Hoihoi allemaal... Inmiddels ben ik ruim 32 weken in verwachting...Mijn man en ik zijn er nog niet uit wat betreft de naam. We hebben wel een top5 ofzo..maar we weten nog niet wat DE naam is.. We hebben wel een voorkeur... maar.... in het huis tegenover ons woont een jongen met dezelfde naam. Dit is een jongen van een jaar of 13 ... nuchter bekeken zou ik zeggen " Wat maakt dat nou uit" ... maar toch voelt t wat raar.. Hangt er precies tegenover je huis een ooievaar met de naam van jouw kind... we hebben goed contact als buren... maar verder vrij weinig met ze van doen... Kunnen jullie mij overtuigen... of.. zouden jullie een andere naam kiezen?
Dé naam zou ik er nooit voor laten schieten. Als het jullie gezamenlijke favoriet blijft ook gewoon doen. Hij zou voor mij persoonlijk denk ik wel wat verder in de top vijf verdwijnen als ik al iemand ken met de naam, maar dat is heel persoonlijk. Zelf zou ik denk ik verder kijken, maar als het echt de mooiste naam voor jullie blijft, lekker aan je kindje geven. Dat jullie kindje de allermooiste naam ooit krijgt is het allerbelangrijkst. Over een jaar of 7 woont die buurjongen er niet meer en jullie zoontje moet de rest van zijn leven met zijn naam doen.
Ik zou het ook doen! Er woont er vast nog wel een in de wijk en er zullen er vast ook maar geboren gaan worden. Niks aan te doen. Gewoon gaan voor DE naam zou ik zeggen
Ik vind het nogal een verschil of het om Daan gaat of om Mathies, om maar een zeldzame naam te noemen. Bij een naam als Daan kun je naamgenoten verwachten, bij een zeldzame naam zou ik meer het idee van "naam afgekeken" hebben.
Hier ben ik het wel mee eens. Verder valt het me op dat hier jn de wijk de laatste tijd al 3x een naam is gegeven die een jaar eerder ook al is gegeven aan een ander kindje in de wijk (kleine wijk, 70 huizen) dus anderen Letten daar vaak ook niet op.
Het leeftijdsverschil is wel vrij groot, dat scheelt wel vind ik. Hij zal niet gaan spelen met die jongen die nu 13 is waarschijnlijk..
Lief dat jullie mee denken... Het is een naam die niet zo heel veel voorkomt inderdaad... Hier in de hele woonplaats nog niet gehoord verder
Ik zou het gewoon doen. Voor hetzelfde geld verhuizen ze over een jaar en dan heb jij daar je naam voor laten schieten. Zou wel m'n opties open houden, misschien kom je een nog leukere naam tegen. Maar zo niet, gewoon dus jullie gekozen naam geven!
Om te voorkomen dat er nare gedachten komen over "naam afgekeken" zoals eerder genoemd komen, zou ik de buren (waar je dus wel contact mee hebt, hetzij oppervlakkig) inlichten dat je deze intentie hebt. Dat zullen ze vast op prijs stellen en zich dan juist vereerd voelen, ipv dat het achteraf "stiekem" overkomt.
Onze zoon heet ook hetzelfde als de (ongeveer)10-jarige jongen een paar huizen verderop (en hetzelfde als het broertje van mijn beste vriendin). Hij heet Colin dus komt niet zo gek vaak voor. Ik heb niemand ingelicht hoor...ook als het een naam is die niet zo vaak voorkomt dan mag je hem toch ook geven. Stel dat je inderdaad door die buurjongen op de naam komt en hem dus 'afgekeken' hebt, geeft hen dat nog niet het alleenrecht op de naam. Als het voor jullie dé naam is, moet je het gewoon doen.
Ik zou de naam gewoon geven. Er zit geen copyright op voornamen, dus iedereen kan hem geven. De buren inlichten lijkt me niet nodig, tenzij je dat zelf perse wil.
Inlichten ga ik ook echt niet doen... Dan weten zij t geslacht en de naam voor mijn familie van iets weet.. Het zijn geen vrienden ofzo... Ik kan me inderdaad in alles wel vinden.. We kijken zeker wel verder... maar niks komt echt in de buurt..