Ik ben heel blij met alle reacties van iedereen! Denk dat we er uit zijn, de naam van onze zoon wordt waarschijnlijk Luka. Maar we willen de naam graag uitspreken als Luuka, niet als Loeka.... Hoe kunnen we het dan het beste schrijven? Luca of Luka? Help!
Ik denk dat het bij beide namen wel duidelijk is hoe je het moet uitspreken. Maar ik vind Luka, dus met een 'K' net iets aparter staan. Als ik 'Luca' hoor dan denk ik dat je dat met een 'C' zou schrijven, dus ik zou daarom voor de 'K' gaan... Beetje ingewikkeld, , dus ik hoop dat je het snapt..
ik zou luca doen, met een k lijkt het net of het "verkeerd" geschreven is. een vriendin van mij heeft ook een zoontje met de naam luca, en iedereen spreekt het uit zoals het hoort
Luca, dat vind ik mooier staan. Qua uitspraak maakt het voor mij niet uit, zou het beide als luuka uitspreken.
Ik zou Luka zeker uitspreken als Luuka. Bij Luca zou ik twijfelen tussen Luuka en Loeka omdat beide uitspraken voorkomen. Maar persoonlijk vind ik Luca mooier staan, dus ik zou de eventuele spraakverwarring voor lief nemen.
Ik kende vroeger een lucka... En dat sprak je uit als luuka. Afschuwelijk! Ik weet niet. Beide kan in mijn optiek. Zou het beide uitspreken als luuka. Maar ik vind met een c mooier. Volgens mij is het een Italiaanse naam en 'hoort' het ook met een c...