Lunchen, pffff....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, mijn dochter is natuurlijk wel ongeveer 2 jaar jonger dan de jouwe, maar netjes eten heeft hier geen prioriteit, haha! :) Uiteraard krijgt ze altijd een vork erbij en soms doet ze daar wel wat mee, maar vaak eet ze ook met haar handjes en in alle gevallen knoeit ze behoorlijk. Ze heeft ook altijd een heel schort om met mouwen enzo :D Het is gewoon zo dat hoe minder wij ons ermee bemoeien en 'orders geven' over hoe en wat ze moet eten des te meer zal ze eten. Ik heb het lang, lang geleden losgelaten me hier druk over te maken, mijn man heeft daar wat minder moeite mee ;)
    O trouwens, een mes is helemaal een no-no want dan gaat ze *echt* alleen maar spelen met haar eten en het mes, gaat nergens meer over!

De baby eet trouwens regelmatig ook met haar handjes maar die houdt meer van eten dus ik verwacht dat haar tafelmanieren op jongere leeftijd zullen verbeteren dan die van haar grote zus. :D

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

tja van een baby kun je moeilijk mes en vork verwachten ook :)
    maar Anne smeerde met nog geen anderhalf dr eigen boterham.. (ok.. wij vielen zowat van verbazing van onze stoel.. maar ze deed het maar mooi. tja.. dan ga ik dat niet tegenhouden op zich.. had ze geleerd op kdv.. bij ons kreeg ze niet eens een mes :) )

ik liet dr toen ze klein was sowieso wel vaak beetje met dr eten prutsen.. a la rapley zegmaar.
    al ben ik geen 100%-rapley voorstander hoor.. ze kreeg heus regelmatig geprakt eten enzo..
    maar fruit en stukjes groente kreeg ze wel altijd "uit het vuistje"
    bijv. ook stukjes paprika, komkommer, champignons.. dingen die ik voor het avondeten gebruikte..
    en was ook altijd erg blji met onze makkelijk-te-onderhouden-vloer en tafel.
    Brinta all over je tafel, vloer en kinderstoel is echt verschrikkelijk Plamuurmes is nuttiger dan water en zeep als je te lang wacht :D
    En ook vaak eten in ondergoed... liever een romper/hemdje in de prullenbak wegens rare vlekken dan 3x per dag verkleden in een nieuw jurkje :)

maar eerlijk is eerlijk.. ze lust ook gewoon echt ALLES
    kan me niet zo goed voorstellen hoe het is als je elke maaltijd moet worstelen/overleggen/dwingen/negeren etc.. om genoeg eten erin te krijgen. Denk dat ik er enorm gefrustreerd van zou worden.
    Maarja.. onze dochter heeft weer andere nukken he :)
    (bijv. nu pas de hele nacht doorslapen.. )

nichtje van ons.. die spreekt dan met haar ouders af "zoveel happen aardappel, zoveel happen groente.. en DAN mag je een toetje"
    nouja dat zou bij ons dus nooit gebeuren.. :)
    gewoon omdat ze practisch alles lust.. is het geen probleem als ze een keer geen zin heeft om te eten.
    eet je kind nooit.. dan lijkt me dat veel lastiger!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier net zo

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik haal alleen de boven en onder korst weg, de rest wordt wel gegeten.

Deel Deze Pagina