Zelf crea keukentje inrichten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gentle, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vanmorgen met mijn moeder heel crea bezig geweest voor Julia d'r keukentje. Groente en fruit gevilt, en we hebben nog een heleboel ideeën!

We hebben nu een druif, een paar aardbeien (zijn nog niet af), een kiwi, een gebakken ei, twee tomaten en een wortel (niet op de foto) gemaakt. De aardbeien krijgen nog kleine stippeltjes en een kroontje, de anderen zijn wel af. Ik kreeg het idee van het 'felt food' wat er wordt genaaid van vilten lapjes. Wij vilten zelf, dus we bedachten dat we daar ook dit soort dingen van kunnen maken zonder te hoeven naaien. Dit is dus allemaal gewoon in 1 keer gevilt van wol.

Iemand anders nog crea ideeën voor in haar keukentje? Ik heb ook al het idee gezien van kleine tomatenpuree blikjes met een ander labeltje er omheen geplakt, als kleine blikjes met groente!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Leuk gemaakt! ik ben niet zo crea (helaas) maar wil wel zeggen dat ik het heel leuk gemaakt vind! daar kan je dochter vast leuk mee spelen.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Leuk zeg! Ik heb dat voor mijn zoontje ook gedaan, maar dan wel gewoon met vilt genaaid. Ik heb zelf nooit gevilt, dus weet niet precies wat er kan, maar ik heb bijvoorbeeld gemaakt:
    - twee boterhammen
    - plakken kaas
    - plakjes tomaat
    - kiwipartjes
    - banaan (met losse schil)
    - boontjes
    - ravioli
    (en een ei en aardbeien, maar die heb je al)

Succes!

4. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ontzettend leuk!! Wij hebben hier het ikea keukentje en die is zo`n succes!

5. Anice

Anice Niet meer actief

Wat leuk gedaan zeg! Alleen vraag ik me af of het niet erg vies/stoffig wordt met spelen. Kun je het gewoon wassen?

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lindangel, leuke ideeën! Vilten is met wol, zeep en water. Je kunt er iets meer vormen mee maken, omdat je het in vorm vilt, maar je moet die vormen wel allemaal min of meer in dezelfde kleur en in 1 vormpje kunnen knippen van schuimrubber. Ik vilt daar dan wol omheen. Dus een banaan staat nog op het lijstje, maar die losse schil lukt dan niet. Ik dacht ook nog aan boontjes. Daar heb ik dan geen vormpje voor nodig, maar kun je gewoon rollen van wol.

Anice, ik hoop dat het meevalt. Ze is natuurlijk niet meer zo klein dat ze alles in haar mond stopt enzo, maar het vilten zelf gaat met zeep en water, dus het is zo af te spoelen onder de kraan. Je kunt het zo weer met zeep en water schoonmaken. Of nieuwe maken ;)

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    leuk idee zeg! Ik heb wel eens een sjaal gevilt en dat was ook een groot succes. Maar wat een werk! Mijn armen deden zeer van al dat wrijven!

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat leuk! Doe je t ook op bestelling? (hint hint haha)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    @Wijffie, ik heb er wel eens over nagedacht om een webshop te beginnen. Maar ik doe het samen met mijn moeder, en zij is er erg goed in. Dus wie weet, in de toekomst...

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heel leuk!!

nooit over nagedacht om zoiets zelf te maken. moet zeggen dat ik ook 2 linker handen heb met dat soort dingen :p

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik kwam deze tegen <3

Deel Deze Pagina