Luka jongens- of meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Amanda27, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Luka een jongens- of meisjesnaam?

1. Jongen

2. Meisje

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier een neefje die Luca heet!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het een echte jongensnam en ken ook alleen luca/luka jongens.

3. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
  4. zwangernr2

zwangernr2 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.082
    0
    36
    ze zeggen jongen maar ik had een klasgenootje en dat heette luca en daarom denk ik elke keer aan een meisje ;) maar buiten dat.. ik vind het wel een hele mooie naam :)

5. kath

kath Actief lid

27 okt 2012
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n 20 jaar geleden kende ik 1 persoon met deze naam en dat was een meisje. Toen hoorde ik Luka of Luca verder nooit.
    De laatste jaren hoor je de naam vrij regelmatig, lijkt het best een populaire naam en dan hoor ik hem alleen bij jongens. Ik moest er de eerste keren wel aan wennen (namen eindigend op -a vind ik vaak klinken als meisjesnamen) en omdat de enige die ik kende dus een meisje was. Inmiddels heb ik de naam zo vaak gehoord bij jongens dat ik er denk ik nu weer van op zou kijken als een meisje zo genoemd zou worden. Ik vind het dus voor allebei kunnen. Maar zelf zou ik een jongen geen naam eindigend op een -a geven denk ik... vind het wel een mooie naam maar zoals ik al zei vind ik namen op een -a meer meisjes-achtig.

heel verhaal geworden :D

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    In Nederland wordt het volgens mij ook echt alleen als jongensnaam beschouwd, hoewel ik het zelf altijd meer een naam voor een meisje heb gevonden.

Deel Deze Pagina