Welke Wii spelletjes zijn leuk voor kind van 6 jaar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door dobbel, 5 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hee mede forumers,

Ik heb een vraagje, mijn zoontje van (6) heeft een Wii gekregen, met veel spellen, heel leuk natuurlijk maar de meeste spellen zijn nog niet geschikt voor hem.
    Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat zijn nou leuke spellen voor een 6 jarige jonge die een beetje te doen zijn. Wat zijn jullie ervaringen.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier speelt onze zoon van 6 graag Mario cart , kirby, donkey kong .

3. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dochter van 6 en zoon van 3 spelen het liefst Donkey Kong, George from the Jungle, super Mario Bros, en Super paper Mario.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Kirby, mario kart, rayman, mario sunshine is ook erg leuk.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Die van ons krijgen de Wii U voor Kerst met de volgende spellen:

Nintendoland
    Mario Kart 8
    Yoshi's Woolly World
    Lego Jurassic World
    Splatoon
    New Super Mario Bros
    Go Vacation
    Super Mario 3D World

Weet niet óf ik ze allemaal in één keer geef hoor, maar de games waren in de aanbieding dus wel maar alvast ingekocht. 😅

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier was Wii Sport Resort een grote hit: allemaal sporten, tenissen, kanoen, tafeltennis noem maar op. En inderdaad Mario Kart. En Just Dance, maar he, ik heb een dochter... ;)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is het een wii of wii u? In algemene zin is mario kart leuk (voor beide systemen) en de mario spellen zijn ook erg leuk. Wii party vond onze zoon ook erg leuk.

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben de gewone wii (omgebouwd) en een zoon van 6 jr.
    Hij vind leuk: Wii sport resort, wii sports, wii fit, mario kart en need for speed.

Ik heb er tig verschillende spellen opstaan, maar de meeste vind hij nog wel te moeilijk. Het is ook afhankelijk of je kind er bedreven in is of niet. Die van ons kan het niet zo goed, mijn neefje van 7 (8 mnd ouder) speelt heel veel spelletjes op de wii en op een tablet en is daar ook erg goed in.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier zijn Skylanders en Mario Kart een grote hit!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij is alles van Mario leuk :D
    Juist Dance, mijn jongste houdt erg van dansen.
    Wii sports

Hier hou ik erg rekening dat er geen vechtspellen gedaan worden. Mijn zoon doet nl alles na :(

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Heb je een open of gesloten wii? Als je een open hebt dan zijn er allemaal sites waar je de spellen vanaf kan halen die qua leeftijd geschikt zijn. Dan kan hij zelf kijken wat hij leuk vind.

Heb je een gesloten wii dan kan je via internet kijken welke spellen kunnen en dan via youtube laten zien en kijken wat hij leuk vind.

Wat meestal wel een succes is, is mario. Guitar Hero is officieel 12 plus maar ik kan me met dat spel geen reden bedenken waarom het 12 plus is. Daar is wel een gitaartje voor nodig (via mp bijv). Maar dat is wel echt een heel leuk spel. Band Hero (pop muziek) is de meest simpele variant. Dat ook nog leuk is om met zn allen te spelen als hele band.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier hetzelfde haha

En de ouderwetse super mario (die op die paddestoelen springt) is nog steeds de grootste hit :D

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier speelt hij Mario 3D world, Mario kart 8 en heel vaak Skylanders swap force, trap team en volgende week krijgt hij de nieuwe superchargers.

Deel Deze Pagina