Wie heeft er ervaring met ooglaseren? Het zit al een tijd in mijn hoofd, dus dacht vraag het hier ook even. Mijn vriend en nichtje hebben het gedaan en zijn tevreden, maar vind dat toch te weinig om mijn evt keuze op te baseren. Ik heb ook een cilinder... Ben benieuwd!
Ik lees mee toevallig net weer ruzie met mijn bril en heb me voorgenomen volgend jaar te willen laseren. Echter ik vind het ook spannend want ik ken zelf ook maar 3 mensen die het gedaan hebben. 2 jonge waar het goed is gegaan. Een oudere 70+ die ontstekingen kreeg. Dus ben ook nog niet overtuigd.
Ik wil het volgend jaar laten doen. Vind het ook wel spannend maar ik word na 25 jaar met bril er een beetje flauw van de laatste tijd. En het kost zoveel geld, elke keer een bril, laseren heb je er op die manier ook binnen een paar jaar uit.
'Leuk', 2 die er ook over denken. Ik heb sinds ruim een jaar ook lenzen, maar vind dat ook niet alles hoor. Droge ogen , gaan niet altijd makkelijk in. En ook dat is heel duur. Wat lijkt het me heerlijk km op te staan en meteen goed te zien . Ik heb maar 2.25 hoor, dus valt mee. Maar helemaal zonder is geen optie, zeker niet in de auto...
mijn moeder heeft het een paar jaar geleden laten doen en wou dat ze het eerder had gedaan. zij is er heel tevreden over
Ik zelf heb het niet gedaan maar mijn ouders wel allebei. Ze zijn allebei dik tevreden! Bij mijn moeder hebben ze 1 oog gelaserd, bij m'n vader twee. Mijn vader is ook niet zo lang geleden dat hij het heeft laten doen. Hij had er geen last van, zag gelijk na de operatie goed. Moet nu wel steeds van die druppels gebruiken meerdere keren per dag. Maar dat is het dan qua 'last' Ik heb me er nog niet in verdiept maar ik meende te horen dat het niet altijd mogelijk is met een cilinder afwijking (heb ik ook namelijk)..
3 jaar geleden heb ik mijn ogen laten laseren in Turkije. Ik heb het laten doen vvoor 1000 euro beide ogen. Ik heb welcilinder afwijking. Ik ben nu gelukkig vannde bril af en ben zeer tevreden.
Heb mijn ogen ook laten laseren en kan het iedereen aanraden. Het is het geld echt waard. Het is nu bijna 2 jaar geleden en ik ben er nog altijd heel erg blij mee!
Mijn man en ik hebben het laten doen. Hij in 2007 en ik een half jaar later in 2008. Hij heeft nog een poosje droge ogen gehad, ik niet. We zijn beiden super tevreden. Hij had trouwens ook een cilinder. Waar wil je het laten doen? Ik zou je willen adviseren om het niet in Nederland te laten doen. De artsen in NL zijn er namelijk nog niet ervaren genoeg in. Het klinkt misschien gek, maar verdiep je maar in Turkije. Daar wordt deze procedure veel vaker gedaan dan in Nederland. De oudere technieken hanteert men vaker nog in Nederland.
het enige waar ze last van heeft gehad is fel licht en zonlicht. dat is een klein tijdje wel gevoelig geweest in de ogen. maar daar heb je zonnebrillen voor
Ik heb m'n ogen in 2008 (in Istanbul) laten laseren. Ik koos voor een Lasek (onder het ooglapje) behandeling omdat dat effectiever is. Het was in 1 woord geweldig. Ik had aan m'n beide ogen -2.5 en dat zorgde echt voor hoofdpijn omdat ik m'n bril steeds op en af moest zetten en dat gedoe met lenzen kwam echt m'n neus uit. Het laseren stelde echt niets voor. Ik kreeg eerst verdovende oogdruppels daarna oogklemmem, zodat ik niet per ongeluk met m'n ogen kon knipperen, het oogflapje werd toen met een robot (?) opengesneden, de arts deed het flapje opzij en toen moest ik geloof ik 30 sec naar een rood lichtje boven me kijken. Direct na de behandeling moest ik een uurtje in een pikzwart kamertje wachten. Het bizarre was dat ik kort na het laseren eventjes 200% zag, maar dat is normaal. Ik kreeg druppels mee, maar die heb ik uit luiheid niet gebruikt. Na het laseren had ik zo'n 2 dagen last van m'n ogen. Alsof ik zand in m'n ogen had. Ik zou je echt niet adviseren om je ogen in Nederland te laten laseren. Het blijkt dat oogartsen continu opgeleid moeten worden van de Amerikaanse makers van de laserapparaten, maar dat de Nederlandse artsen dat zelf niet nodig vinden. Ik zag ooit een programma op Radar. Veel mensen die hun ogen hadden laten laseren waren bijna blind geworden. (Ik zoekt straks even op youtube) Sorry voor het onsamenhangende verhaal, dochter zit op schoot
Ik heb een aantal jaren terug in Nederland mijn ogen laten laseren. Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb het via een arts in het ziekenhuis laten doen. Dit omdat ik het vergoed kon krijgen. (Ik had meer als 4 punten verschil tussen beide ogen, ga je dubbel van zien. En ik kon niet tegen lenzen) Deze arts werkte ook een aantal dagen in een laser kliniek. De cilinder is toen gelijk mee weg gelaserd. Bij mij hebben ze een laagje weg gelaserd. Ik heb het hele weekend last gehad van bijna elk licht en mijn ogen zaten dicht en waren erg gevoelig. Ik heb toen iemand anders mijn ogen laten druppelen, Daarna deed ik het zelf. Ik ben op vrijdag behandeld. Maandag zag ik de eerste meter scherp en zo elke dag wat verder. Met het auto rijden vond ik het eerste half jaar de lichten van de tegenliggers s'nachts te fel. Mijn advies is om je goed in de verschillende methodes van laseren te verdiepen, inclusief voor- en nadelen. Het nadeel van een behandeling in Turkije is voor mij de je wat mist in de nacontrole. Succes
Mijn zusje heeft het laten doen. Zij had -7. De eerste paar dagen waren heel gevoelig, nu is het een jaar of 6 later en het enige waar ze last van heeft is dat haar ogen soms wat droger zijn.
Nee hoor, je gaat hier in Nederland (Amsterdam) voor de na controle. Ik zelf vond de voor controles belangrijker. Dat nam ook bijna echt een hele dag in beslag. Heb heel veel oogartsen gezien. Je ogen worden vanuit elke hoek nagekeken en beoordeeld. De na controles wilde ik niet omdat ik dat niet nodig vond. De meeste behandelingen worden hier uitgevoerd LASIK in Turkey | Dunyagoz Group | Laser Eye Surgery, Cataract Surgery, Oculoplastic Surgery, Glaucoma, Kerataconus, Retina Is een heeeel mooi gebouw trouwens
Ik heb niet laten laseren, maar wel lensimplantaten laten zetten via de focuskliniek in Rotterdam. Mijn sterkte was te hoog voor laseren (-14). Ik ben er wel echt super tevreden mee! Heb een kleine cilinder over, maar daar heb ik verder geen last van. In mijn webloggen hier op de site staat trouwens meer over de operatie enzo.
Ik heb ongeveer -6 aan beide ogen, wel redelijk veel dus, ik kan zonder bril echt niets. Ben ook als de dood dat dat ding een keer kapot valt en dat ik dan een week niets kan zien haha zou echt niet handig zijn. Ik ga mijn ogen sowieso laten laseren in Turkije, we hebben daar veel familie en kennissen, hebben al wat rondgevraagd en waarschijnlijk ben ik voor rond de 600 euro klaar, en dat is dan bij een heel goed ziekenhuis . Wij willen het combineren met familiebezoek in de buurt, als er dan nog iets is kan ik zo terug.
Boekjelezen, dat is dus de ouderwetse methode Bij jou is dus je hele laag weggeraspt. Nacontroles gebeurt in Nederland, idd in Amsterdam en de optometrist heeft ook oogartsen in NL waar hij mee samenwerkt. Wat jij zegt is iets om mensen bang mee te maken, maar niet gebaseerd op ervaring.
Ik kan je adviseren om je ogen in de winter te laten laseren. Ik moest er echt niet aan denken om in de bloedhitte en felle zonlicht uit de kliniek te lopen. (De zomers in Istanbul zijn extreem warm) Ik was om 16:30 klaar, dus het was gelukkig al donker. Ik had m'n ogen hier laten laseren Istanbul Eye Hospital | All About Your Eye kostte me toen iets van 500 voor beide ogen (incl voor- en nacontrole)
Ik ken de Turkse zomers . In de winter gaat niet lukken ivm schoolvakanties, maar we zijn van plan om in de meivakantie te gaan, en inderdaad een goede zonnebril meenemen denk ik . Dank je wel voor de tip!