Lukt me niet om knop om te zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door lovemy2kids, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Als het begin er maar is toch.

Ik heb een hersenbeschadiging waardoor ik links uitvalsverschijnselen heb. Heb 24/7 zenuwpijn en bij hoge inspanning val ik weg. Weerhoud me overigens niet van te stoppen met sporten, probeer elke dag te sporten.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    misschien bedoel je mij :) ik heb idd een vorm van reuma. ik heb goede en slechte dagen maar over het algemeen knap ik van sporten op. word ik minder stijf enzo. wel natuurlijk altijd opletten, niets forceren en bij twijfel altijd trainer om raad vragen. sommige dingen worden mij afgeraden zoals los squatten maar daar zijn altijd alternatieven voor te vinden

3. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dat vind ik echt tof om te lezen. Dat jullie je daardoor niet laten beperken.
    Ik heb altijd het gevoel dat ik het alleen maar erger zou maken. Ik ga het eerst met kleine stapjes doen, want ik ken mezelf, zodra ik alles in 1 keer doe word ik het gauw zat en dan geef ik op.
    Het is echt tijd om door te zetten nu.
    Maar zulke verhalen als die van jullie helpen dan wel de motivatie op te krikken;)

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waarom je niet los mag squatten?

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wat is jouw alternatief? Ik kan met mijn bekkeninstabiliteit ook niet squaten nl

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Niet alles gelezen, maar waarom koop je al dat snoep? Als je het niet in huis haalt kun je het ook niet eten. Ga met een goed gevulde maag boodschappen doen met een boodschappenbriefje, dan kom je minder in de verleiding om slechte dingen te kopen.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik heb oa een hele slechte knie. ;) en door onverwachte beweging kan ik hem zo forceren dat ik weken niets kan doen

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik squat in een toestel ( niet de smithmachine overigens want die word vaak afgeraden op internet) het is een soort beugel die aan weerskanten via de voorkant op je schouders rust ( gewicht kan je instellen) en aan de onderkant sta ik op een step. en dan maak je dus gewoon de squatbeweging maar het is wat veiliger in de zin dat je wat vaster staat en dus minder kans hebt om je te verstappen oid. simpel gezegd is het een aangepaste squat voor oudere mensen;) ( die maken er dan ook veel gebruik van maar ook de jongere hoor haha)

9. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even wat anders hoor: maar komt dat verhoogde kans op hart en vaatziekten dan door je overgewicht of door de zwangerschapsvergiftiging?
    Ik had namelijk ook zwangerschapsvergiftiging, maar had bovenstaande nog niet eerder gehoord.

En het moet inderdaad in je hoofd goed zitten en je moet er achter staan. Waarom eet je tussendoor zoveel snoep dan? Verveling, of niet lekker in je vel? Juist door dat gewicht zit je niet lekker in je vel en daardoor zou je dus de snoepjes makkelijker moeten laten liggen toch? ;)

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Overgewicht zorgt inderdaad ook voor verhoogd risico op hart en vaatziekten.
    Maar vrouwen die zwangerschapsvergiftiging hebben gehad hebben een nog hoger risico hierop...
    En aangezien ik het 3x heb gehad is mijn risico nog hoger...

11. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel overgewicht je hebt. Bij hoog overgewicht heb je al een verhoogde kans plus dan nog een 3x vergiftiging... is dat dan geen reden genoeg voor jou om die knop om te zetten? Wat zou er moeten gebeuren voor die knop om gaat? In het ziekenhuis belanden?

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Toevallig kwam ik deze tegen op pinterest, ik vond het wel erg toepasselijk. Heb hem op mijn telefoon gezet ter inspiratie :)

Bijgevoegde bestanden:

13. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn overgewicht is niet echt extreem.. kilo of 10...
    Ben nu goed bezig met aanpassingen te maken voor een gezondere levensstijl... iedere dag pas ik iets aan, en voor nu werkt dat goed..

Deel Deze Pagina