Lumbaalpunctie bij kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door KanjerB, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heel veel sterkte.

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik wil jullie heel veel sterkte wensen vandaag

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Sterkte! Kippenvel overal, wat moet dit zwaar zijn voor jullie!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden.

Het loopt uit dus we wachten nog. Batuhan wordt af en toe huilerig wakker.

Penk tuurlijk heb ik er wel wat aan. Het doet me goed hoor

We mogen. Ik reageer later

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Is het met de urine nog gelukt toen en is het onderzocht?

Veel sterkte. Hopelijk gaat alles goed en ondervindt hij er zo min mogelijk last van. Is je man een binnenvetter? Hoop dat jullie dit samen veel kunnen bespreken zodat hij niet ineens instort. Of vraag hem naar de huisarts te gaan omdat jullie hem natuurlijk hard nodig hebben; helemaal nu.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Sterkte meid!

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Heel veel sterkte. Het is niet niks wat er op je af komt momenteel...

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Hebben jullie al eens een gesprek met een maatschappelijk werker gehad uit het ziekenhuis? Toen ons kleintje in het ziekenhuis lag konden we daarmee praten. Echt heel fijn, voor ons een grote steun! We konden allebei ons ei kwijt en alles werd weer overzichtelijk gemaakt.
    Zeker wanneer er veel onderzoeken lopen en dergelijke kun je soms voor je gevoel de controle missen. Wanneer je dit allemaal goed op een rij hebt is het al wat dragelijker.
    Op dit moment is Batuhan en zijn gezondheid nummer 1.
    Probeer in alle andere dingen ook even steun te krijgen van familie en vrienden zodat jullie alleen hierop kunnen concentreren. Weet niet of je man ook nog een drukke baan heeft? En jijzelf? Is ook fijn als die even wat rust hierin geven. Later pak je dit echt wel weer op.
    Maak het overzichtelijk, anders stort je straks echt in. En blijf goed met elkaar praten over alles, hier heeft het gesprek met de maatschappelijk werkster ons echt geholpen!

Heel veel sterkte. Hoop dat het allemaal goed gaat en deze onderzoeken zo spoedig mogelijk uitslag geven.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sterkte!

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Even kort de punctie is achter de rug. Hij zat in een keer goed. We zijn er samen met mijn man bij geweest. Ik heb niet meegekeken. Mijn man wel. Hij idd een erge binnenvreter. Over zijn angsten zorgen praat hij niet zo makkelijk.
    Batuhan maakte een uur geleden een hele rare beweging met zn rug en krijsde het daarna uit. Hij heeft 500mg paracetamol gekregen. Het dubbele als normaal. Is net in slaap gevallen. Maar toen hij wakker was leek hij wel veel pijn te hebben. Hopen dat, dat ook voorbij is. Als alles verder goed verloopt mogen we morgen naar huis. De urine is hier ook mis gegaan. Een katheter wilden ze niet doen. Gister middag om 14:00 uur opnieuw begonnen. Vandaag om 14:00 gestopt tussen door hebben we wel wat gemist maar dat is bijgehouden.
    We hebben ook gesprekken met een maatschappelijkwerkster vanuit het ziekenhuis. We kennen haar nog vanaf de tijd toen batuhan hier op de ic lag. Met een dag of 3 al. Maar mijn man praat helaas niet veel over dit soort dingen. Maar ik zie echt aan hem dat hij het er heel moeilijk mee heeft. Ik huil, praat en schrijf. Maar hij doet het niet. Gaat snel naar de badkamer etc als ik merk dat hij zich heel moeilijk in houdt om niet te huilen

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Jullie zijn echt in een verschrikkelijke nachtmerrie beland en wat vreselijk moet het zijn om te zien dat je kindje zo'n pijn heeft van iets wat hij in eerste instantie niet eens door zou moeten maken. Ik denk aan jullie.

12. lydian

lydian Niet meer actief

Sterkte joh!!

13. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig om te lezen! Sterkte!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heel veel sterkte, wat naar om je kindje pijn te zien hebben.
    Het is goed dat je je verdriet uit, hopelijk zal je man dat ook kunnen en loopt hij niet over op een gegeven moment.

15. flerk

flerk Niet meer actief

Heb zo met jullie te doen, wat zwaar allemaal... Heel veel sterkte, hoop dat jullie spoedig duidelijkheid krijgen en dat Batuhan goed opknapt.

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Sterkte meid, ik denk aan jullie...

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

pff heel heftig om het alleen al te lezen, laat staan er middenin te zitten, ook hier wordt aan jullie gedacht, heel veel sterkte!

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt allemaal doet me echt heel goed. Batuhan heeft lang geslapen. Is nu wakker. En heeft weer flinke pijn hij heeft ook helemaal niks op vandaag. Net weer 500mg paracetamol geheven. Weet niet wat ik nog voor hem kan doen :( hoop dat de pijn snel wegzakt. Waar hij pijn heeft kan hij niet vertellen. Maar dat hij pijn heeft weet ik zeker. Dat zag ik al opkomen. Hij ziet ook heel bleek :( MOEILIJK

19. senta

senta Niet meer actief

Wat een nachtmerrie waar jullie nu in zitten en je kind pijn zien hebben en "niets" kunnen doen. Vreselijk. Hopelijk gaat het inmiddels weer wat beter en ligt die lekker tegen zijn mama aan te slapen.

Denken jullie ook een klein beetje aan jezelf en aan elkaar, misschien wil je man zijn emoties ook niet laten zien waar de kleine man bij is. Ik weet niet of er vaak bezoek komt, anders misschien eens een keertje samen even een kop koffie drinken of een kort wandelingetje maken? Misschien komt het er dan wel uit.

Sterkte

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik denk dat ie hoofdpijn heeft.
    Dat had Owen ook na zn lumbaalpunctie.

Ik mocht van de kinderarts 1000 mg paracetamol geven en zelfs ook nog neurofen erbij.
    Dit omdat Owen ook behoorlijk zwaar en groot is.

Dus ik zou overleggen of je niet meer mag geven. Want vind 500 mg niet zo heel veel. Want hij heeft toch Sotos? Dus is ie ook te groot voor zn leeftijd.

En veel drinken is ook goed. Dat helpt tegen de hoofdpijn van de lumbaalpunctie. Die druk moet weer aangevult worden ofzo ( dat zeiden ze tenminste tegen ons in het ziekenhuis toen ) dus Owen moest veel water drinken en behoorlijk wat pijnstillers.

Deel Deze Pagina