Ik vind Lumen een meisjesnaam, maar dat komt omdat ik aan de serie Dexter moet denken. Daar zit ook een vrouwelijke personage in die Lumen heet.. Mooie naam vind ik het..
Bij Lumen denk ik gelijk: jongetje. Bij Lume meisje. Er was ooit een presentatrice van ik geloof Lingo die een zoontje heeft die Lumen heet. (Paula nog wat meen ik)
ik ken de naam niet, vind het zelf niet geweldig maar als het voor jullie de naam is gewoon doen! Zelf zie ik geen jongen of meisje voor me dus voor mij beide
Het eerste dat in me opkomt is dat op spaarlampen en keelbanden altijd op de doos staat hoeveel lumen t is. Had helemaal niet t beeld als naam. Maar als je er langer over nadenkt vind ik t wel mooi en bijzonder. In Limburg is wiel bijv een hele normale naam, wel vooral mannen van boven de 40 die zo heten. Roman is ook een hele normale naam ( klemtoon op ro) terwijl die namen natuurlijk ook een andere betekenis hebben. Als jullie t de naam vinden dan gewoon doen
ik moet er toch echt even aan wennen dat het een naam is, maar waarschijnlijk is dat inderdaad een kwestie van tijd. Roos, Margriet, Mees, Lies enz..... zijn hele normale namen, maar oorspronkelijk ook voortgekomen uit zelfstandig naamwoorden. Ik vind Lumen dan zeker mooier voor een meisje dan Lume.
Lumen, voor een meisje. Ik zou het overigens uitspreken als Loemen. Al vind ik het zelf niet echt een naam.