Mja bij ons mogen koeken en soepstengels gewoon niet. Dan ben je snel klaar Vandaag ging er mee: 1 beker water 1 banaan Ik besef nu.. Dat ik 1 pakje melk ben vergeten. Gelukkig drinkt ze d'r beker toch meestal niet leeg dus dat komt wel goed. En in d'r broodtrommel zit: 1 boterham met pindakaas 1 sneetje rozijnenbrood met een plakje kaas. En een gekookt eitje
Wat een handige zeg. Helaas in belgie geen v&d maar al het merk eens googlen wie weet verkopen ze het hier.
Mijn dochter eet ook op school, wat ze meestal mee krijgt: *fruitsalade of komkommer,wortels en snacktomaatjes * plakje ontbijtkoek * 2 broodjes * beker melk en een beker met ranja
Hier doe ik oudste geen boterhammen meer meegeven eet hij toch niet meer op. In ochtend eet hij sowieso volkorenbrood. Wat ik hem vaak mee geef is: Tussendoortje: 2/3 rijstwafels soms wat anders gezond Lunch: 2 volkorencrackers van wasa en dan beleg apart mee geven. Blijven de crackers knapperiger en oudste vind dat leuk om te doen. Dan geef ik wat fruit mee (aantal druiven/mandarijntjes etc) 2 kleine blokjes kaas en wat gemengde noten. Binnenkort wil ik dat af en toe vervangen met klein bakje kwark en fruit ipv kaas/nootjes/fruit. Drinken geef ik in een thermobeker voor kinderen mee met klein beetje ranja en water. Liefst geef ik diksap maar drinkt zoonlief niet graag. Er zijn zoveel ideeen succes ermee ☺
Mijn kinderen blijven ook dagelijks over en hebben 3 pauzes/eetmomenten ze nemen om te drinken een bidon water mee, verder een dubbele boterham voor in de grote pauze, daarnaast varieer ik tussen een hard gekookt ei, fruit, komkommer-tomaatjes, en een rijstwafel of ontbijtkoek. Voor in de overige speeltijden. Voorkeur van de kinderen gaat meestal naar een eitje en een bakje komkommer & tomaat. Ik ben geen fan van snoep of koekjes mee naar school.
Vandaag een blij kind... Bij d'r brood zitten 3 mini gehaktballetjes die over waren van het kerstdiner op school gisteravond
Hier 's ochtends altijd fruit. Soms 2 stuks, soms 1 en een paar rijstwafels. Vandaag zat er in de ochtend trommel bij de oudste: Een banaan en stukjes peer Bij de jongste: Een appel en 2 rijstwafels. Overblijven bijna altijd brood. Soms een eitje, blokjes kaas, soepstengels, wat worst, druiven/aardbeien. Beetje lekkere gezonde snackjes. MAAR... vandaag was de laatste keer overblijven voor de kerst dus ik heb er een lekker schuim kerstkransje bij gedaan. Als verrassing.
Mijn zoon blijft ook over op school. Ik geef elke dag voor het 10 uurtje een fruitsalade mee met een beker thee. Voor de lunch boterhammen/ pastasalade/crackers en snoepgroenten. Hij vindt het heerlijk en vaak eten de andere kindjes hapjes met hem mee.
Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat dit de laatste overblijf van her jaar was. Morgenmiddag zijn ze vrij. Maar goed... Zo was het ook goed Morgen lekker thuis lunchen, ook weleens lekker. Papa werkt waarschijnlijk ook thuis dus gezinslunch na school. Dat gebeurd hier niet heel vaak.
Gewone mepal lunchtrommel met boterhammen. Mepal beker of pakje drinken erbij en nog eentje voor het 'fruitmomentje'. Als fruit geef ik een appel, twee mandarijntjes of een bakje druiven of aardbeien mee. Oja, soms doe ik een paar plakjes komkommer of stukje kaas of worst in de trommel erbij.
Hier ook Mepal. Fruit meestal gemengd, 2-3 soorten. Drinken water, soms aangelengd sap of diksap. Lunch wissel ik wat af. Boterham, 2 volkoren Rogge crackers of koude pasta (penne of schelpjes) Vaak met wortel of komkommer. Soms een gekookt ei. Hier is ze niet zo'n broodfan en liet ze het steeds vaker staan, dus gaan afwisselen.
Hier krijgt dochterlief vaak verschillende dingen mee naar school voor het overblijven Boterhammen Wraps Salade (pasta /aardappel/ rijst/ vanalles eigenlijk) Hartige muffins En dan ernaast rauwkost minicracker Stukje ontbijtkoek Hardgekookt eitje Bakje yoghurt Ik heb trouwens een gewone broodtrommel, dus geen aparte vakjes.... De boterhammen of salade doe ik gewoon in de trommel zelf en alle extraatjes doe ik in een cupcake-papiertje. Anders ligt alles aan- en door elkaar geplakt tegen de tijd dat het lunchtijd is.
Ik geef voor 10 uur altijd fruit en een beker drinken (karvan cevitam) mee. Fruit wissel ik af, maar het liefste hebben ze stukjes appel. Ik smeer er dan citroensap op tegen het verkleuren en bestrooi de appelstukjes met een beetje kaneel, ze zijn er gek op Tussen de middag krijgen ze een pakje chocomel en 2 boterhammen met hartig beleg mee. Soms nog een mandarijntje erbij of een gekookt eitje. Stukje ontbijtkoek vinden ze ook lekker. Mijn kids blijven 2 x per week over en ik hoor ze eigenlijk nooit klagen over brood.