Luizenangst

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MinnieJ, Sep 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik zou denk ik alles inzetten, elke dag zo'n lotion haha, en kammen of naar de luizenkliniek :p ( ja dat bestaat!!!)

maar hij is gister gecontroleerd en we zijn luisvrij, ik heb opeens ook geen kriebel meer.... :p

2. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    heb het als kind gehad, ja het is irritant, maar ook zo weer weg. geen groot punt van maken dus. ook niet tegenover je kids, zo vinden ze het ook abnormaal en creeër je misschien pestgedrag. (weet nog hoe drama het was op school als je daar luizen had, terwijl het niets geks is en zo weg is met de juiste shampoo... en zeker niet door vies haar komt)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Wassen met azijn werkt net zo goed schijnt! Luizen zijn veelal resistent voor die chemische middeltjes. Azijn lost het lijmstofje op waarmee neten vastgeplakt zitten. Het allerbelangrijkst is kammen, kammen, kammen.

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    lijkt me ook beter/gezonder voor het hoofdje van je kind :)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ja, denk ik ook. Je mag die chemische middelen ook niet gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding. Het is blijkbaar schadelijk en daarom zou ik het nooit gebruiken om de hoofden van mijn kinderen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Met goed kammen kom je er ook wel hoor, moet je alleen wel zorgen dat je echt alles hebt gehad. Ik zou daarvoor kiezen en dan eventueel nog met azijn of tea tree wassen, maar geen chemische troep.

7. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    of ze weten het gewoon niet of het schadelijk is, kan natuurlijk ook. zolang zoiets niet bekend is word het standaard afgeraden.
    maar goed, als azijn helpt is het alleen maar beter!

8. p1982

p1982 Niet meer actief

moet je het azijn nog ergens mee mengen?

hier dus dinsdag gebeld dat oudste luizen en neten had brr
    nu 2 x per dag kammen (ong 45 min per keer bezig)

apotheek heeft niks gezegd van wassen, maar toch gedaan

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Die middeltjes zijn juist achterhaald.;). En luizenzakken ook. Bij dochter op school hebben ze die zakken maar toch luizen.
    Kammen,kammen,kammen. Met je nagels de eitjes van de haren trekken. Hier hebben ze luizen gehad en dat prioderm spul werkte voor geen meter. Binnen een paar dagen weer Luis. Toen haren met azijn gewassen, icm kammen en plukken en Hopla, opgelost. Azijn lost ook de lijm van de eitjes op zodat ze makkelijk los laten. Of flink olie erin, dan verstikken ze en hebben ze ook geen houvast. Of Haarlem op het haar als ze naar school gaan.
    Doe nu haar haar in een vlecht.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Niet te hard juichen. Hier was ze luisvrij in de ochtend en smiddags liepen er 4 door haar haar:D

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ok, nu ben ik echt klaar met het luizen onderwerp, ik blijf doorgaan met mijn zwitsal haarlotion, so far so good!

never change a winning team;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik ben luizenmoeder op school, word er dus ook geen seconde zenuwachtig van. haha zou ook niet best wezen.

Eerlijk is eerlijk.
    Ik weet van tevoren wanneer ik ga luizenpluizen en dan zal ik vast mijn haar niet wassen de 2 dagen daarvoor. :D
    Kids eigenlijk altijd de eerste 2 weken met of "vies" haar of haarlak/spray etc. in het haar naar school, dan weet ik of er luizen zijn in de klassen waar ze mee omgaan nl. en is er actie ondernomen tegen de luizen.

tea tree werkt indd. ook gewoon als je alleen een beetje in het haar doet en wassen ermee is helemaal top.
    Dus als het steeds terug keert zou ik haren wassen gaan verminderen en wassen met tea tree.

Azijn om mee te spoelen/wassen is indd ook goed en vooral kammen, kammen, kammen ! dat blijft het belangrijkst.

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Mijn oudste was vorig jaar na de kerstvakantie de sjaak, en ook al enige van de klas.
    De school heeft toen gebeld of ik hem gelijk op kon halen, vanwege verspreiding (hij had een halve dag school dus hij mistte niet veel les) Ik heb hem gekamd en gewassen en weer gekamd en daar was het overgrote deel al mee opgelost. Hij moest heel toevallig ook naar de kapper dus die heeft hem flink kortgewiekt en daardoor kon ik zelf nog beter het kleine beetje neten eruit kammen. Gekgenoeg heb ik van mijn zoon nooit gehoord dat ie jeuk had. Ik heb zelf als klein meisje wel eens luizen gehad en ik ging echt bijna dood van de kriebel.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind het ook super goor en juist ik ben luizenmoeder op school :$:) ik controleer mijn eigen jongens regelmatig en heb er ooit 1 gevonden bij de oudste. Eeeek! En zij dragen standaard gel in hun haar ;) wat ik trouwens echt heel erg vind is dat er bij mijn zoon een meisje in de klas zit die vaak luis heeft. En de juf kwam laatst naar me toe of ik haar wilde behandelen en kammen. Haar eigen moeder doet het niet. Ik vond het zó zielig voor haar. Gelukkig kent ze mij maar het moet een hele stap voor haar om een andere moeder haar haar te kammen en wassen. En wetende dat ze waarschijnlijk allemaal luis hebben daar in huis en ik over een tijdje haar weer kan behandelen. Zulke ouders zal ik nooit begrijpen! Luizen kriebelen zo en ze moest vreselijk huilen omdat ze bang was van beestjes. En nu heb ik jeuk dus ik ga niet meer schrijven over luizen bahbahbaahhh!

15. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik heb geen luizenangst.
    Tot nu toe hebben we hier nog geen luizen gehad.
    Op school hebben ze sinds dit schooljaar geen luizenzakken meer, want dat maakt niet uit.

Kammen jullie trouwens elke week met een luizenkam?

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier kam ik 1x met de luizenkam als ze in de klas zijn gespot, verder gewoon iedere keer goed kijken bij gewoon kammen en als ze gespot zijn kijk ik na school iedere keer even goed (gewoon met m'n vingers door het haar).

Share This Page