Na een lang proces is het OM tot de eis van een levenslange gevangenisstraf tegen Willem Holleeder gekomen. Zullen de rechters deze strafeis overnemen? Wat denken jullie?
Als hij schuldig blijkt ja graag. Die man heeft zoveel ellende veroorzaakt. Des al niet te min heb ik liever types als Holleeder in het criminele circuit rondlopen dan de nieuwe generatie criminelen. Liquidaties zijn goed voorbereid uitgevoerd en vrouwen en kinderen liet je met rust. Die nieuwe generatie onderwereld doet maar wat. Er worden ‘aan de lopende band’ onschuldige mensen doodgeschoten die niks temaken hebben met de activiteiten.
Holleeder de knuffelcrimineel, die hebben we liever Nou gelukkig hoeven we niet te kiezen Terecht levenslang geëist want hij leert niet en is een blijvend gevaar. Hij heeft zoveel mensen omgebracht en zoveel mensen angst bezorgd. Weg ermee.
Echt serieus? Knuffelcrimineel? En verder geloof ik niet dat je begrijpt wat ik schrijf maar goed. Natuurlijk beland hij terecht in de bak. Maar ik denk dat we alles behalve gelukkig moeten zijn met de nieuwe generatie onderwereld. En zo lang mensen aan de snuif en aan de pillen willen en de overheid het niet zelf produceerd zullen we dat duistere circuit houden. Doe mij dan maar de beroepscrimineel ipv die opgefokte en doorgesnoven sportschooltypjes die overal hun kalasjnikov op leegschieten. Waarbij vrouwen en familieleden als wraak worden omgelegd of waarbij in woonwijken in het wilde weg wordt geschoten. En nee gelukkig hoeven we niet te kiezen. We kunnen enkel ons hart vasthouden tot het moment dat er weer een onschuldig slachtoffer valt omdat hij teveel op de buurman leek.
4 juli pas uitspraak. Van mij mag ie blijven zitten waar hij zit. Vraag me af hoe lang zijn zussen nog mogen leven.
Ja, zo werd hij genoemd omdat hij in allerlei tv shows werd uitgenodigd. Hij was leuk/interessant/grappig waardoor hij de bijnaam knuffelcrimineel kreeg. Want zoals jij dat ook mooi omschrijft: 'liever een Holleeder dan...' , wat natuurlijk gewoon nergens op slaat.
Gevaarlijke crimineel, die niet dom is. Alles wijst in zijn richting. Never nooit niet dat hij onschuldig is. Absurd hoe hij een tijdje als de 'knuffel crimineel' heeft kunnen leven en zoveel aandacht kreeg. Hij mag blijven zitten waar hij nu zit. En ja je kunt denken 'ze ruimden elkaar mooi op' .... maar vergeet niet dat de personen die geliquideerd zijn ook iemands vader/ echtgenoot/ familielid was. Daarbij ben ik wel van mening dat er in véél meer zaken levenslang geëist zou moeten worden.
Wat nergens op slaat is dat zoveel mensen drugs gebruiken waardoor dit soort types überhaupt bestaansrecht krijgen. Nogmaals hij verdient het om voor de rest van zn leven achter slot en grendel te zitten na de hoeveelheid mensen die hij heeft omgelegd en bedreigd. Ik weet hoe hij zichzelf in de media heeft proberen we te zetten ik snap alleen niet waarom je mijn tekst die kant op probeert te draaien want ik geloof niet zo in de aaibaarheid van criminelen. Maar ik maak me wel zorgen over de algemene veiligheid op straat met de nieuwe generatie boeven. Die gaan nog even 10 stappen verder dan Holleeder’s generatie en zijn boviendien roekeloos en onzorgvuldig. Het soort crimineel dat Holleeder is dat is een keuze. De mannen die vermoord zijn zaten over het algemeen ook vrij bewust in het wereldje. Omgelegd worden is risico van het vak.
huh? Georganiseerde criminaliteit a la Holleeder bestaat gewoon nog steeds hoor. Holleeder is niet uniek of zo, hij is alleen bekend. Verder vergelijk je appels met peren en dat is het enige wat ik wilde zeggen.
Ik denk dat dit altijd een kwestie is van het in perspectief zien. De ‘zwaarte’ die je nu toekent aan de nieuwe generatie onderwereld is iets wat voor die tijden feitelijk ook gold toch? Maarja ik snap je punt ergens wel. Van mij mag hij overigens verdwijnen. Zo veel liquidaties en bedreigingen. En dat keer op keer…
Ja dit bestaat nu idd ook. Ik denk wel dat de maatschappij er ook anders mee om gaat naarmate de tijd verstrijkt. Het is nu veel gemakkelijker om dingen naar buiten te gooien denk ik. Niet voor niets wordt er zoveel ‘gedeeld’ en worden er hele tv programma’s mee vol gepropt. Ik heb daar eigenlijk geen mening over. Laat NL maar lekker voor de buis hangen (doe ik zelf ook) en laat ze m maar weg stoppen.
Ik heb het daarom dus ook over de ‘generatie’ van Holleeder. Georganiseerde drugs criminaliteit is in mijn ogen gewoon drug criminaliteit. Je ziet alleen wel dat het de laatste jaren veel grimmiger is geworden. Dat kan je ontkennen of er omheen proberen te draaien door te zeggen dat het appels en peren zijn. De cijfers liegen er helaas niet om. https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/nieuw-dieptepunt-in-bikkelharde-mocro-oorlog-1.1477436
Holleeder deed niet perse drugs. Hij is veroordeeld om afpersing, bedreiging, marteling en straks moord. Dat is een andere wereld dan de 'mocro oorlog', wat gewoon een soort maffia bende is, moorden om vergelding en dat soort, dat deed Holleeder niet. Ik vind de vergelijking dus niet juist. En ook kan ik geen cijfers vinden in je artikel?
Nogmaals ik heb het over de generatie criminelen waar Holleeder toe behoorde. En het verschil in werkwijze met de nieuwe generatie criminelen. Criminaliteit zal altijd blijven zo lang de mensheid bestaat. Maar er zijn natuurlijk wel omgevingen te creëren waarin dit minder lucratief is. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/30/keihard-en-nietsontziend-a1597769 https://www.ad.nl/binnenland/vergismoorden-eerst-schieten-dan-nadenken~a39d4b7f/
Er is een soort roekeloosheid ontstaan die er toen niet echt was. En vanzelfsprekend dat deze man achter slot en grendel moet verdwijnen.