Ik vind het ook vrij weinig voor overdag. Drinkt hij een papfles s ochtends? Dan zou ik dat geven als ontbijt. Daarnaast zou ik het koekje weglaten om 16uur en opnieuw fruit geven. Kwart stuk fruit is heel weinig en koekje heeft ie niet nodig. Zolang hij nog maar een halve boterham eet tussen de middag zou ik daarna nog een fles aanbieden.
In Vlaanderen is het standaardschema omgekeerd van dat in NL. Ontbijt, dan 's middags warm eten (ik noem dat 'patatjes', maar dat is dus inderdaad ook met groenten en vlees, of iets met rijst of pasta), rond 16u fruit en dan boterhammen 's avonds. De meeste kinderen gaan hier naar de crèche of onthaalmoeder, omdat wij meer werken dan in NL, en daar krijgen ze standaard warm eten op de middag en fruit in de namiddag. Dus als ouder volg je dat schema meestal ook gewoon op dagen dat je thuis bent. Pas als kinderen naar de kleuterschool gaan (hier is dat wel al op 2,5), eten ze over het algemeen boterhammen 's middags en warm 's avonds.
Haha ts als mijn zoontje zou eten wat die van jou eet zou hij flauwvallen Ik zou hem echt proberen iets van ontbijt naar binnen te krijgen..is heel belangrijj voor je lijf om te ontbijten. maar hier ons ongeveer schema: 7.00 1,5 boterham en een rietjesbeker van de hema halfgevuld met melk 9.30 1,5-2 stuks fruit en wat water of thee 12.00 uur 2 boterhammen en een halve beker met melk weer en dan nog of een droge cracotte of een mandarijntje ofzo 15.30 1,5 stuk fruit en en een rijstewafel of soepstengel en water of thee 16.30/17.00 blokje kaas/stukjes komkommer/paprika 17.30/18.00 warm eten 1,5 kinderbordje en dan vinden wij het genoeg en een schaaltje volle yoghurt voor het slapen wat water of gewone melk. en dan nog een afbuigende gewichtslijn
Dat koekje eet hij eigenlijk bijna nooit , ik bied het wel aan . Hij drinkt geen papfles , wil hij ook absoluut niet ! Wel geprobeerd maar hij vind het zo verschrikkelijk dat hij de fles de komende dag een gooi geeft . Vandaag was het 8:00 geen brood , dus een banaan gegeven maar dat wou hij niet , daarna maar zijn fles. Ik heb net een knijpfruitje geprobeerd , hij nam een slokje maar wil verder niet . Nu geef ik rond 11 uur maar zijn lunch met een flesje na , met geluk dus een halve boterham . Na zijn slaapje een half stuk fruit , maar ik denk dat ik maar weer even terug probeer te gaan op de potjes daarvan krijgt hij tenminste iets meer binnen . Is inderdaad niet veel he ? Hij eet gewoon erg weinig .
Haha , het zegt dus echt weinig wat ze eten . Mijn zoontje is echt flink en zwaar , noem het bijna dik haha . Weinig eet hij he ? Hij krijgt ook 3 kiezen tegelijk , daarvoor ziek geweest en daarvoor die 1e kies dus is echt al wel 2 maanden dat hij zo weinig eet .
Vind het ook weinig hoor ! Zodra zijn kiesjes door zijn wil ik het wel wat beter aanpakken maar tot die tijd dwing ik absoluut niet . Al twijfel ik of het daar aan ligt . Misschien snakt hij sochtends zo erg naar zijn fles dat hij niet wil eten . Ik kan het proberen om te draaien . Hij lijkt brood ook echt vies te vinden . Hij probeert het nu niet eens meer sochtends gooit het weg en wordt boos , begint naar alles te wijzen wat hij wel wil (speelgoed , een papiertje enzo ) . Als ik een hapje wil geven klemt hij zijn mond dicht en gaat huilen . Pap lukt wel , een paar kleine hapjes neemt hij dan ( 2 of 3 ) . Ik ga morgen is die cornflakes loops van Bambix halen , heeft iemand daar ervaring mee ? Ik geef nu al 2 dagen als lunch kant en klare poffertjes , wel zonder suiker enzo maar hij eet er 4 of 5 , best veel dus ! Lijkt wel alsof hij gewoon geen brood lust .
Op die leeftijd zegt dat idd helemaal niks over gewicht wat ze eten. Maar hij eet idd weinig ja..dan vergelijk ik het met wat een gemiddelde dreumes eet en niet met mijn veelvraat Kiezen kunnen idd wel een oorzaak zijn..is hij verder niet ziek en wel lekker actief enz??
Hij is verder lekker actief (soms een beetje te zelf haha ) . Ik weet verder niet zo goed wat ik ermee moet , ik laat het maar even zo anders zijn we weer de hele dag nergens anders mee bezig en dat werkt alleen maar averechts . Jou zoontje een inderdaad behoorlijk wat haha .
Ok, bedankt voor je uitleg. Ik was vooral nieuwsgierig omdat iedereen het alleen over aardappels heeft, maar nu begrijp ik het
Heb je het volgende al eens geprobeerd? 8u: fles of pap 12u: brood + fruit (stukje en/of geplet op het brood) 16u: groenten en vlees met yoghurt als toetje 20u: fles of pap Zo heb je minder eetmomenten, mss eet hij dan wat meer? Hier in Spanje houden ze het volgende ritme aan vanaf 1 jaar (volgens mijn pediater): 8u: bord pap 12u: groenten en vlees 16u: fruit en yoghurt 19: bord soep met brood.
Wij aten ook vroeg brood op die leeftijd, maar ik zou idd in de ochtend nog wat aanbieden, flesje ( 150cc ) dan fruit, dan brood en dan 's middags weer fruit en dan warm. Geen koekjes geven als er nog geen voldoende fruit gegeten is.