Wat doen met valse hond buurman?

Discussie in 'De lounge' gestart door X11, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Een buurman paar huizen verderop heeft twee honden die nogal agressief zijn.
    Een van de twee heeft laatst een jongetje zijn schooltas van zijn rug getrokken, hij gebruikt de honden om dreigend/intimiderend te zijn naar kinderen in de buurt (tot nog toe niet naar onze kinderen, we staan op dit moment op goede voet nog met hem) en deze week heeft een van de honden zeer waarschijnlijk onze kat dusdanig gebeten, dat we het beestje in hebben moeten laten slapen, (buurman loopt met hand in het gips, we vroegen ernaar en hij vertelde dat de hond een kat te pakken had gehad en hem meegesleurd had).

Wat kunnen we hiermee?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Als hij de rugtas van een jongetje aftrekt...gelijk de politie bellen en zorgen dat die mensen aangifte doen.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Alleen de slachtoffers zelf kunnen aangifte doen, dus misschien kunnen jullie andere betrokkenen aanspreken? Ook dreigen en intimideren mag niet, dus daar zouden ze ook aangifte van kunnen doen.

Jullie kunnen wel een melding doen bij de politie. Dan weten ze er van en als er een voorval is, weten ze dat het geen incident is.

4. Tooto

Tooto Niet meer actief

Wat vreselijk eng zeg, ik zou de politie bellen om in ieder geval een melding te maken

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt een melding maken bij de wijkagent. wat de kat betreft, was dit op zijn terrein? dat de kat bijv in zijn tuin kwam. Is niet goed te praten natuurlijk maar wel het risico van een kat die je laat lopen op openbaar terrein ( net als aangereden worden etc)
    als er genoeg meldingen zijn kan de gemeente ingrijpen. mijn oom moest zijn honden bijv al weg doen ivm blaf overlast.

6. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    De hond heeft onze kat op openbaar terrein, (de brandgangen achter het huis) gegrepen. Geen eigen risico dus: hij had dat beest in moeten houden, want hoort daar aangelijnd te zijn.
    Je laatste stukje geeft hoop: zijn honden blaffen echt voortdurend en veel buren hier hebben daar echt last van. Ze zitten ook opgesloten in een hok de hele dag, zou ik ook niet zo vrolijk van worden als ik de hond was... :(
    We hebben de wijkagent gemaild vandaag.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Als ik het goed heb is 144 het nummer van de dierenbescherming. Die zou ik ook inschakelen. Hen heb ik een keer gebeld voor een hond hier in de buurt en ze houden hem nog steeds in de gaten. Wat die buurman met die honden bij jullie doet is namelijk ook niet goed voor de honden.

Daarnaast zou ik zeker melding maken bij de politie. Zij kunnen vast niks doen voordat er wat gebeurd ben ik bang voor. Maar ik denk dat het verstandig is dat ze op de hoogte zijn.

Deel Deze Pagina