Lunch; geen melk/geen brood. Goed alternatief?

Discussie in 'Voeding' gestart door Babs1977, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ons meisje eet al een aantal weken heel goed een boterham met verschillend belegd en vond dit ook altijd erg lekker. Sinds het weekend hoeft ze ineens geen boterham meer. Een crackot-je zonder iets erop vind ze heerlijk. Maar ja, daar zitten geen voedingswaarden in natuurlijk. Een flesje opvolgmelk of gewone melk hoeft ze ook niet meer. Fruit eet ze wel, een liga koekje, een paar hapjes pap of wat yoghurt ofzo. Maar ja, dat vult nou ook weer niet fantastisch als lunch.
    Is er eventueel nog een alternatief? Iemand goede ideeën? En meer kindjes die hier last van hebben? Hopelijk is het een fase?
    Ze hoest trouwens wel erg dus dacht al dat ze misschien wel wat keelpijn kon hebben.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    fruit met groeipap erdoor?
    Ik doe dat als mijn dochter het avondeten weigert, zodat ze toch lekker haar buikje vol heeft en nog wat vitamientjes binnen heeft!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk een fase. Mirre eet ook wat moeilijker brood. Gaat wel weer over. Ik zou niet te veel werken met alternatieven. Brood misschien besmeren met fruitprak? En gewoon blijven aanbieden, als ze niet wilt om 12u, gewoon weer een boterhammetje om 15u. Mirre eet in 2 sessies gewoon een boterham (soms zelfs meer).

(en anders zou je een volkorencracker kunnen proberen)

Deel Deze Pagina