Ik kookte 's avonds wel worteltjes en maakte gehaktballen. Dat nam ik dan mee. Kan zowel warm als koud. Wat jij hebt, heb ik trouwens ook. Dit is de reden om te stoppen met brood en alle aanverwante producten. Voel me dan veel beter. Kwark is inderdaad ook een optie. Dan lekker vers fruit erin en/of noten en zaden of rozijnen. Dan krijg je ook wel koolhydraten en goede vetten binnen. Deze is ook erg lekker en van tevoren te maken. Ik doe hier bv ook wel bosbessen in. Paleo kokospannenkoek recept - Recepten van Allrecipes Mocht je meer ideeën willen, dan kun je ook eens googelen op paleo recepten en daar eens kijken.
Bananenbrood gemaakt van amandelmeel, dun besmeerd met roomboter. Zowel ik als de kids (de jongste nog niet hoor)zijn er gek op.
Ik ontbijt bijna altijd met haver met kokosrasp, (soja)yoghurt, limoen en een ander stuk fruit er door heen. Zou als lunch ook wel oke moeten zijn. Lunchen doe ik altijd met salades, gegrilde groentes, glutenvrije pannenkoeken, eieren, kliekje warm eten ofzo. Maar ik heb glutenintollerantie.
zonnatura heeft dunne rijstewafels. Heerlijk met een plak vleesbeleg en komkommer. (wel los van elkaar meenemen anders word rijstewafel zacht. )of een plakje gerookte zalm of kaas met tomaatje. Witte rijst met vruchten of witte rijst even overgieten met gekookt water ( is de rijst weer warm) en uit laten lekken en dan boter en een beetje suiker erdoor. salade indd evt met noten erdoor. wraps met salade erin Mozzerella/tamaat/pesto salade kwark met of zonder vruchten fruitsalade met daarnaast soep (cup a soup) thuis eet ik vaak een omelet maar die vind ik koud niet lekker. pannekoeken (al dan niet met ander meel als tarwe)
Als je wraps wilt: van het merk Schär is bij de biowinkel een hele lekkere glutenvrije variant te vinden.
@ Maartje: Ik kom met enige regelmaat bij de Bio-winkel, dus ik ga eens kijken voor die wraps. En off-topic: Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat ik wel eens doe is slablaadjes ( grote van kropsla ) en een bakje met " beleg" Tomaatjes en huttekase of humous en paprika-reepjes of tonijnsalade en deze dan tijdens de lunch ter plekke op de blaadjes doen zodat ik een slawrap krijg.. Salade met Quinoa ( schrijf je dat zo ... ? ) vind ik ook erg lekker i.d. en de beroemde bulgersalade van Eylem neem ik ook wel eens mee naar het werk als ik wat van overhoudt Ben wel benieuwd of het je gaat helpen !
Bulgur vind ik heerlijk, maar is wel gemaakt van tarwe, dus laat ik voorlopig helaas ook maar staan. En ja, ik hoop ook dat het gaat helpen, want ik word er helemaal niet goed van. Ook bloed laten prikken inmiddels.
cousous ook ? Maak de salade daar ook wel eens mee ..? Of alle ingredienten door de quinoa ipv de bulgur .. heb ik geloof ik ook wel eens gedaan...
Verschillende soorten salades, zelf vandaag een lekkere gemaakt van tonijn, sla, komkommer, appel, gekookt ei, walnoten en een gesnipperd uitje. Roergebakken ei Omelet Overgebleven groente van de avond ervoor met een kipfiletje of ander soort vlees Kipfilet met mango! Yoghurt/kwark met fruit en noten en/of zaden Bananenbrood Hartige muffins
Yep, couscous is ook (gedeeltelijk geloof ik) gemaakt van tarwe. Maar goed, ik kan de bulgursalade natuurlijk ook gewoon maken met quinoa.
Vandaag gelunched met een omelet met ui en paprika en een roggebroodje met kaas. Ok, in het roggebrood zit ook wat tarwe, maar ik voel me iig veel beter vandaag dan normaal na de lunch. Morgen neem ik een salade mee naar mijn werk. Iemand nog een lekker receptje, liefst met feta en natuurlijk zonder pasta/couscous/bulgur.
Ik neem vaak salade met kipreepjes, gebakken champignons en paprika. Lekker een bosuitje erdoor. Wat yoghurtdressing. Lekker hoor. Ik maak ook vaak een omelet met allerlei groentes. Ik heb ook amaranthcrackers in huis. Via internet besteld bij online drogist. Dat met kaas of smeerkaas of eventueel vleeswaren is ook prima te eten en vult goed. En een bakje yoghurt-kwark van Arla met een handje studentenhaver een wat gedroogde Cranberries. Daar zit je lang vol van joh. Ik ben in eerste instantie gestopt met brood eten om af te vallen. Maar ik merk nu ook dat ik me veel lekkerder voel in m'n buik. Ik had vaak wel last van krampen en (sorry voor de details) gasvorming. En dat is nu helemaal over. Gisteren was ik uit eten met m'n man en hadden we bij ons voorgerecht wat stokbrood. Ik kon meteen naar het toilet na een half uurtje. Was helemaal opgeblazen met lucht. Vreselijk. En krampen! Dus buiten het feit dat ik er mee afval, voel ik me ook nog eens een stuk beter! Echt fijn!
Vandaag een mousse van avocado met cacoapoeder, amandelmelk en dadels (alles in de blender). Erg vulllend!
Ik heb vandaag een lekkere salade gemaakt: -kalkoenfilet in stukjes -tomaat, ui, komkommer, courgette en paprika in stukjes -beetje mozzarella -avocado in stukjes -peper Even husselen.. jammie Je kunt ook een bananenpannekoek maken van een geprakte banaan en 2 eieren. Je kunt het eventueel nog lekkerder maken met bosbessen. Ik eet om de dag koolhydraatarm bij de lunch. Ik merk dat ik van teveel koolhydraten aankom, minder energie heb en me niet zo fit voel. Omdat ik wel werk heb waarbij ik veel verbrand, doe ik het om de dag, dat werkt voor mij top!
Kikkererwtensalade mee maken! Superlekker. En ik houd helemaal niet van bonen ofzo maar kikkererwten, yum. Mijn mixed kitchen: Salade van kikkererwten met feta, avocado en groene kruiden Eventueel kun je er ook nog kip of tonijn ofzo doorheen doen. En het vult heel erg goed.
@ Linda: Oh ja, kwark met noten en cranberries. Dat klinkt ook lekker. Ga ik zeker een keer meenemen. @ Missmara: Mjammie, dat klinkt lekker. Ook die gaat op mijn lunchlijstje . @ Eylem: Gelukkig, van jou kan ik ook altijd op aan als het om lekkere gerechten gaat. Klinkt heerlijk, ga ik denk ik voor morgen maken. Koop ik kikkererwten gewoon in de supermarkt?
Ja ik koop ze zelf altijd bij de Turkse supermarkt maar volgens mij heb je van ze Bonduelle ook in blik of pot. Als je de keuze hebt kies dan voor de pot, die zijn vaak lekkerder dan uit blik. Wat eet jij trouwens nu als ontbijt? Ik ben helemaal geen fan van brood als ontbijt maar lust ook geen yoghurt en op alleen fruit red ik de ochtend niet. Vanochtend had ik een soort salade van hardgekookt ei, tomaatjes, paprika, augurk en een beetje fetakaas gemaakt, dat was wel goed te doen.