Als aanvulling op wat eerder genoemd is, als je zelf sushi hebt gemaakt is het (volgens Q) ook lekker om wat over is de volgende dag mee naar school te geven.
@tuc Wat een geweldige bakjes maak je er van!! Ik word er helemaal enthousiast van (en mijn dochter is nog maar een paar maanden haha)
@tuc ik overweeg zo'n yumbox aan te schaffen. Ik maak de lunchboxen altijd in de avond klaar en zet ze in de koelkast. Maar hoor dan vaak dat sommige dingen toch droog worden (bijvoorbeeld komkommer) of bruinig (zoals een appel of banaan). Is dit met een yumbox echt anders omdat het luchtdicht zit?
Ik ben nu, van een restje zilvervliesrijst van gisteren, rijstpannenkoekjes aan het bakken. Beslagje van zelfrijzend bakmeel, ei en melk, gekookte rijst en rozijnen erbij, beetje kaneel en evt wat vanillesuiker. Heerlijk! Eten we nu als lunch warm en morgen de restjes in puntjes (koud) mee naar school en werk! Kan ook met volkorenmeel of ander meel of bloem, ofmet geraspte appel ofbanaan ipv rozijnen. Ik kook hieromaltijd 'per ongeluk' te veel rijst, want het hele huis is er dol op!
Ja klopt, ik maak ze de avond van te voren en ik wel eens gehad dat de kinderen een dag ziek waren en de yumbox in de koelkast bleef. Dan is het die dag daarna nog prima.
Je kunt nu bij de appie sparen voor dat soort bakjes (niet zo luxe als die jij hebt maar je moet ergens beginnen ) en ga dat dan ook zeker doen moet binnenkort weer beginnen met werken
Zou er wel een grote sticker op plakken... ze zien er allemaal hetzelfde uit. Moest wel lachen toen vanmorgen 4 kinderen exact dezelfde AH broodtrommel in de lunchbox deden
Ik ben ook een klein beetje met bento begonnen voor tijdens de overblijf. Werkt voor mijn niet zo best etende zoon ("wat de boer niet kent...") heel goed! Had hem vandaag geïnspireerd doif de foto's van Tuc ook 2 tucjes meegegeven. Was er een jongetje gaan "klikken" bij de overblijfmoeder, omdat je toch geen koekjes mee mag nemen. Werd mijn zoon door haar aangesproken dat hij voortaan alleen brood mag meenemen Zoon zei wel dat ik het volgende week expres weer moet doen Ik zei al dat hij het gewoon moet opeten en als de overblijfmoeder het niet goed vindt, dan moet ze maar maar mij toe komen.
Jeetje wat flauw! Hier mag dus ook geen koek en snoep tijdens de overblijf. Ik geef dus ook tucjes mee bv, wordt nooit iets over gezegd, maar zou dat wel zo zijn laat ik hen de eerst volgende keer even het verschil zien tussen de lunchbox van mijn kinderen met heel veel groente en fruit en een willekeurige trommel met 3 boterhammen met chocopasta. Mogen ze mij uitleggen waarom die 3 tucjes niet mogen
Heel erg leuk! Hoe maak je zo'n ei? Ik heb de yumbox tapas besteld (grote eters hier) kijken hoe die bevalt. Ik wil nog kijken naar plastic prikkers maar die zijn best nog wel duur. Zijn er ook reguliere winkels waar je de accessoires kunt kopen?
Ik bestel de prikkers altijd bij mn vaste webshop online. Ben hier nog geen reguliere winkels tegengekomen die het hebben. Het dino ei: Een ei hard koken. Na het afspoelen zachtjes op de schil drukken zodat je overal barstjes krijgt. Dan in een zakje doen en wat voedingskleurstof er overheen druppelen, niet te veel, wel zodat het hele ei gekleurd is. Dan ongeveer een half uur laten liggen in het zakje zodat de kleurstof kan intrekken. Dan het ei afspoelen en daarna azijn er overheen gieten zodat de kleur fixeert. Dan afpellen.
De prikkers kan je ook op aliexpress vinden. Geen idee of de kwaliteit wat is, maar misschien het proberen waard.