Sinds vanochtend weet ik dat ik in verwachting ben van een tweeling. Nu dacht ik: eens kijken welke combi-kinderwagens er zijn! Maar dit valt tegen, weinig keus lijkt me. Of kijk ik niet goed? En ik ben benieuwd naar tips: welke hebben jullie, en wat is er handig aan en wat juist niet? En is het handig naast elkaar of voor elkaar of boven elkaar? Hoor graag tips en ervaringen van jullie!
Gefeliciteerd! Leuk, een tweeling . Wij hebben de easywalker duo. Ik wilde sowieso eentje waar ze naast elkaar zitten, vond ik fijner met wandelen (wij gingen testen in de babydump, rondjes lopen in de winkel aanrader!) Bij ons twijfelden we tussen de easywalker duo en bugaboo donkey twin. De prijs gaf uiteindelijk de doorslag.
Hier dan wel geen tweeling, maar wel twee kindjes met 9 maanden leeftijdsverschil. Wij hebben voor de bugaboo donkey gekozen. Onder andere omdat ze naast elkaar zitten, de zitjes individueel vooruit/achteruit versteld kunnen worden (vind het belangrijk dat ze in het begin naar mij toe kunnen zitten) en daarnaast vind ik hem gewoon mooi. Ook kun je hem nog in mono gebruiken, wat ik erg handig vind als ik maar 1 kindje mee heb. Ik heb ook ervaring met de icandy duo. Vond ik ook een fijne wagen, die is achter elkaar.
Hier geen tweeling maar wel een duowagen. Wij hebben straks een leeftijdsverschil van 2 jaar. Omdat we veel lopen hebben we toch al een duowagen aangeschaft, de Bugaboo Donkey. Heerlijke wagen, we gebruiken hem nu als enkele wagen met een boodschappenmandje ernaast. Rijdt heerlijk, soepel en comfortabel.
Hier hebben we de bugaboo donkey gekocht. We vonden het fijn dat je hem klein kunt in klappen en dat je de zitjes naar je toe en van je af kunt zetten.
Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Wat bijzonder en leuk! Er is idd niet zoveel keus..maar dat maakt het op zich ook wel weer makkelijker. Wij hebben ook de Bugaboo Donkey Twin. Precies wat Mausyi hierboven zegt vind ik er ook heel fijn aan Volgens mij is het ook de smalste tweelingwagen. (Past gemakkelijk door de voordeur) Boven elkaar of achter elkaar is natuurlijk nog smaller, maar dat lijkt me zo ongezellig voor de kindjes. Bugaboo heeft ook mooie kleurtjes! Wij hebben de zachtroze/zachtblauwe gekozen Enige nadeel is wel de prijs.. Maar je moet onthouden dat je ze later goed op Marktplaats kunt verkopen. En sommige winkels zijn ook nog wel bereid iets te doen als je een tweeling krijgt en nog vanalles moet aanschaffen. Wij hebben de bijpassende voetenzakken (toch 109 per stuk) gratis erbij gekregen en 20% korting op al het andere wat we kochten in de winkel, ook matrassen etc. (bij Prenatal) Maar je hebt nog tijd genoeg natuurlijk. Ik zou allereerst in de winkels gaan kijken en ermee lopen, kom je er vanzelf achter wat goed bij jullie past
wij hebben geen tweeling maar we hebben wel een bugaboo donkey! heerlijke wagen en gisteren heeft de oudste er nog lekker in gezeten in de stad! hij is 4.5 jaar nu en vindt dat heerlijk nog ff lekker zitten tijdens t stadten! ik kan makkelijk in elke winkel en als ik er niet door kan dan had dat als enkele wagen ook niet gekund. kruitvat kan ik ook prima door en idd door iedere deur kun je of t moet een smallere zijn. ook makkelijk is dat je m als enkele kunt gebruiken voor als je met 1 kindje even weg gaat en ander kindje bij papa blijft ofzo dan loop je niet met zo'n grote wagen half gevuld haha en iig heel erg gefeliciteerd met jullie twins! dubbel geluk geniet ervan
Bedankt allemaal! Denk dat we toch wel voor de Donkey Twin gaan. Maar zaterdag eerst een neuzen in de winkel en lekker alles uitproberen.
De bugaboo donkey twin zit naast elkaar. Iemand ervaring met een duowagen waar de zitjes (reiswieg) voor elkaar zitten? Boven elkaar lijkt mij niks want voor de onderste moet je volgens mij behoorlijke kunsten uithalen. Mijn 1e kindje kwam met een keizersnede en toen kon ik echt nog niet zover bukken.
Wij hebben de abc zoom. Wilde een wagen achter elkaar omdat ik niet wil lopen klooien in de kruidvat etc waar de gangpaden zo smal zijn. En wij hebben ook een erg smalle gang dus dan zou het niet passen. Ben erg tevreden.
Nou hier nog niks van gemerkt, en in onze vorige wijk was naast elkaar een DRAMA in de kruitvat. Toch was ik wel voorstander van naast elkaar, vond het gezelliger dan achter elkaar haha
zo'n wagens met zitjes voor elkaar zijn wel smaller maar zijn wel stuk langer (zoals abc zoom) en daardoor de draaicirkel ook een stuk groter. wel iets om rekening mee te houden.
Klopt de draaicirkel is wel groter maar heb daar tot nu toe geen last van gehad. Als de bocht echt heel scherp is til ik de achterwielen gewoon even op. Kan nu nog ze niet zo zwaar wegen.