Lumbaalpunctie bij kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door KanjerB, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik lees al een tijdje mee, ook op je andere topic en ik vind het echt heel zwaar voor jullie en jullie zoontje. Vreselijk voor je, om te zien dat hij zo'n pijn heeft. Gelukkig dat dit achter de rug is, hopelijk hebben jullie nu snel eens wat duidelijkheid. Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen, helaas kan ik niet meer doen. Is er trouwens geen maatschappelijk werk, of een psycholoog aanwezig in het ziekenhuis, waar je man eens mee kan praten? Het praat vaak gemakkelijker met een "vreemde" over moeilijke zaken. Het lijkt me dat hij het ook kwijt moet... sterkte nogmaals
    knuff Pluisje

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Heb aan jullie gedacht....vannacht zelfs 2x op zp gekeken of er nog nieuws was...arm ventje....arme jullie!
    Hoop dat jullie de nacht verder goed doorgekomen zijn....

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve meiden. Zit echt met tranen jullie berichten te lezen onwijs bedankt!!!

Hij heeft nog heel veel pijn. We mogen vandaag ook niet naar huis. Hij heeft gisteren geen hapje gegeten en alleen een half glasje water. En vandaag 2 slokjes chocomelk. Verder niks. Hij werd wakker met ontzettend honger. (Zag ik omdat hij zn handen helemaal in zn mond stopte) maar er ging maar 1 mini mini hapje in. En toen begon de heftige pijn weer. Hij heeft 1,5 uur lang gehuild en is zo in slaap gevallen. Verschrikkelijk dat we niks kunnen doen. En hij niet kan aangeven WAAR hij pijn heeft.

Iemand had het over pijnstilling weet zo even de naam niet meer. Batuhan was met een jaar heel zwaar. Rond de 23/24 kilo volgens mij. Maar daarna is hij ziek geweest en veel afgvallen en had zelfs ondergewicht. Nu woog hij 2 weken terug 19 kilo met een lengte van 113cm
    Ze willen echt alleen paracetamol 500 proberen :( nu slaapt hij dus lijkt het te werken.

Duimen jullie dat het allemaal goed komt?

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ohh meid wat vreselijk! Ik zal veel dua maken voor jullie zoontje. Ik hoop op goede uitslagen. Veel sterkte komende tijd. Liefs

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik was het die over de pijnstilling begon.

Ja dat is wel veel lichter dan dat Owen was. Owen was toen met 3 jaar al 25 kilo bij 1,05 cm lang.
    Doordat ie zo zwaar was en hij zoveel pijn had vond de dokter het wel verandwoord om zoveel te geven. Vooral de combi paracetmol en neurofen zou het goed doen. En daar heeft ie gelijk in gehad.

Ik duim voor je dat je manneke snel geen pijn meer heeft.
    Wanneer krijg je nou de uitslag??
    Die onzekerheid lijkt me ook moordend ja :(

Wat trouwens ook hielp bij Owen was de pleister van de punctie eraf halen. Dat irriteerde hem schijnbaar enorm. Hij had pijn maar kon niet aangeven waar. Maar de arts zei hoogstwaarschijnlijk hoofdpijn want dat is normaal na een punctie en ook omdat het wondje daarna nog vocht had gelekt. Maar Owen wilde maar niet gaan liggen omdat die pleister hem irriteerde ( zo bleek naderhand )

Heeft Batuhan nog een infuus? Krijgt ie daar wel vocht door? Anders vragen om een infuus hoor. Door wat extra vocht kunnen ze zich ook al heel snel weer beter voelen.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier draaien de duimen ook.

Sterkte meid! Hoop dat hij snel van die vervelend pijn verlost is. Als mama is het zo erg om te moeten zien dat je kindje lijdt terwijl je machteloos bent.
    Als het lukt, maar veel knuffelen.

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Aaaghh ik met me domme kop gezegt dat hij misschien last had van t infuus. En het eraf laten halen.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Pfff sliep hij eindelijk kwam er een arts vragen hoe t gaat (goed bedoeld tuurlijk) is hij nu wakker en huilt weer

10. Dikke knuffel! Vreselijk dit.. :(

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat zwaar voor jullie. Heel veel sterkte :( Ook voor je kleine man natuurlijk...

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Waarom krijgt hij geen morfine als hij zoveel pijn heeft?

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    Wat naar! Denk dat t inderdaad om hoofdpijn gaat, zeker als er zo vlot geprikt is. Merk je verschil tussen liggen en zitten qua hoofdpijn? Hoofdpijn na een ruggeprik ontstaat doorat het prikgastje in de zak met hersenvocht blijft nalekken, waardoor de druk in die zak te laag blijft, wat bij overeind komen een vreselijke hoofdpijn kan geven. Er is een behandeling voor, maar die gaat gepaard met weer twee prikken, een in zijn rug, bijna hetzelfde als de lumbaalpunctie zelf, en een om een behoorlijke hoeveelheid bloed af te nemen. Bij deze "bloedpleister" wordt er bloed aan de buitenkant van de zak met hersenvocht ingespoten, om het prikgaatje te dichten. Is ook geennkleinigheid natuurlijk, en ik weet niet hoe vaak dit bij kinderen gedaan wordt, maar je kan het overleggen. Anders is paracetamol, veel drinken, plat liggen en afwachten de enige optie... En veruit meestal gaat t daarmee ook over, en wacht je wel een paar dagen af voordat een bloedpleister overwogen wordt.

14. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier draaien de duimen hoor... Ik hoop voor je dat hij snel minder pijn heeft.

15. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dikke knuffel!

16. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Een hele dikke knuffel en beterschap aan jullie zoontje! :(

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    #77 KanjerB, 10 okt 2013
    Laatst bewerkt: 10 okt 2013
    Zo ziet hij er nu uit

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,2 KB
      Weergaven:
      69
  18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En zo was hij 6/7 weken geleden.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,7 KB
      Weergaven:
      35
  19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En dit was een week voor de opname. Op elke fotos zag hij er zo moe uit.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      18 KB
      Weergaven:
      33
  20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hij ziet er inderdaad niet uit alsof hij lekker in z'n velletje zit :(

Zo enorm veel sterkte en kracht toegewenst voor jullie gezinnetje meid!

Deel Deze Pagina