Hoe kan ik de katten van de buren uit onze tuin houden. Elke keer graven ze in onze tuin. Ik had van de week even de poppenwagen van onze dochter in de tuin laten staan wil ik hem savonds binnen zetten ruikt die naar kattenpies. Hoe kan ik ze uit onze tuin halen word er niet goed van
Tijgerpoep! Sommige dierentuinen verkopen dit. Het is gedroogd en je strooit het zo uit, ook goede mest voor de plantjes. Vergeet ook niet dat het paartijd is voor katten, dan zijn de katers extra territoriaal en dat ruik je. Over een paar maandjes is dat ook weer voorbij
Oh een heel irritant probleem. Hier hetzelfde. We hebben al zo'n kastje aangeschaft wat een 'vervelend' signaal af schijnt te geven voor katten. Maar ze blijven komen. Dat geintje was dan mooi 30 euro. Verder schijnen katten een hekel te hebben aan koffieprut en knoflook. En je hebt speciale kattenschrik. Het is eigenlijk te belachelijk dat wij als niet-katteneigenaars hier wat aan moeten doen. Hou je kat dan binnen of zorg als buren dat anderen er geen last van hebben. Binnenkort gaan we een zandbak aanschaffen maar die buurkat van ons sproeit overal tegenaan. Ik mag hopen dat ie dat niet tegen de zandbak doet.
smerig he! geen idee meid. hadden er vroeger ook veel last van en toen zon ding met hoog geluid gekocht. was ook nog es 50 euro. mara goed hielp wel enigszins maar die kat waar we het meest last van hadden was helaas stokdoof.
Hmja, lastig. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met het in de tuin houden van de katten en misschien werkt dat omgekeerd ook wel Wij hebben een stroomdraadje gespannen langs de hele schutting (denk ook aan de aardedraadjes) en dat werkt erg goed. De katten hebben één uitbraakpoging gedaan en zijn sindsdien niet weer op avontuur gegaan.
De prut van koffie inderdaad kun je proberen als je koffie gezet hebt. Dan die filter instrooien over gazon. Dit zo nu en dan herhalen ivm de lucht. Schijnbaar is dat scherp luchtje waar katten niet van houden. Maar zou anders ok even bij buren aan kunnen gaan waar kat van is dat ze zorgen dat in eigen tuin blijft..
Op de plekken waar ze de tuin inkomen en geplast/gepoept hebben koffieprut strooien. Dit gebruikte mijn moeder ook altijd en waren ze mooi weg. Zij deed het op de plekken waar ze geplast/gepoept hadden omdat dat de plekken zijn waar ze territorium afbakenen. Dan zijn ze blijkbaar de kluts kwijt ofzo.
Er is een plantje welke katten heel erg vinden stinken! Weet de naam even niet meer maar een tuincentrum heeft dat plantje vaak wel. Het helpt echt! Hier ook altijd katten van de buren in onze tuin, plantje geplant en ja hoor katten bleven weg!
Helpt één plantje dan voor de hele tuin? Hier een kat die zowel op het gras als in de tuin poept/ plast. Zou een ideale oplossing zijn. En dat plantje kan voor kinderen geen kwaad?
Wij hebben een stroomdraadje gespannen om de katten uit onze tuin te houden. Werkt super! Het kost even wat moeite om het zo op te hangen dat de katten niet alsnog zich erlangs manoeuvreren, maar er zit dus nooit meer een kat bij ons in de tuin Wel zo fijn, want we hebben buiten een konijn
Het is toch belachelijk dat ik allemaal dingen moet doen om iemand zijn katten uit mijn tuin tehouden ik laat mijn hond( als ik die zou heen)toch ook niet in iemand zijn tuin.
Beetje off-topic: Om deze reden houden wij onze katten dus ook binnen... Jammer genoeg hebben we wel een paar honden-eigenaren die de hond tegen ons hegje in de voortuin laten plassen... En die duiven dan... iemand in de buurt heeft duiven, waardoor wij de was niet buiten kunnen hangen. Die beestjes zijn alleen wat lastiger om binnen te houden! Maar ja, dit was de vraag helemaal niet!
Hier precies dezelfde ergernis..!! Er lopen hier drie of vier katten en elke ochtend is de aarde in de tuin gegraven.. Er ligt al koffiedik op de plek waar ze de tuin inkomen maar dat helpt niks..ik ben onderhand in staat om die katten hun nekkie om te draaien😉 De buren hebben de eigenaars van de kat aangesproken en die hebben nu ruzie dus ook dat helpt niks... Ik sta open voor de gouden tip !!!
Hier hetzelfde probleem, word er gek van! Momenteel ligt onze tuin open omdat we alles gaan bestraten dus extra aantrekkelijk voor katten. Hoop toch echt dat het minder word als we alles bestraat hebben ander moeten de baasjes zelf maar zorgen dat de kat in HUN tuin blijft weet namelijk dat het de kat van de buren is ik vertik het namelijk om geld uit te geven aan andermans beesten.
tijgerpoep. dat las ik laatst ergens dat dat ook niet echt werkt. stroomdraad spannen. hoe doe je dat er waar koop je dat? en dat moet ergens in een stopcontact neem ik aan? ik word schijtziek van die stinkbeesten. heel ons gras naar de mallemoeren en ik.moet ook niet per ongeluk even de kussens buiten laten liggen getver
Maar de tip over tijgerpoep: ik heb toch ook niet graag dat mijn dochtertje tijgerpoep in haar mondje stopt. Daar gaat het mij voornamelijk om namelijk, dat als zij van de zomer lekker veel in de tuin gaat spelen, alles poepvrij is. En helpt dat echt? Een kat is toch familie van de tijger? Hebben ze daar geen schijt aan? Wat betreft de tip over schrikdraad: de katten kunnen op veel manieren de tuin in komen. Dan zou ik om de hele tuin rondom schrikdraad moeten spannen, dat is ook geen doen. Wat ik ook altijd klaar heb liggen: een waterpistool, als ik een kat zie in de tuin schiet ik gelijk op die beesten. En van de zomer zorg ik gewoon dat ik een emmer water klaar heb staan.
Mijn oma zat altijd met een supesoaker op wacht, het heeft wat effort gekost, maar na een aantal keren een nat pak kwamen de katten niet meer