Niet helemaal het midden, maar mijn kinderen vinden het Watermuseum aan de rand van Arnhem erg leuk, niet een hele dag, maar een halve red je het er wel, veel om zelf te doen voor ze
Het Spoorwegmuseum is best leuk, ook voor meisjes (zeker als je er met de trein naar toe gaat). Kasteel De Haar is ook leuk. Net als het Muiderslot en Slot Loevestein (met de boot er naar toe!), maar dat wordt al weer minder midden van het land. Minder midden van het land, maar wel onze favorieten: Naturalis, Museon, Nemo, Science Centre en het Scheepvaartmuseum. En Youseum, maar niet echt een museum en niet echt in het midden van het land... En de 'all time favoriet' van mijn jongste dochter, maar minder museum, minder midden van het land en niet met de museumjaarkaart: Corpus.
Paleis het Loo zijn we pas geweest en was voor ons een verrassing. Ik dacht dat het alleen over Juliana en Beatrix zou gaan, maar het gaat vooral ook over de oudere geschiedenis van 1700 en zo.
museum speelklok in utrecht, over muziek kasteel de haar in haarzuilens kun je in een uur doorheen lopen, en de tuinen bezoeken met herten (wel even kijken of er geen groot event is, dit weekend is er bijv. de christmas fair) centraal museum in utrecht, voor wat moderne kunst en culturele ontwikkeling sonneborgh, de sterrenwacht in utrecht, leuk klein museum met leuke proefjes over de sterren, het heelal etc. spoorweg museum, utrecht, voor alles wat te maken heeft met de geschiedenis van de trein. verder: geofort in herwijnen, zeker leuk voor die leeftijd, over wetenschap enzo slot loevestein in poederooijen, een echt kasteel. met een speurtocht voor kinderen.
Deze is echt verrassend leuk! Open lucht museum in Arnhem doet het hier ook altijd goed. Spoorwegmuseum vonden wij tegenvallen.