Ik vond de laatste aflevering eigenlijk niks aan. Ik vind de cast vrij beperkt, juf Helma en juf Ank, net al zijn er niet meer groepen op school. Waar zijn al die andere collega's? En net of het normaal is dat de ouderraad (Nancy) zit te lunchen samen met de leerkrachten... De humor was juist dat de opmerkingen van Ank zo raak waren. Maar nu met dat voorlezen? Nee. Jammer, het was zo'n humoristische afspiegeling van de werkelijkheid, maar dit komt niet meer in de buurt..
Ik dacht eigenlijk altijd dat Nancy een klassenhulp was ofzo. Heeft zij nog kinderen op school zitten dan?
Nancy had ooit een kind op school, maar die is er al (lang?) af en ze blijft plakken. En natuurlijk zit een ouderraad normaal niet te lunchen op school met de leerkrachten, dat is juist de grap. Ook dat ze zei dat het ‘onderwijzend personeel’ bv klachten had, daarmee verwijzend naar zichzelf. Hebben jullie niet van die iets te amicale ouders die op school rondlopen alsof ze er werken? Hier wel hoor, dus voor mij nog steeds herkenbaar. Alleen hebben die ouders wel nog kinderen op school
Ik ben zo benieuwd of ik het over een jaar ga herkennen haha. Zit soms al te vergelijken wat voor ouder ik nou eigenlijk ben
Hier een man op school waarvan de kinderen ooit op school hadden gezeten (oudste ging nu afstuderen) waarvan je ook maar niet afkomt. Bemoeial eerste klas en na zijn scheiding vond hij het maar wat leuk zo tussen de jongere moeders. Gelukkig wordt zijn inzet steeds minder. Daardoor vind ik ook dat eventueel vrijwilligers werk op school moet stoppen wanneer er geen kinderen van diegene meer op school zitten.
Ik bedenk me nu dat de biebjuf ook een ‘hulpouder’ is zonder kinderen op school - haar zoon is al lang volwassen. Maar die is wel echt heel leuk, bemoeit zich nergens mee en zorgt er voor dat de bieb iedere dag open kan... Toch een beeetje Nancy, maar wel een leuke niet claimende
Ja, op hun vorige school was ook zo’n soort Nancy-moeder. Ze noemde zichzelf soms zelfs ‘juf’. Overal met haar neus bovenop en zich mee bemoeien. Had binnen 3 weken al door dat ze zo’n type was, daar kon je niet omheen. Ze had nog wel kinderen daar op school.