Cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Hormoonmeisje, Nov 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hormoonmeisje

Oct 8, 2008
    40
    0
    0
    Bankmedewerker
    Zaanstad
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Sinds ik in januari dit jaar gestopt ben met de pil heb ik voorafgaand aan mijn menstruatie eerst bruinverlies. Dit duurt ongeveer 2 dagen en daarna wordt het rood bloed. Ik begin mijn cyclus te tellen vanaf de dag dat het rood bloed is (dus niet vanaf het bruinverlies), en baseer hier ook ongeveer mijn vruchtbare dagen op. Nu vraag ik me af of dit juist is.

Kan iemand mij vertellen of je het bruinverlies al mee moet tellen als begin van de menstruatie?

Zowieso is het lastig om mijn vruchtbare dagen te bepalen aangezien ik niet helemaal regelmatig ongesteld ben. Mijn cyclus schommelt tussen 31 en 35 dagen. Heeft iemand dit ook en hier misschien een goede tip voor?

Ik hoor graag van jullie!

Groet,
    Lein

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Je moet tellen vanaf het moment dat je begint met bloeden......

Maar als je zeker wilt zijn wanneer je vruchtbare dagen zijn, kan je het beste ovulatietesten gaan gebruiken.....Dan weet je precies wanneer je eisprong is, en wanneer je dus moet klussen....

Succes met zwanger worden.....

Ennnuhhh als je weet dat je cyclus tussen de 31 en 35 dagen ligt kan je natuurlijk in die periode iedere dag klussen, weet je zeker dat het zaad niet verloren gaat.......Maar zaad blijft ook weer langer leven, dus om de dag kan ook! Succes!

Share This Page