Wij geven binnenkort een lunchbuffet bij ons thuis voor een mannetje of 10 a 12. Tuurlijk heb ik wel een idee wat voor gerechtjes voor op tafel maar iemand nog meer tips/ideetjes? Liefst koud, of snel te verwarmen, en van te voren klaar te maken omdat we weinig tijd hebben die dag... Alvast bedankt!
Hoi Dit heb ik met oud en nieuw gedaan een aantal jaren geleden, ik had toen oa: BUrrito's half door gedaan Vlees salade Balletjes gehakt met sate saus Kippepootjes Diverse soorten broodjes (turks brood, mini bolletjes) Beenham Alles was van te voren te maken, hoefde het alleen in de oven te doen
allemaal soorten broodjes (bolletjes, croisantjes, kaiserbroodjes) salade sandwiches maken muffins/donuts? (weet niet of je zoetigheid wil?) soep
Hmmm hier kan ik wel wat mee Vooral kippenpootjes, gehaktballetjes en sandwiches gaan 'm worden volgens mij.. thanks, lees nog steeds mee
Verse carpaccio! dus vlees van de slager, parmezaanse kaas van de kaasboer, pijnboonpitten, mosterd of basilicumdressing, sla en als je een frietpan hebt, uienringen eroverheen!
Ik maak altijd een grote glazen schaal met Salmorejo. Dat heb ik eens gegeten in Spanje en het was zo lekker dat we onze eigen variatie erop hadden gemaakt.Lekker stokbrood erbij en met een lepel wat op gesneden stokbrood scheppen en eten maar. Salmorejo 2 Heinz tomato fritto of Sofritto(soort van tomatensaus) olijfolie brood knoflook melk peterselie 6 gekookte eieren 2-3 ons ham(eventueel serrano) Doe de sofritto in een beslagkom. Doe er ongeveer 100ml olijfolie bij 2 tenen knoflook toevoegen scheutje melk erbij wat takjes peterselie Brood in kleine stukjes breken en toevoegen naar gewenste dikte. Dan staafmixer er doorheen en alles pureren. Het moet de dikte van kwark hebben. Is het te dun dat brood toevoegen.Is het te dik dan wat melk erbij. De ham en het ei klein snijden en een gedeelte door de tomaten mengsel scheppen en een gedeelte gebruiken om te decoreren. Stokbrood snijden en Salmorejo erop scheppen. Is super lekker!!! Verder....broodjes en allerlei beleg,soep,gevulde eitjes,koude wraps etc.
Fruit salade in wijn glazen serveren Quiche Sandwiches met gerookte kip wraps met roomkaas en rookvlees of salami en evt pijnboompitten Bagels Brioche Een lekker kroketje (blijf lekker toch) Soepje vooraf div. broodjes Lekkere kaasjes Losse vleeswaren Zelf gemaakte huzaren salade