hallo allemaal Zelf zit ik voor de moment in een dipje. Ben 2 weken geleden bevallen van een flink zoontje. In het ziekenhuis ging de borstvoeding niet zo goed maar eens ik thuis was begon hij heel goed bij mij te drinken. Een week later is echter alles veranderd. Hij drinkt niet meer bij mij omdat hij heel moeilijk mijn tepel kan pakken (iemand hier mss een oplossing voor) heb toen een afkolfsysteem gehuurd en geef hem nu borstvoeging in flesje...af en toe probeer ik hem nog eens aan te leggen maar hij wil mijn tepel wel pakken maar houd hem niet vast. Nu zit ik terug met een ander probleem...zelf geef ik niet veel melk meer, ik kolf nogtans geregeld af maar de hoeveelheid blijft maar beperkt en ons kleintje begint meer en meer te drinken. Heb schrik dat ik te weinig zal aanmaken en zal moeten overstappen naar een andere oplossing. geeft iemand anders hier ook ervaring meer of tips die ik kan gebruiken? groetjes
Inderdaad vandaag meteen eentje bellen en vragen of ze met spoed kan komen!! We kunnen je allemaal tips geven maar je kan beter niet alleen gaan aanmodderen!
Wat je wel kan doen voor jezelf: borstvoedingsthee van Weleda, cashewnoten eten, anijs is heel goed (beschuit met muisjes)
Jouw verhaal is denk ik een van de meest voorkomende verhalen, en ook een van de meest voorkomende redenen dat vrouwen stoppen met borstvoeding. Je loopt tegen problemen aan, zoekt zelf naar een oplossing, moddert nog even door en dan is de stap naar kunstvoeding makkelijk gezet. Achteraf hoor je dan dat de borstvoeding is "mislukt". Gelukkig hoeft het zo helemaal niet te gaan.Je kindje is nog maar 2 weken, dan kan er nog heel veel! En de problemen die je beschrijft zijn samen met een lactatiekundige waarschijnlijk makkelijk op te lossen. Ze komt gewoon bij jou thuis meekijken en samen maak je een plan. Borstvoeding geven is ook iets dat je, samen met je kindje, moet leren, en soms heb je hulp nodig van een "leraar". Borstvoeding geven klinkt heel eenvoudig in theorie (kind aanleggen en drinken maar), maar in de praktijk is het soms helemaal niet zo eenvoudig. Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Ik heb het geloof ik al 100 x geschreven ondertussen hihihi, hier is na de geboorte (bij alledrie) altijd een LK langs geweest. Had ik dat niet gedaan, dan was er van de borstvoeding niet veel terecht gekomen verder. Dus: vraag om hulp! Dan kom je er wel uit
Iig zo spoedig mogelijk stoppen met de fles en met een spuitje gaan vingervoeden, dit ivm tepel-/speenverwarring! Je zoontje moet eerst goed aan jouw borst leren drinken! Melk is niet zomaar op, je moet nu wel even om de 2 uur aanleggen en/of kolven en zsm een lactatiekundige contacteren!
Geen flessen geven hoor! Als je kind de tepel niet kan pakken zijn er zat andere manieren om te zorgen dat je kind de tepel toch past en je weer borstvoeding i.p.v. flesvoeding kunt geven! Kun je even uitleggen wat precies niet goed gaat bij het aanhappen?
Gebruik zolang ee tepelhoedje! Mijn dochter pakte mijn vlakke tepel de eerste 5 weken niet. Kon ook niet vasthouden. Ze worden sterker! Komt goed! En met een tepelhoedje loopt je voeding niet terug. Zijn zo dun tegenwoordig. Google maar eens op lsngdurig voeden met tepelhoedje. Ik lees praktisch alleen succes verhalen. Vrouwen die zo maanden voeden. Zelfs 14 maanden Ik had een m van medela.
Dat het daarmee niet terugloopt bevestigde mijn LK trouwens Zij geeft als enige de opleiding tot lk in Nederland. Mag dan toch wel aannemen dat ze weet wat ze zegt. Probeer het gewoon eens!