jullie mening nodig over dochters haar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MamaChantal, Dec 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Weet iemand of er een app bestaat waar je een foto kan uploaden en dan een ander kapsel kan kiezen?

Dl kwam net met het idee om haar haar af te knippen voor zieke kindjes.
    Goed idee natuurlijk maar ze heeft zulk mooi haar :)

Ze heeft een wat voller gezicht en ben bang met kort haar dat ze nog "dikker" lijkt

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Een app hiervoor weet ik niet maar wel deze website. Je kunt er een foto uploaden en dan honderden verschillende kapsels proberen. Succes!

3. Meral

Meral Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,105
    606
    113
    taaz.com, maar vind het niet erg realistische kapsels, meer "sterrenkapsels" waar je uit kan kiezen, maar misschien geeft het je een idee.

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Perfect 365 is zo'n app.

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,612
    2,406
    113
    Voordat de schaar erin gaat, kwam ze zelf met het idee? Of is het eerder aangepraat door anderen? En ze later spijt van heeft..

Bij mijn dochter heeft nl de juf geprobeerd haar te pushen om dit te doen. En vervolgens kreeg ze de hele klas over haar heen.. En probeer dan maar de druk te weerstaan. Overigens, ze heeft het niet gedaan.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Onze dochter twijfelt of ze haar haar af wilt knippen voor zieke kindjes.
    Ze wilt het graag, maar is bang dat het niet leuk is.

Een aantal in haar klas hebben het ook gedaan, ze zegt dat ze het niet daarom wilt doen maar het zelf wilt.

Ze heeft altijd lang haar gehad en weet niet zo goed of ik er in mee moet gaan.

Wat denken jullie?
    Het word dan kaak/onderkant oor lengte

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Het zou haar wel goed staan halflang haar . Als ze het zelf wilt zou ik erin mee gaan. Wel zo dat er nog een staartje etc in kan .

9. Jaime

Jaime Niet meer actief

Mijn dochter heeft het op kaaklengte. Staartje gaat net, moeten wel wat speldjes bij.
    Ik wilde het al heel lang af laten knippen, dochter wilde het juist laten groeien. Maar ze heeft best dun haar daarom was ik daar niet blij mee, zag er zo snel onverzorgd uit. Uiteindelijk mocht het dan afgeknipt van haar dus ben meteen met haar naar de kapper gerend :p. ze is er zelf gelukkig ook heel blij mee dus we houden het voorlopig op deze lengte. Ze draag het altijd met een speldje opzij, scheiding valt iets uit het midden en het ziet er altijd verzorgd uit, zelfs na een hele dag school.
    Ze had trouwens niet zo lang haar als jouw dochter, het viel net over haar schouders.

Ik zou het doen.

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Is tot bovenkant van de schouders ook een optie? Dan is het nog wel lang, kan er nog een goed staartje in.
    Mijn dochter heeft hetzelfde gedaan en was achteraf heel blij dat het niet nog korter was.
    Wel heel lief van haar trouwens.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Ik zou even op de site na lezen over welke haarsoorten ze wel en niet willen hebben.
    Dit kan ik niet heel goed met deze foto beoordelen, maar heel dun en fijn haar willen ze volgens mij niet.

Maar wel top van je dochter dat ze dit wil voor de zieke kinderen!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik denk dat schouderlengte leuk zal staa, daar kun je ook nog genoeg mee, zoals staartjes, vlechten, opsteken of gewoon los.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Ja, ze hebben een bepaalde lengte nodig.
    Het zal echt zo kort "mogelijk " moeten.

Ze heeft dik en veel haar

14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,264
    11,877
    113
    Lijkt mij hardstikke leuk staan. :)
    Zeker bij dik en vol haar!

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,147
    8,879
    113
    Ik zou wachten tot ze zelf niet meer twijfelt. Want anderen kunnen het wel leuk vinden, maar als zij het niet leuk vindt staan, dan vindt ze het niet leuk staan. Misschien kun je eens een losse staart maken en dan de zijkanten naast haar hoofd 'trekken', zodat ze kan zien hoe kort haar staat. Of photoshoppen, dan heeft ze ook een idee hoe het zal staan.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Net bij de kapper geweest, en de puntjes geknipt.
    als ze het zeker weet mag ze een bob knippen.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou het eventueel wel doen als ze het zelf wil.

Valt het tegen, dan kan ze het altijd terug laten groeien (aan 1 à 1.5 cm per maand zit er na een jaar toch wel 10 à 15 cm terug bij).

Ik zou wel kijken dat het niet echt te kort wordt.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je twijfel toch wel houd. Maar als ze het eigenlijk wel wil - en ze heeft niet járen moeten sparen (bij sommige kinderen groeit het gewoon een stuk harder dan bij anderen) dan zou ik erin meegaan. Het is maar haar... En anderzijds kan ze er heel goed mee doen.
    Ik zou denk ik wel nog even laten groeien tot ze genoeg overhoud zeg maar.

Nu de puntjes gedaan- dus als ze nog 2/3 maanden wacht of lekker tegen de zomer- dan is het ook weer een stuk langer en dan is het ook echt fijn om die volle bos kwijt te zijn met het (hopelijk :p) warme weer.

Share This Page