Mag je dit nog terug brengen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man heeft een 'springkussen' gekocht voor onze oudste dochter.

We hebben het al open gemaakt en opgeblazen maar echt waar, wat een tegenvaller... Onze bank veert nog meer mee dan dat het 'springkussen' doet:(

Nu hebben wij alles weer leeg laten lopen en terug in de doos gestopt maar we vroegen ons af of we het überhaupt nog mogen terug brengen.. Weten jullie dat misschien?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Waarom niet?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Omdat het open gemaakt en opgeblazen is? Hij past namelijk niet zo mooi meer in de doos als wanneer die nog helemaal niet opgeblazen is geweest

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    In principe zou het geen probleem moeten zijn mits het product weer zo verpakt is als jij het gekocht hebt (dat de doos open geweest is maakt in deze niets uit). In de ene winkel doen ze er moeilijker over dan in de andere, anders even telefonisch contact met de winkel opnemen om te vragen hoe en wat.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je kan helaas alleen naar het hoofdkantoor bellen en die is vandaag gesloten... Vandaar dat ik het even hier vroeg. De doos kan wel dicht maar dan zit hij niet mooi recht dicht.. Maar ik lees al dat ik het dus gewoon maar moet proberen :p

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar je bent toch gewoon ontevreden? Dus dan kun je het toch sowieso terugbrengen? Ik bedoel een springkussen waar je niet op kunt springen lijkt me best redelijk dat je het terugbrengt.

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Klopt, we zijn alleen ontevreden. Ik twijfelde heel erg omdat we het dus al uitgepakt en opgeblazen hadden.. Dacht dat ze het dan meestal niet meer terug namen.. Ik ga het gewoon proberen, dankjulliewel.. :)

8. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes. Zou wel ook aangeven dat je dus niet tevreden bent en je geld dus terug wilt.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Om erachter te komen dat hij niet goed/stuk is moet je hem eerst opblazen toch.
    Die kun je gewoon terug brengen.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hoor, natuurlijk!

11. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Misschien een gekke opmerking hoor, maar als je bv niet alle lucht eruit kan krijgen zodat ie netjes in de doos past, kan je dan niet ff de stofzuiger op het ventieltje zetten waarmee je m opblaast? Zuig je alle lucht er weer uit?

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zou niet weten waarom niet.

Als je bijvoorbeeld kleding koopt dan pas je dat toch ook eerst? En is het niets dan breng je het ook terug. Zolang het gewoon netjes in het goede tijdstermijn is zou ik niet weten waarom het niet terug gebracht zou mogen worden.

13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik zou inderdaad nog proberen zoveel mogelijk extra lucht eruit te krijgen en hem misschien toch nog beter in de doos te krijgen en hem dan terugbrengen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als het product niet doet wat het moet doen, of als blijkt dat je iets anders hebt gekocht dan je dacht, dan heb je recht om te ruilen.

Bij sommige producten kom je er pas achter, dat iets niet goed is, als je het hebt uitgepakt en bent begonnen met het te gebruiken. Dus dat kan nooit een reden zijn, dat je het niet meer kunt ruilen.

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ja hoor, bij wet mag je het "proberen" om er achter te komen of het bevalt of niet. Een springkussen kun je niet testen zonder hem om te blazen, dus ja dat mag :) hij hoeft ook niet in exact dezelfde staat terug in de doos hoor, je bent geen fabriek :p

16. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Onder t mom ik wil hem ruilen/terug brengen want ik heb spijt van mijn aankoop, ligt t aan de winkel. Ruilen of geld terug is namelijk geen wettelijke verplichting maar een gunst van de winkel.

Voldoet het product niet aan de verwachting die je er van mocht hebben, dan is ruilen/terugbrengen wel mogelijk. wat je van een product mag verwachten ligt aan o.a de prijs en de verschafte info. Maar dat je op een springkussen moet kunnen springen lijkt me evident :D

Deel Deze Pagina