Voedingschema 4 mnd, ik weet niet meer wat wijsheid is

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Ljgoldenburg, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ljgoldenburg

Ljgoldenburg Nieuw lid

28 feb 2015
    2
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Deventer
    Hoi,

Ik zit (weer) een beetje met m'n handen in het haar....

Ons zoontje van net 4 maanden is een klein hongerwolfje, ik denk zo'n 63 cm lang en ruim 7 kilo.
    Theoretisch zou hij qua gewicht én van 5 naar 4 flessen kunnen én zou hij van 22:00 tot 06:00 moeten kunnen slapen/volhouden.

Helaas zijn beide bij ons niet haalbaar.
    Hij krijgt sinds twee weken oefenhapjes groente en sinds een week ook oefenhapjes fruit. Op het CB hadden ze mij toen hij 3 maanden was aangegeven, omdat ik hem steeds wakker moest maken voor de fles van 23:00, dat hij wellicht aan het rommelen is om een fles eraf te halen, maar niet zo goed wetend wat hij ermee aan moet. Sterk advies gehad toen om de laatste fles om 21:00/21:30 te geven en niet later.

Eerst nog niet geprobeerd omdat er anders snachts geen land mee te bezeilen is, dus fles om 19:00 en wachten tot hij zelf wakker werd.....meestal rond 02:00, fles erin (200 cc) en hopen dat hij dan weer sliep tot een uur of 06:00/06:30.
    Dat ging opzich best aardig, echter heel slopend voor mij.

Inmiddels is het schema zo;

06:00 (als hij het red) fles 180+6
    09:00 ong. fruithapje daarna vaak even slapen
    10:00/11:00 fles 180+6
    15:00 (na zijn middagslaap welke redelijk lang is) groentehap
    Na de groentehap fles 180+6
    Rond 17:00 nog een klein slaapje
    19:00 fles 180+6 met drie eetlepels rijstebloem
    21:30 wakker maken en "half slapend" drinkt hij nog een fles 180+6, deze had ik al geminderd, maar de nachten zijn echt nog wel een beetje dramatisch dus weer terug naar 180 gegaan.
    Snacht komt hij meestal tussen 02:00 en 03:00, water pikt hij niet, hooguit twee slokjes en dan geef ik z'n speen weer, sta even met hem te wiegen en leg hem de weer neer hopen dat hij het red tot 06:00, maar vaak is het dan een continu heen en weer geloop voor speen vanaf een uur of 05:00.
    Afgelopen nacht begon het al vanaf 00:30.......uiteindelijk om 04:30 bij me in m'n arm gelegd, water moest hij niet, en weten te rekken tot 05:45.

Ik vind dit schema niet werken en weet niet wat ik moet doen?! Zit zelf te denken om na de fles van 19:00 maar weer te wachten tot hij zelf wakker wordt en dan weer een volle fles erin en die eventueel gaan afbouwen? En tegelijkertijd hij is zwaar genoeg! Waarom red hij het niet, sterker nog hij is té zwaar als je naar de curve kijkt.....

Graag advies!!!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen!

Ik begrijp dat je zoekende bent naar een goed voedingsschema voor je zoontje van net 4 maanden oud. Vervelend om te lezen dat je zo met je handen in het haar zit! Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor kindjes jonger dan 6 maanden te beantwoorden. Voor deze vraag wil ik je daarom verwijzen naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes Ruby- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina