Kan nog alle kanten op.. Sommige kinderen behouden dan nog erg lang hun melkgebit omdat 'de grote mensentanden' de melktandjes er niet uitduwen.. Mijn dochter heeft dit bij 1 van haar hoektanden.. die is al een hele tijd door en de melktand blijft staan.. Soms moet te tandarts een beetje helpen (melktandjes trekken) maar weet niet of dat in deze tijd ook nog zo is hoor. Wat betreft de stand van de grote mensen tanden.. Dat groeit meestal vanzelf wel redelijk goed doordat de kaak ook nog groeit..
Bedankt voor je reactie. Haar tandje is al 2 weken aan het wiebelen, maar zit er nog steeds. Heb maar een afspraak gemaakt bij de tandarts voor de zekerheid.
Mijn dochter had dit ook, boven. De tand zat ook al eventjes los en daarom heeft mijn man hem getrokken (met een touwtje haha). Dat is zo'n maand geleden, de nieuwe tand komt nu steeds meer op zn plek.
Hier is dat heel lang zo geweest. De grote mensen tand was al door voor de melktand loszat..... Volgens mij heeft het wel 3 mnd geduurd voor de tand eruit was. Bij de meeste tanden gaat het zo eigenlijk nu ik erover nadenk
Heeft mijn dochter ook gehad met de eerste twee tanden (onder) Volgens onze tandarts moet de melktand dan binnen 6weken wel uitvallen, maar verder is het wel heel normaal.
Ja hier ook. Wel 5 maanden een dubbel rijtje. Voortanden kwamen maar niet los en tandarts wilde er niets aan doen. Toen zoonlief een keertje met zijn tanden ergens aan zat te trekken (wat hij dus niet mag van ons) hoorden we een krak en stonden ze bijna recht naar voren. Hij kon geen appel meer eten en zat almaar te klagen met eten. Toen heeft mijn man ze er met een touwtje maar verder uitgetrokken haha. Inmiddels staan zijn nieuwe tanden keurig op zijn plaats (binnen 1 maand).
Hier heeft oudste dochter ook een tijdje een dubbele rij gehad maar heeft zich vanzelf opgelost en alles staat gewoon recht.
Ja, mijn dochtertje heeft het bij 4 tanden gehad, nu bij de vijfde eindelijk een "gat" 😊 nieuwe tanden waren al volledig door voordat de oude eruit gingen. Er hoeft (hoefde) niks aan gedaan te worden bij haar.
Mijn zoon had dit ook. Onderste 2 tanden hebben zo'n 3 maanden los gezeten. Tanden groeiden er achter. Nu zitten de tanden helemaal goed en zie je er niks van dat ze achter de rij groeiden.
Ik heb dit als kind dus ook gehad, bij vrijwel elke tand. Alle grote tanden kwamen ook al vrij vroeg door...achter, voor of naast de melktand. Uiteindelijk moest het melkgebit getrokken worden want dat bleef gewoon muurvast overeind staan. Gevolg was wel dat alles schots en scheef stond en ik dus een behoorlijk aantal jaren beugels nodig gehad heb. Eind al goed....alles staat kaarsrecht nu!
Hier ook maar omdat de tanden ervoor nog helemaal niet wiebelen wil de tandarts ze er wel uittrekken als ze er over 2 weken nog niet zelf uitgevallen zijn...
Hier hetzelfde, bij allebei haar voortanden onder! Uiteindelijk zijn ze er wel uitgekomen. De tandarts heeft er nog niks aan gedaan, maar wil het wel in de gaten houden omdat het kan betekenen dat ze te weinig plaats heeft in haar kaak. (de tandjes staan ook niet echt recht)