Ga ik ook eens proberen! Lijkt me extra lekker met warm weer! Ben benieuwd naar andere suggesties, soep ed ben ik niet zo van. Salades ed dan weer wel. @Catou: Alleen maar leuk als kinderen dan wat willen proberen, toch?
Ik heb 3 gerechten die ik eigenlijk rouleer. Ivm macro’s die ik graag bij hou en ik gewoon erg lekker vindt. Soms eens een broodje gerookte kip met bacon ofzo. Maar anders; - Fluffy american pancakes met honing en vers rood fruit. - 2 sneetje getoast brood met geprakte avocado ( met limoensap, peper/zout/knoflookpersen ), halve rode ui gemarineerd in appelazijn en 2 gebakken eitjes ( sunny side up ) - gemengde salade met een avocado, gekookt ei, cherry tomaten, gerookte kip, cashewnoten, bacon en truffel mayonaise
De gerookte zalm moest op dus pistoletje met gerookte zalm, rode ui en rucola sla. Daarbij albondigas want die moeten ook op. Geen combinatie maar wel allebei erg lekker.
Ik ben nu toevallig groentewortel tortilla met pesto, rosbief, zongedroogde tomaatjes, rucola en geraspte kaas aan het eten als lunch. Gisteren had ik ijsbergsla, gerookte kip kerrie, komkommer, radijsjes en mozzarella. Ook maak ik vaak een pastasalade voor de lunch. Met tonijn bijvoorbeeld.
Leuk om wat inspiratie op te doen! Bij ons was het vandaag: hartige wafels met courgette, kaas en Italiaanse kruiden.
Vandaag aten L en ik worstenbroodjes. Had geen zin om moeite te doen. Ik eet eigenlijk nooit gewoon brood.
Wat in elkaar geflanst met restjes uit de koelkast. Ik had nog een bakje gerookte kip. Daarbij een rucoladressing gemaakt, door wat rucola met mayo, citroensap en zout en peper te pureren. Daar nog een half rood uitje en wat tomaatjes door. Was verrassend lekker.