Wie is er wel eens bij een demonstratie geweest?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Luppy, 11 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man en ik zouden graag meedoen met een demonstratie. De volgende staat eindelijk eens op een zaterdag gepland, dus dat zou voor ons een optie zijn.

Wie heeft er wel eens meegelopen (mag ook een ander soort demonstratie zijn geweest) en hoe was dat? Ik ben bang voor rellen en geweld, maar ik wil tegelijk ook eens iets concreets doen om te laten zien dat ik het niet eens ben met het beleid.

2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik niet maar een familielid regelmatig, hij gaat alleen daarheen om te laten zien dat hij ergens niet mee eens is maar heeft ook wel eens tussen de verkeerde groep gestaan waardoor hij onterecht is aangehouden en ook heeft hij een keer uren in een politiebusje gezeten omdat hij niet op tijd meekreeg dat ze aan de andere kant van het plein begonnen met leegruimen en dus telaat wegging. (Ja ik weet dat ze dat aankondigingen maar als je tussen een menigte staat is het soms moeilijk om weg te komen) Even voor de beeldvorming voordat mensen denken dat hij een herrieschopper is of Baudet aanhanger, hij gaat alleen, niet met een groep en is verder een keurige vader met een normale baan, iemand die normaal niet opvalt zeg maar en gaat omdat hij wil dat zijn kind normaal naar school kan ect.
    Door zijn ervaringen met de protesten tegen de corona maatregelen durf ik zelf dus niet.

Spectre, Nikki23 en Loufoque vinden dit leuk.
  3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Wij willen beide graag gaan. Hebben er vorige week voor gekozen dat ik voor de kids zorg en hij naar de demonstratie ging. De volgende gaat hij ook heen. Liefst zouden we samen gaan, maar geen oppas.
    Het ging heel vreedzaam zei hij, fijne sfeer, geen geweld of nare dingen gezien. Wel heel veel saamhorigheid. Hij ging alleen en heeft met veel mensen praatjes gemaakt. Ik heb heel veel foto's en filmpjes gezien. Van sommige filmpjes kreeg ik echt kippenvel en bij 1 zelfs tranen in mijn ogen (positief natuurlijk ;)).
    Ik zou je zeker aanraden om te gaan.

Kindje3 vindt dit leuk.
  4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wisselende ervaringen dus….

mijn vader is al een paar keer geweest, en zei altijd dat het rustig aanvoelde, maar afgelopen zondag vond hij het toch meer gespannen sfeer. Het zou hem niet verbazen als het volgende keer mis gaat zei hij. Dat vind ik dus wel eng, ik ben geen relschopper en bang voor geweld. Maar als je nooit je stem laat horen, moet je ook niet zeuren als er niet naar je geluisterd wordt, vind ik.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een aantal keren zitten twijfelen om te gaan. Maar ook ik ben bang voor geweld, van zowel de politie/ME/romeo's als 'demonstranten' (mensen die puur komen om te vechten).
    Daarnaast zou ik ook alleen moeten gaan omdat ook wij met een oppas probleem zitten. Uit het dorp alhier gaat wel een groepje mensen naar alle demonstraties, maar daar voel ik mij niet echt bij thuis. Zij geloven namelijk ook dat de aarde plat is (geen grapje!), leggen bloemen bij de begraafplaats in Bodegraven en hangen nog wat van dat soort theorieën aan, waar ik weer veel te nuchter voor ben.
    Maar aan de andere kant wil ik ook graag opkomen voor mijn kinderen, de samenleving en mijzelf. Geen idee wanneer de volgende demonstratie is, maar wie weet durf ik binnenkort wel een keer te gaan.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier staat op de planning volgende keer samen te gaan…

heb alleen nog niet kunnen vinden wanneer de volgende keer is :p

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha ja ooit. Toen ik nog piep jong was tegen de oorlog in Irak toen. Dat was in amsterdam in 2003.

Er waren toen 70.000 mensen bij aanwezig. Ik zou er nu niet snel voor kiezen. Maar was wel indrukwekkend.

Spectre en bosi333 vinden dit leuk.
  8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    4 december in Utrecht volgens mij

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Demonstratie zou ik nooit heen gaan, teveel mensen bij elkaar ik kan daar echt niet tegen, ook nooit gekund trouwens. Concertzaaltje van 200/300 ofzo sta ik ook al vlakbij een (nood)deur, nooit in t midden of vooraan. Paar duizend...ooooh nee.

Maar geef me een lichtjesactie ofzo en dat zou ik dan weer wel doen voor een doel wat ik steun.

Wel rouwkaarsen en dan voor normale prijzen niet nog een "goede doel/rechtsgelden opslag oid. Die passen lekker theatraal, branden lang ook met een beetje wind en zijn makkelijk op te ruimen.

Desnoods verdeeld over meerdere gemeentes op dezelfde dag. Is t ook eens niet "zo ver weg" en voor de vrijwilligers die ze plaatsen/aansteken en opruimen ook te overzien.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oké dankje

11. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Ja ik ben een paar keer geweest!
    Je moet proberen te kijken naar een mars. Met een mars heb ik nog nooit geweld gezien van beide kanten. Ik vind het altijd heel gezellig om mee te lopen en mensen te ontmoeten.

Er lopen grotendeels lieve mensen bij. Er is altijd een enkeling die je ziet uitlokken, daar loop ik snel bij weg. Met zo een grote groep heb je er altijd zo 1 bij zitten.

12. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Ik heb het meer gelezen over afgelopen zondag dat de sfeer niet goed was. Ik ben ook geweest en ik heb 0,0 iets gemerkt en de sfeer was helemaal top. Misschien aan de plek dan waar je loopt?

13. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.805
    1.621
    113
    We hebben al een paar keer overwogen om te gaan. De laatste zagen we te laat als we het 's morgens hadden geweten waren we 's middags zeker heen gegaan. De volgende kunnen we helaas echt niet. Hopelijk snel een keer eentje waar we wel naar toe kunnen.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik zou er niet aan moeten denken om midden in een pandemie naar een plek te gaan waar duizenden mensen boven op elkaar staan. Grotendeels ongevaccineerd en zonder kapje. Daarbij zie je het regelmatig fout gaan met (rechts)radicalen, beroepsdemonstranten en zelfs mensen vanuit het buitenland die alleen komen om te rellen. De kans bestaat gewoon dat je in zo'n massa niet alles meekrijgt en in een gevaarlijke situatie terecht komt. Dat zag je bij een (toch onschuldig onderwerp) als het huizentekort al. Vanuit het niets komen er charges van de ME, er ontstaat paniek of gedrang of inzet van paarden of een waterkanon etc. Als je er tussen staat loop je gewoon risico op geweld. En waarvoor? Het beleid zal er echt niet door veranderen. En de gemiddelde mens haalt zijn schouders op en zapt verder (als het al aan bod komt in de media). Dus je denkt "een punt te maken" maar voor wie? Vrij zinloos om jezelf in een potentiële gevaarlijke situatie te brengen.

Juul75, flipflop en Zeebra vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik ook ooit 20 jaar geleden op malieveld in Den Haag, weet niet eens meer precies waarvoor, zo belangrijk :roflmao:... geloof tegen de invoering van 2e fase in het onderwijs.
    Kan me nog goed herinneren dat we opgesloten zaten in Mcdonalds uiteindelijk en dat er veel werd gereld en de ME met wapenstokken bezig was.

Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Dit was niet de vraag van to…

17. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Dit zijn de aankomende manifestaties. Ik wil er wel heel graag heen maar vind het ook erg spannend.

Bijgevoegde bestanden:

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Misschien moeten we een ZP demonstratiegroepje maken. Met allemaal stiekem een beetje bange moeders, haha.

En zouden jullie je grotere kinderen meenemen? Ik merk aan mezelf dat ik het eigenlijk wel een goede les voor ze zou vinden, dat ze leren dat iets de moeite waard kan zijn om ver uit je comfort zone te komen en ervoor te gaan staan. Niet dat ik dat zelf in de afgelopen 40 jaar ooit eerder gedaan heb.... Maar tegelijk wil ik ze natuurlijk niet in gevaar brengen.

Kindje3, Edr89, Cin85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. MissXray

MissXray Niet meer actief

Met het risico dat je kinderen wel in geweld terecht komen als het uit de hand loopt? Neuh niet echt dus.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou m’n kinderen absoluut niet meenemen

Indiana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina