Lukt me niet om knop om te zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door lovemy2kids, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Je moet het echt willen en er 100% voor gaan, anders gaat het niet lukken. Stel jezelf een (realistisch) doel en hou dat constant voor ogen, bijv. 10 kg afvallen dmv gezonde voeding en bewegen.

Begin niet met een crash dieet wat je toch niet kan volhouden.
    Begin niet met halve maatregelen, door het gebakje van je collega te nemen maar je lunch over te slaan.
    Hou bij alles wat je doet je doel voor ogen, in het begin niet gemakkelijk, maar wanneer je eenmaal gewend bent aan de nieuwe situatie zal het je steeds makkelijker af gaan.

Echt iedereen kan het, dus jij ook!

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Er is ook helemaal geen reden om niet gewoon naar een barbecue of feestje te gaan. Zaterdag op de barbecue heb ik gewoon opgelet met wat ik at, geen brood, lekkere salade en heerlijk vlees. Ik heb echt genoten ipv mezelf onbewust volgestopt. In totaal heb ik wel iets meer gegeten dan op een reguliere dag, maar wel normaal en niet helemaal losgegaan.

Afvallen is niet hetzelfde als jezelf uithongeren, het is juist goed voor jezelf en je lijf zorgen. Uiteindelijk ben je het toch waard om goed voor te zorgen?!

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ja precies! Als het een 'vieze' bbq is met vette worsten en kipsaté, witbrood met sauzen en huzarensalade, ben ik snel thuis hoor, haha!
    Maar meestal is er wel lekker vlees, salade e.d.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Zo ' n bbq heb ik ook gedaan. Geen brood, saus, huzarensalade, maar vlees, vis, gegrilde groenten en vers fruit. Heerlijk. En het was super gezellig. Daar heb je geen eten voor nodig.

5. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat een motiverende berichten in dit topic! Ik moet bij mij ook écht de 'knop' om gaan zetten, mezelf een flinke schop onder mijn kont geven want ik voel me nu ook niet prettig in mijn lichaam. Ik begin me er steeds meer aan te storen en ik begin me ook steeds meer te schamen. Maar in dit topic heb ik wel een aantal hele goede tips gevonden, die me misschien wel goed kunnen helpen. Bij mij is het denk ik een combinatie van doorzettingsvermogen en gemakzucht. Probleem is gevonden: nu moet ik actie ondernemen :)

Bedankt allemaal voor het delen van jullie tips, verhalen en ervaringen!

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Nou mijn knop is om.

Ik had een een tijd last van mijn rug en die is compleet overbelast. Mijn mega grote borsten helpen daar ook niet bij, dus ik gaf aan dat ik over een poos ook een borstverkleining wil. Maar ik moest eerst afvallen, zei ik. Als je eerst verkleint en daarna nog kilo's kwijt raakt hou ik helemaal geen tiet meer over, dat is niet de bedoeling natuurlijk.

De huisarts zei dat hij nu nog geen doorverwijzing naar een plastisch chirurg gaat uitschrijven en het idee van afvallen erg goed. Dat wordt nu mijn eerste stap! Afvallen en dan mijn borstverkleining. Ik kan niet wachten.
    Ik kon sowieso wel wat kilo's kwijt, maar nu heb ik een extra motivatie.
    Ik heb de diëtist gebeld waar ik naar doorverwezen ben,en hoop dat ze terugbelt. Dat zou ze gister al moeten doen, maar niet gedaan. Vandaag ook nog niks gehoord, dus ik ga er achteraan. Ik wil beginnen en wel meteen!

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Als er nog meiden zijn die mee willen doen aan ons gesloten clubje voor gemotiveerde afvallers hier op het forum dan kan ik je uitnodigen. Pb me dan even.

Teddy, ik ben nu 10 kilo kwijt en ook 2 cupmaten kleiner. Dus misschien is die verkleining straks helemaal niet meer nodig.

8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wauw wat een reacties allemaal...
    Die foto ga ik vanavond maken, denk dat dat echt motiveert..
    Daarnaast heb ik nu de frisdrank weggedaan, en drink ik al een paar dagen water..
    Snoepen wat gemindert en dat ga ik iedere dag steeds meer doen...
    Ik was nogal van het crashen en weet nu dat ik dat niet moet doe ...
    Minderen minderen minderen...

Knop is nog niet om, denk dat dat een proces zal zijn...en ik was eigenlijk op zoek naar dat ene moment waarin ik ineens alles anders zou zien..

9. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik denk dat zo'n foto echt gaat helpen.

Zag ook een foto terug van de vakantie en jemig, ik vond het echt genoeg. Maar de motivatie had ik niet, ging steeds een beetje beter en daarna zakte in weer terug in mijn oude ritme en gewoontes.
    Zoals jij het nu doet gaat het goed toch? Steeds een beetje minderen, je bent je er al van bewust, dat is al een grote stap!
    Zet 'm op!;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik ook heb gemerkt is dat het helpt om milder over jezelf te oordelen. Als je mild kunt zijn naar jezelf toe dan heb je ook minder dat straffende stemmetje in je hoofd en je kunt beter kijken naar wat je wel en niet wilt. Bij mij helpt massage hier ook bij. Ik heb nu shiatsu massage waarbij eigenlijk het hele lichaam (inclusief buik) wordt behandeld en dat maakt ook dat ik mijn lichaam meer accepteer en rustiger met eten kan omgaan.

11. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik 10 cm en 1 cupmaat kleiner.

Dus Teddy: ik zou ook eerst gaan afvallen en gaan trainen ook!
    Borsten bestaan voor een groot gedeelte uit vetweefsel.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik herken het helemaal. Hier een paar heel heftige jaren achter de rug en daardoor zeer vermoeid en fors aangekomen. Begin van dit jaar met sonja bakker 8 kilo afgevallen maar ook gewoon weer aangekomen. Ik kan minimaal sporten door lichamelijke klachten. Maar inmiddels zat ik in een enorm spiraal, slecht in mijn vel en dus niet bewegen, door het niet bewegen slecht in mijn vel. En maar eten.... Nu sinds 2 weken ga ik iig 2x per week naar de sportschool al zijn de trainingen minimaal en let ik erg op mijn eten. Nu maar hopen dat ik resultaat ga zien

13. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Die knop..... ik was hem jaren kwijt en heb hem gevonden!

Al voor de vakantie baalde ik van mezelf dat ik me op vakantie weer in dat lelijke badpak zou moeten hijsen. Ik had me zo voorgenomen dat ik dat ding nooit meer aan zou hoeven te trekken. Helaas! Tijdens onze vakantie heb ik continue zitten balen van mijzelf. En om de een of andere reden lukte het me om snaai af te slaan door die gedachte. Helaas de ijsjes niet (niet zo gek, in Italië :D), maar chips, lekkere hapjes of gewoon eens een frietje, ik hoefde het niet.

Bij thuiskomst de vakantiefoto's bekeken. Wattttt??? Ben ik dat?? Wat een vet mormel! Ik schaamde me kapot. Prompt kwam diezelfde dag ter sprake dat ik 40 zou gaan worden dit jaar. En ik weet niet wat er toen gebeurde, maar ik was het ZO VERSCHRIKKELIJK ZAT! Ik heb nog diezelfde dag gebeld met de sportschool en had dezelfde avond een afspraak.

Dat is nu 5 weken geleden. Ik sport 3 keer per week, heb allerlei verschillende menu's, ik leid GEEN seconde honger, ik eet dingen die ik ook lust, ik voel me beter... Maar vooral: ik wilde een ander sportshirtje hebben. Ik naar de winkel, niet in mijn maat. Wel een maatje kleiner. Zou ik? En ja hoor, hij paste gewoon! Als gegoten! Niet te strak of zo, gewoon precies zoals het hoort. Ik heb staan huilen in het pashokje.

Ik denk dat mijn banner genoeg zegt over hoe de kg's gaan... De knop is om, het gaat eraf! Helaas niet voor ik 40 ben (12 september), maar volgend jaar zomer hangt dat foeilijke badpak in de bomen! :D :D :D

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik hoop het, maar met 2 cupmaten ga ik het niet redden helaas. Dan heb ik nog een f/g.:)
    Ik weeg nu trouwens 86.
    Had ik ook niet verwacht.:):(

15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Gewoon kijken hoe het gaat joh.
    Je zou bijv. kunnen kijken hoeveel je kwijt moet voor een goed BMI.
    Bij mij is dat nu nog 5 kilo en dan wil ik er nog eens 5 af. Als ik nu nog eens 2 cupmaten zou zakken dan zou ik op 4 minder zitten.
    Als dat bij jou ook zo zou gaan dan zou je op een D uitkomen.
    Misschien ben je daar dan wel heel tevreden mee. Je weet het gewoon niet. In elk geval een goed voornemen om te starten met afvallen.

16. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Klopt Syane, bmi telt natuurlijk ook mee.

Het punt is dat als ik in de spiegel kijk, ik heus wel zie dat ik te zwaar ben. Maar door die grote borsten, een goede taille en brede heupen, valt het figuur me niet tegen. Maar de kledingmaat wel. Dus ik heb vaak aan struisvogelpolitiek gedaan denk ik haha :D En die buik he... Straks is het niet meer. Krijg je die weg met sporten?

Ik kan helaas niet veel doen in een sportschool. Mijn lijf werkt niet mee. Teveel pijn jammer genoeg. Maar misschien dat als ik een beetje afval, het sporten ook makkelijker is. Als je pijn hebt helpt al dat gewicht meezeulen ook voor geen meter denk ik.;)

17. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Een buik krijg je met sporten niet weg. Dat moet je in eten zoeken.
    Niet veel dus er zijn nog wel dingen die je wel kunt doen in de sportschool.

18. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik begin ook bij de dietist. De afspraak staat al.
    En qua sporten, tsja... Ik heb pijn in mijn armen, benen en rug.
    Wandelen gaat mij wel goed af, dus ik begin daar mee denk ik. En fietsen moet ook wel lukken. Dat doe ik thuis ook allemaal natuurlijk;) Maar een tandje hoger moet kunnen ;)
    Ik dacht eens gelezen te hebben dat jij ook ergens last van had. Had jij nou reuma? Of ben ik in de war met iemand anders?
    Heb jij nog tips wat sporten betreft?

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.821
    113
    Goed joh dat je naar de diëtiste gaat.
    Misschien kun je gaan zwemmen? Of iets van sporten in water?
    Ik fiets naar het werk en ga 1 a 2 keer per week baantjes zwemmen. Dat in combi met minder eten en niet snoepen is voldoende om af te vallen.

20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dit heb ik nu ook ja. Ik eet nu anders en bereid m'n eten anders en daardoor geniet ik nu echt van het avondeten. Terwijl dat voorheen toch niet echt m'n favoriete maal was.
    Ik voel mij nu ook veel fitter nu ik let op wat ik naar binnen werk. Ik val niet meer om 20:00 savonds op de bank in slaap en heb meer energie om dingen te doen.

Deel Deze Pagina