Lunch spullen.. welke?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chocoholic, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Het duurt nog even voordat ze naar school gaat, maar dan heeft onze dochter wel een rugtas, lunchtrommel, drinkbeker, etc. nodig.
    welke hebben jullie? Met of zonder opdruk? En rugzak?
    ze is nu frozen fan maar ik ben van mening dat ze daar over een paar jaar niet meer mee naar school wil.

Ik zeg showen maar!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Joh, over die paar jaar dat ze de Frozen rugzak niet meer wil, koop je toch weer een nieuwe. Ik ben ook niet zo van de spullen met figuren enzo, maar die rugtassen gaan toch niet de hele basisschoolperiode mee. Hier mogen ze dat soort dingen zelf uitkiezen en over een paar jaar zien we wel weer.

Oudste heeft een rugtas van Hello Kitty, broodtrommel met haar naam erop (Mepal), Hello kitty beker met sportdop (Action), Hello Kitty fruitbakje (vierkant van de Wibra met klikdeksel, heel erg handig!)

Jongste heeft een rugtas van dat aapje-kom-niet-op-zijn-naam, broodtrommel van Hello Kitty (Mepal), prinsessenbeker met sportdop (Action), Minny Mouse fruitbakje (Wibra)

Broodtrommels koop ik niet (meer) van goedkope merken want de sluiting gaat zo snel kapot daarbij. Die van Mepal zijn ideaal. Bekers wil ik niet met draaideksel (want gaat 9 van de 10 keer scheef) dus met sportdop, gaat heel erg goed, die van Action blijken duurzaam, gaan al bijna 3 jaar mee.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier rugtas van minnie mouse, broodtrommel en beker van frozen, reserve van hello kitty. Bakjes voor fruit gewoon effen, van de action.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Deze

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,4 KB
      Weergaven:
      237
  5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 6 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2016
    Dit, ook Mepal, en nog een klein blauw bakje van de Action voor fruit.

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Kijk daar kan ik wat mee! Tnx!
    Sportdop ipv draaidop is een goede tip!
    En ik maar denken dat die dingen een schoolperiode meegaan. Van mij mag ze ook wel zelf gaan kiezen. Maar op dit moment vindt ze alles mooi haha! Toch maar een keer samen op pad.

Meer tips?

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier een trommel met Nijntje van rosti mepal, die ging ook mee naar de psz. Daarbij voor overblijven een grotere roze trommel van rosti mepal. Daarbij een roze beker. Het flesje van rosti mepal met klik-dop lekte hier als een gieter, beker gelukkig niet.

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Mijn dochtertje heeft een zebra ( zo heet dat merk) tas erg leuke motiefjes!
    Hier heeft zoonlief van mepal bekers en broodtrommels.
    Zoiezo elk schooljaar nieuwe bekers.

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mjjn dochter heeft een tas met haar naam erop van simply colors. Een mepal beker en trommel met haar naam erop en een mepal trommel en beker van frozen. Verder hebben we koekbakjes van de hema( hier passen koekjes maar ook fruit in) en een thermosflesje van de hema. Deze is 200 ml. Hier gaat de melk in voor het overblijven. Dit blijft goed koel.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Frozen rugzak, mepal broodtrommel van minnie mouse en mepal beker met sportdop van minnie mouse en fruitbakje wibra met prinsessen en mepal beker met sportdop ook met prinsessen.
    1 beker met melk voor tussen de middag en 1 beker ranja oid.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij zitten in groep 5 inmiddels aan de zoveelste tas.
    Spijkerstofje met bloemetjes
    Tinkerbel
    Robotjes
    Schoudertas (die ze niet fijn bleek te vinden)
    Frozen (die kreeg ze van oma maar is veel te groot voor school en gebruikt ze nu bij logeren of als we met de trein weggaan)
    Een tas met een grote wolf erop... Populairste op dit moment maar hevig versleten helaas.
    En tas van hret werk van oma.
    Een handgrmaakt handtasje dat eigenlijk alleen kan op woensdag

Je zult verbaasd staan hoeveel schooltassen je kado krijgt ook :)
    De wolventas en het mini-tasje heb ik met de hand gemaakt.
    En verder hebben we enkel dr eerste tas zelf gekocht en de rest gekregen.
    Als we weer eens een nieuwe plastic roze rugzak krijgen gooi ik er dus ook meestal eentje weg :)

12. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ze heeft nog een klein rugzakje van Lief! Lig aan mij misschien maar wat gaat daar dan allemaal in? Ik zie vaak van die kinderen met een 'tas-waar-ga-je-met-het-kind-heen'-tas....?

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja dta ligt er een beetje aan.

Bij ons is het 4x per week:
    Fruit plus drinken
    Lunch plus drinken
    En bij de kleuters ook een reservebroek.

Dan heb je al gauw een fikse tas :)
    Maar hoop kinderen hebben ook een tas die niet echt een kleutermaatje is volgens mij.
    Hier verkopen ze op de markt altijd van die kinderrugzakken.
    Daar past bovrnstaande meer dan prima in.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het eerste half jaar een verschoning, fruit bakje en drinken. We doen geen overblijf en gym heeft ze een aparte tas voor. Hier dus geen volle tas behalve op de terug weg met vrienden boekjes en knutsels enz.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier hetzelfde, minus de verschoning :D

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mepal broodtrommel en drinkbeker Flip flop van mepal met haar naam laten bedrukken. Verder een klein bakje waar haar fruit in gaat. Rugzak met naam was ooit een kraamcadeautje en die vindt ze nog steeds prima!

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Beiden lunchtrommel en fruitbakje en 2 bekers van Mepal. dochter heeft een roze rugtas, zelf uitgekozen, oudste heeft een grijze, die heb ik uitgezocht, want het is zijn 4e al, en ik was toevallig in de stad zonder hem, dus heb ik die meegenomen. Het interesseert hem toch niks.
    Die tassen gaan, hier althans, echt geen jaren mee. Dus ik zou haar lekker laten kiezen. Achteraf ben ik wel blij dat dochter de effen paarse mepal bakken heeft gekozen, i.p.v. hello kitty ofzo, want dat zou ze nu al zat zijn, en dat vind ik toch echt zonde om nieuw te kopen.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier een rugtas van Zebra, roze met zilver en twee roze glitterpaarden voorop. En een broodtrommel met los inzetbakje (daar doe ik nu haar fruit in) en twee drinkflessen (ze gebruikt er nu een, drinkt allebei de pauzes de helft eruit) van Sigikid.

Oudste begon met een rugtas van de Wibra, die was binnen een paar maanden kapot. Daarna had ze nog een goedkope tas, die was ook snel kapot. Daarna een schoudertas van Zebra en die is na anderhalf jaar nog super mooi, daarom voor de jongste meteen een tas van dat merk gekocht, hopelijk houdt die het ook zo lang uit. (y)

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Fruit krijgt ze op school hoorde ik. Scheelt weer een bakje dus
    alleen 2 bekers drinken.. ook 1 voor de overblijf. Blijft melk daarin wel koud genoeg?

Deel Deze Pagina