sowieso dagelijks, maar echt zó lastig met haar haar (dik, veel, krullend), dus Nyda was echt wel welkom. Sindsdien - nu 2 jaar later - geen luizen meer gehad.

Bij mijn jongste is alleen kammen echt prima te doen, dun haar, weinig, glad, en ik zie ieder neetje zitten, een luis kan zich echt niet verstoppen. Dus dat ging met alleen cremespoeling echt prima, met 6x kammen had ik alles gehad, en dat is gewoon prima te behappen - dus ik ging er zo 3x helemaal doorheen. Ik heb haar nooit met dimeticon behandeld, maar ze heeft ook maar 1x luizen gehad (en die zag ik echt snel zitten, dus kon het in de kiem smoren).

Lang verhaal kort; Nyda! En dan bv gewoon een keertje vaker dan aanbevolen...

suus1983 likes this.
  9. AI76

AI76 Actief lid

Aug 9, 2019
    125
    135
    43
    Female
    Alleen kammen was hier ook niet voldoende. Ik heb Kruidvat luizenmiddel erbij gebruikt, die olieachtige, ik ben even de naam kwijt van het spul. Kerstvakantie destijds behandeld, en daarna dagelijks kammen, en toen waren ze er eindelijk vanaf .

Luizen met 9 kinderen.....Echt een drama :cry::evil::roflmao:.

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Met crèmespoeling en dan een ijzeren kam gaan heel goed! Dochter had ze ook, 10 dagen 2x per dag met nat haar en conditioner kammen, nergens meer last van.

Wel 2x behandeld. Op dag 1 en dag 7.

Je hoeft ze niet te zien toch? Het gaat er om dat ze er uit gaan. Ik deed t gewoon bij de wastafel naast de stromende kraan zodat ze meteen door het putje gingen.

Met droge haren kammen is niet alleen vreselijk K werk, maar ook echt super pijnlijk volgens dochter. Trok steeds haartjes mee..

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,980
    113
    Jep. Ook precies onze ervaring. Na de 1e keer vielen ze er gewoon dood uit. Blijven kammen en gewoon een keertje extra behandelen.

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,335
    8,341
    113
    Amsterdam
    Tip via bol een assy kam kopen. Daar ben ik toen onze kleinste net 3 weken oud was het hele gezin mee te lijf gegaan. Zo fijn zelfs al luizen op het kdv en iedereen had het inclusief onze pasgeboren zoon. En idd met een middel behandelen helpt. Ik kamde mijzelf.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Deze heb ik vanmorgen meteen gekocht bij Bol, wordt vanavond geleverd.
    Heb vrijdag prioderm 2 in 1 gebruikt, maar lees nu dat daar dus geen dimeticon inzit :confused:.
    Heb gisteren bij mijn dochter geen luizen meer gevonden, alleen nog neten waarvan de meesten dood of leeg.
    Bij mezelf geen idee, dat ga ik vamavond ondervinden met die kam. Als het nodig is koop ik ook nog dat Nydaspul..
    Bedankt voor alle reacties!

Siepie85 likes this.
  14. Rabi

Rabi Fanatiek lid

May 9, 2019
    1,015
    893
    113
    Female
    Omgeving Amsterdam
    Ah ja zo shit, die luizen! Ik heb ze ook een keer of 2 gehad via mijn zoontjes. Het advies tegenwoordig is kammen, geen shampoo gebruiken, maar uhm, doe dat maar eens met mijn haar. Ik krijg die kam er echt niet doorheen (ik heb krullen)! Dus ik gebruikte altijd die shampoo, en daarmee was het wel direct weg. Mijn ervaring is dus dat het aanvankelijk erger is dan het werk wat ik er daadwerkelijk aan heb. Ze adviseren ook niet meer om alles te gaan wassen (kleding, beddengoed, jassen, knuffels enz. en wat mn moeder vroeger allemaal wel niet gewassen heeft of in vuilniszakken heeft gedaan :D). Ik heb dat dus alle keren ook niet gedaan, en dat bleek inderdaad prima.

Gelukkig heb ik zonen, wat dit betreft. 9 van de 10 keer als er luizen worden geconstateerd in de klas, hebben zij het niet. En de keren dat ze het wel hadden, was hun haar heel makkelijk te kammen en dus luisvrij te krijgen (ik deed hun haar alleen met die shampoo als het echt heel erg was, maar meestal was ik er wel vroeg bij).

Succes!

Zara75 likes this.
  15. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,040
    2,850
    113
    Deze prioderm hielp hier perfect hoor :)

Zara75 likes this.

Share This Page